(trådstarter)
   #41
 5,111     Sørnorge     0
Olje i diesel ser ikke ut til å ha endret noe annet enn at fargen på eksosen har blitt mørkere ved belastning.
Den ustabile tomgangen ser ut til å oppstå med varm motor og kaldere enn -3 grader ute.

Det gradvise tapet av kraft som starter så fort bilen har fått diesel uten injektorrens, stabiliserer seg på nøyaktig samme verdier som før jeg prøvde injektorrens.

Jeg har bare klart å identifisere en temperatursensor - på kjølevannet. Denne gir verdiene til temp på instrumentpanelet og coolant temp i ODB2. Hvor skal jeg lete etter andre temp-sensorer?

  (trådstarter)
   #42
 5,111     Sørnorge     0
Og plutselig var motorkraften tilbake. Denne gangen etter 60 mil med 0,5% totaktsolje. Da var også tanken nesten tom. Nå er den fyllt med shell v-power. Blir spennende å se om v-power oppfører seg anderledes enn vanlig shell diesel. Så fort jeg merker en ny nedgang i kraft skal den få olje igjen.
Om det ikke blir noen nedgang igjen skal neste tank være vanlig diesel for å se om jeg kan finne noen forskjell på de to produktene.
  (trådstarter)
   #43
 5,111     Sørnorge     0
En oppdatering her.
Bilen ble kjørt enormt mye en periode. Den daglige småkjøringen besto av minst 10mil mellom start og stopp. EGR var frakoblet hele tiden og turtall var aldri under 2000 ved belastning. Da løsnet det for motorkraften etterhvert, og det har holdt seg bra i snart et år uten noen tilsetninger. Man får ikke like mye kraft som BG244 ga mens den hadde masse skitt å rense, men det er ikke langt unna. En test med BG244 gir nå ingen merkbare forbedringer.

EGR settes bare på ved eu-kontroll.