#21
 6,701     Akershus     3
Jeg hadde ikke tenkt å kommentere noe mer i denne saken, men syntes nesten jeg måtte etter forrige post Smile

For Byggebolig er utkastelse alltid et tema når noen seiler under falskt flagg. Det er lovstridig, strider mot våre egne vilkår og sist - men nesten viktigst - det er nedbrytende forumatferd. Dog er som regel gapestokken mer effektivt enn utkastelse. Vi ser heldigvis stadig færre slike tilfeller, men de dukker opp fra tid til annen.

Utkastelse skjer i praksis bare der der noen driver massiv spamming i gamle tråder eller der "one hit wonders", gjerne med med utenlandsk IP og utstrakt bruk av Google Translate, opererer.

Til deres orientering blir ikke Dørma AS kastet ut. Vil også minne om at det kun er én kunde av Din Dør/Dørma som har uttalt seg i denne tråden. Jeg betviler ikke vedkommendes fremstilling av sin sak, men man kan ikke generalisere på et slikt grunnlag. Basert på denne tråden vet vi faktisk ikke noe mer enn at:

  • Din Dør slo seg konkurs i februar 2016

  • Dørma ble opprettet mars 2016

  • TS har hatt utfordringer med reklamasjon på en dør som svellet.



   #22
 567     bare ett av gangen, helst     0
Fair enough. Min femtidels dollar - og det er ikke den som bestemmer - er at jeg ikke har problemer med de tre kulepunktene, men desto mer med den falske fornøyde kunden. 
   #23
 6,701     Akershus     0
Falske fornøyde kunder er lavmål, men jeg har vært I kontakt med Dørma og fått en tilfredsstillende forklaring på hva som har skjedd.
   #24
 1,699     Trondheim     1
Ryddig håndtert av cheffen synes jeg.
Nå er det jo også slik at det å gå konkurs er noe som skjer når en ikke får inntekter og ikke klarer å håndtere forpliktelser, uavhengig av om det er forpliktelser til leverandører eller kunder.

Det er, dessverre, slik at når et lite firma står midt i en slik situasjon så er nok ting ganske vanskelig og det er nok ikke helt unaturlig om henvendelser ikke blir besvart slik de burde.

Om man da starter opp igjen så vil det være vanskelig å få ting til å gå om man skal ta med seg alle forpliktelser fra firmaet som gikk konkurs (man gikk jo konkurs pga at man hadde for mange forpliktelser).
Det beste for samfunnet er om de som da tross alt velger å forsøke igjen faktisk får det til. Da vil de levere nyttige varer og tjenester, betale skatt osv. osv.

Beskrivelsen over fordrer selvsagt at de som driver reelt og på et redelig vis forsøker og ønsker å drive en god forretning.
Konkurs-mekanismen kan desverre også kynisk brukes for å samle størst mulig mengde verdier, dra disse ut av selskapet også slå selskapet konkurs for å slippe unna kravstillere.

Hva som er tilfellet her vet jeg ikke, men uten svært gode grunner tenker jeg at utgangspunktet bør være at de har de beste intensjoner.

Litt info her: http://mobil.ta.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/bygg-og-anlegg/slatt-konkurs-i-gar/s/5-50-185060

(Når det gjelder dette med falsk profil så var det bare for teit, men det har de nok forstått allerede)
Signatur
  (trådstarter)
   #25
 129     1
Hei Reha. Det er igrunnen leit for døra var fin den før den begynte å svelle. Synd at de da løper fra ansvaret.

Det er vel kanskje ikke mulig å kreve omlevering slik jeg har håpet. Dette gjelder vel ikke når de produserer dørene de selv forhandler...Både fabrikk og butikk slo seg konkurs.

Jeg ser forøvrig de tar reklamasjon på enkelte produkter fra Din Dør ettersom det passer dem. Viser de ikke da at det i bunn og grunn er nøyaktig samme selskap som sikkert disponerer fabrikkverdier? Juridisk slipper de vel unna med det.

Jeg tror på ingen måte at jeg har vært spesielt vanskelig. Siste ord fra meg i denne saken.

Hei

Vi beklager at du har opplevd dette! Vi har ikke på noen som helst tidspunkt ønsket at noen av våre kunder skal oppleve dette .
Vi vil gjerne høre fra deg .

Lina

Jeg ser meg nødt til å skrive noe mer i og med at tråden har fått nytt liv. Jeg har tatt Dørma A/S på ordet om ønsket om å rette opp. Epost er sendt.

   #29
 6,009     Finnmark     0
Hei
Jeg har bestilt og fått alle våre dører og vinduer til vår bolig og er veldig fornøyd med Dørma AS ! Jeg anbefaler dem mer enn gjerne videre ! Det at du har vært uheldig med ditt produkt , betyr ikke at alle vil oppleve dette . Konkurs er det dessverre mange små bedrifter i landet som går igjennom og det at man starter på nytt og ikke gir seg synes jeg bare er positivt ! Jeg heier på dem ..

jeg anbefaler Dørma AS ut i fra min opplevelse av handelen videre .

Ja, det er veldig positivt at man går konkurs og starter på nytt igjen
Signatur