485    9    0  

Outlook2016 leser ikke online.no

 24,668     Akershus     0
«Ny» totalslettet stasjonær fra konkursbo.
Innstallert Win10
Installert office/outlook 2016
Lagt inn xx@gmail.com, ok
Lagt inn yy@online.no fungerer ikke

Diverse mapper lastes inn. Epost kan sendes, men inboks er og blir tom. Outlook er mao i stand til å hende diverse gammelt fra online, men ikke én epost i inboks.

Noen forslag?
Signatur

pwb
   #1
 2,283     Ski     0
Har ikke brukt online.no på lenge, men kan det være satt opp med pop3 og at du har en annen maskin med samme konto som henter ned mail og sletter den fra telenor sine servere?
  (trådstarter)
   #2
 24,668     Akershus     0
Har en ipad, en gammel outlook2007 på annen pc, en androide mobil og en outlook.com app (test) på ipad som alle leser epost fra online. Forsøket med outlook 2016 synes å bruke IMAP. Ser ikke ut til at overføring til pc er problemet.
Signatur
   #3
 8,022     Bærum     0
Dette må vel confes opp med pop og ikke imap.
Hvilken server ligger inne for inngående mail? Mener foreldrene mine hadde samme problem, og måtte rote litt rundt på telenor side sider for å finne riktig pop-server....
   #6
 174     Stavanger     0
Fra linken til johneilif:
«Får du fortsatt ikke e-post? Det kan hjelpe å legge til en rotmappe. Følg denne fremgangsmåten: Fil -> Kontoinnstillinger -> Kontoinnstillinger (i nedtrekksmenyen) -> Marker kontoen du vil endre og trykk Endre -> Trykk Flere innstillinger -> Velg fanen Avansert -> Skriv INBOX i feltet Bane til rotmappe og trykk Ok -> Neste -> Lukk -> Fullfør -> Lukk
Signatur
  (trådstarter)
   #7
 24,668     Akershus     0
Har ikke hatt tid til dette på en stund, men takk for alle bidrag.
Signatur

   #8
 5,336     Tromsø     0
Kanskje et tåpelig spørsmål, men er den tilsynelatende tomme innboksen satt opp til å vise alle meldinger, eller kun uleste?
Signatur
   #9
 5,111     Sørnorge     0
Typisk problem med outlook 2016 er at den ikke viser alle meldinger lagret i pst-filer. "Ikke alle" kan i enkelte tilfeller bety ingen. Dette er et visningsalternativ. Hvis du har satt opp med pop, lagres meldingene i .pst-filer, og da kan problemet oppstå. Dette problemet gir ingen feilmeldinger.
Hvis du har satt opp imap, kan det også være at visning av hver enkelt mappe må settes til imap. Outlook 2016 prøver dessverre å være så brukervennlig at mye blir tull.

En annen mulig feilkilde er feil i autodiscover.xml et eller annet sted på webserveren til online.no. Skal du komme rundt dette må du enten be telenor om å rette opp (feilen vil gjelde alle brukere), eller legge inn en nøkkel i registeret på din pc at den skal ignorere autodiscover. Hvis dette er feilen vil du få feilmelding hver gang outlook starter.