Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Forum
Siste innlegg
Finn bedrift
Nytt innhold
Aktuelt
Forum
Siste innlegg
Finn bedrift
Nytt innhold
Logg inn
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
80 453
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Ventilasjon og inneklima
Ventilator med ekstern Flexit-motor: Bytte hette
Klarer ikke kjenne særlig forskjell nei, men såvidt jeg hører er det "høyere suselyd" om ikke annet. Jeg må teste litt avsuget av fuktighet når vi starter å bruke badet tror jeg. Blir og ...
Regning fra elektriker: Langt over prisoverslag!
Høres fint ut, håpe dokker blir enig
...
Hvitevarer
Sparkling Water - Carbonator by AGA
Nope, det er en annen kul grei.... ;D ...
Elektro og belysning
Hvor mange lys utenfor garasjen?
Tsjna..
Er bedre med et bilde. Kan hende det holder med to i midten og en på hver side i "skråkassa" dersom det ...
Størrelse på lekt for utvendig kledning på betong vegg
Spikerplugger (HPS) er fint til denne bruken, og som nevnt over; skjær opp strimler med papp som du stifter fast på lektene før du henger de opp. Pappen skal inn mot betongen, da betong "spiser ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Krangel om tinglyst veirett
Hvis du skriver en forliksklage så husk for all del å kreve uteblivelsesdom. ...
Elektro og belysning
Hvite og enkle brytere, dimmere og stikkontakter
Påvegg eller innfelt? Elko Plus bygger lite (stikk) og man kan få både bling bling design og helt nøytrale hvite brytere. Ellers kan man jo gå for det vanlige Elko RS designet. ...
Ny himling - Gips, smartpanel eller annet?
Jeg har lektet ned taket og skrur gipsen rett på trelektene. Er det et utbredt problem at det sprekker? Kan ikke tro at det beveger seg så mye når lektene er tørre og innendørs? Det sprekker neppe, ...
Eksteriør, tak og maling
Dekkbeis eller maling?
Når det gjelder hva som er best av beis å maling så får du forskjellig svar uansett hvem du spør. Selv foretrekker jeg å male, da jeg synes det er helt greit at mye av trestrukturen forsvinner, synes ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Dyrt å bruke arkitekt?
Lurer litt på hva som egentlig var grunnen til avslaget og hvordan dere har forholdt dere til reguleringsplaner eller kommunedelplaner oppe i dette? Du og arkitekten må vel ha visst hvilke ...
Elektro og belysning
Styringssystem til lys og varme - gjerne kablet
Ingen tvil om at kablet er best når man har mulighet til det.Men de fleste nye styresystemer fungerer bra, Det handler mest om smak og pris. ...
Eksteriør, tak og maling
Hvor lang ventetid mellom hvert strøk?
Er enig med deg i det, jo flere lag, jo lettere flasser den fordi den tørker fra begge sider, og innover. Jeg ville ventet i 3 dager og jeg, eller ikke malt flere strøk så lenge den er ...
Garasje: Diverse konstruksjonsmessige spørsmål
Noen som har tenkt tanken at en kompressor i oppvarmet rom, med tilgang på kaldluft produserer mye kondens... Ville heller satt den i et skur på utsiden, forenkler service også
Bad, våtrom og rørlegger
Pris på dusjkabinett hos rørlegger
Hi-hi 10%? Trur du skal sette deg på skolebenken igjen ;)Det har du rett i Hans, de store kjedan som selg vvs utstyr til selvkost tar det igjen på smådelene. Som regel har de høye timepriser også. ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Bilder av Hitachi NR90GR, Dewalt DC 616, og vanlig dykkert 18ga
Enkelte av dere vurderer jo NR90GR og DC616. Her er bilder og igjen, jeg kan ikke få lovprist slangeløst godt nok. Helt utrolig praktisk og du vil aldri angre på evt kjøp tro meg ;D ...
Bad, våtrom og rørlegger
Bytte av kloakklufting
Har ikke lov-linjene for lufting, men jeg ville kontaktet den rørlegger jeg kom til å benytte. For så å legge frem at det skal byttes rør ellers i huset på et senere tidspunkt, (dette må han melde inn ...
Eksteriør, tak og maling
Maling av A-tak (evt. "bølgeblikktak")
Du vet, folk e treige :P Den som heter optimal i dag er den gamle demidekk, skulle bare være morsom. Men så slo jotun selv ut den med at de ikke har fjernet den fra sidene sine. haha ...
Grunnarbeid, mur og betong
Behandling av betong gulv i garasje
Har sett flere tilfeller av epoxymaling som desverre ikke tåler piggdekk-snø kombinasjonen. Jeg ville gått for Lithurin (vet ikke hvem som produserer det). Det er en klar, tyntflytende sak som trenger ...
Gulv
Noen som kjenner til denne parketten?
Vet det er ikke det beste bildet, men kanskje noen klarer å se hvilken type dette er. ...
Garasje og uthus
Konvertering fra limtre- til ståldrager
Takker for tabellen. Nå må jeg vel klare det. Men hvis noen andre kan hjelpe vil jeg gjerne ha en kontroll. Flere som regner sikrere blir det. ...
Sag, Kapp & Gjæring
Føringsskinne til Bosch sirkelsag
Ja, det var omtrent den prisen jeg fikk på Jernia nå. Derfor blir det rettholt og tvinger ;D Godt over 2000 kr for to føringsskinner og et skjøtestykke er heftig synes jeg. ...
Gulv
Beste middel for vasking av gulvflis (ikke våtrom)?
Noen tips på hvordan vaske gulvflis, det gjelder flis i stue og gang, ikke våtrom. Tørker over med klut men synes de ser litt flekkete ut i gjenskinnet fra dagslyset. ...
Gulv
Kombinasjon av parkett og flis
Farget silikon kan brukes (flisfargen eller en kontrast). Kan gjerne fore i bunnen med elastisk celleplast, fks. tettelist beregnet for vinduer. Har også brukt møbelfilt 10mm tykk som jeg har skåret i ...
Søl ifra betongterrasser, borettslag.
Fall mot sluket som vi kan se i bilde nr. 2.Slisset spor rundt ytterkanten som er ført bort / ut fra terassene.Kanskje...Mvh ...
Bad, våtrom og rørlegger
Krav til fall på badegulvet?
Tilbake til Topic... Det er Plan og Bygningsloven og tilhørende TEK som setter kravene. og ja.. det finnes normer man BØR, men ikke må følge.. Som feks våtromsnorm, byggforskserien osv.. PBL sier ikke ...
2853
2854
2855
2932
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
‹
›