5,048    3    1  

Homenet - kundebahndling...

 428     Dal     1
Jeg har vært kunde hos denne leverandøren i MANGE år, og navnet på selskapet har endret seg nesten like mange ganger:

Catch Communications
Bluecom
Ventelo Bluecom
Ventelo
Broadnet
Homenet

Jeg var vedlig fornøyd med kundeservicen de første årene når det fortsatt var Catch, og etter sammenslåingen med bluecom var det bare snakk om å få tak i de riktige folkene, så fikk man fikset ting. Jeg var faktisk så fornøyd at jeg velgte å videreselge linjer fra de i jobb sammenheng.

Ting hart uansett stort sett fungert stabilt og greit, så lenge DE ikke har oppgradert hastigheten for å være "snille" (det har jo skjedd 2-3 ganger)..

Men for ca 1 år siden sluttet nettet mitt å virke en kveld, og jeg starter med å bytte modem (Ja jeg har selvsagt ekstra modem liggende, slik at jeg kan teste FØR jeg ringer kundeservice) men det hjalp ikke å bytte modem, og jeg må da ringe Homenet sin fantastiske kundeservice. På telefonen blir jeg tydelig møtt av en 19 år gammel person som har kveldsjobb på kundeservice.. Jeg blir fortalt at alt er i orden hos de, og det må være modemet mitt som er deffekt.. Jeg forsøker å fortelle vedkommende i andre enden at jeg har testet med ett annet modem, og det fungerer fortsatt ikke.. Det finner support medarbeideren lite interesangt, og forteller meg at siden modemene mine er så gammle, så har de helt sikkert magisk sluttet å virke akkuratt nå, bare fordi de er så gammle. Resultatet blir at hun sender meg nytt modem.. (dette var jo planen hennes fra første sekund, og er faktisk planen til ALLE som ikke kan en dritt som sitter på kundeservice). Jeg får også fortalt at de ikke kommer til å se på feilen før jeg har byttet modemet, så da er det bare å sette seg ned å vente... I dette øyeblikket ble jeg ganske forbanna, og fortalte vedkommende hva jeg mente om henne...
Det paradoksale oppi det hele var at dagen etter kl 0800 fikk jeg SMS om at feilen var rettet... Modemene minne hadde gjenoppstått fra de døde Smile

I oktober 2014 bestemte jeg meg for å si opp linja fra Homenet, jeg ringte kundeservice, og de kunne fint fortelle meg at jeg IKKE kunne gjøre dette over telefon.. jeg måtte benytte kontakt oss skjemaet på https://www.homenet.no , Jeg spørr pent en gang til om jeg virkelig må gjøre dette, og om ikke han kunne fikse dette, og sende meg en bekreftelse på epost, men det var umulig.. (det er jo altid så J**** enkelt å bli kunde,.. Værre er det når man skal si opp..).

Jeg går inn på siden til Ventel... nei vent Homenet, og fyller ut skjemaet og ber om oppsigelse 31/12-2014, og trykker send....

I desember får jeg plutselig en ny E-Faktura fra Homenet i nettbanken, og den var vist for 3 mnd Desmeber, Januar og Februar. Men jeg hadde jo sagt opp!!

Kaster meg på telefonen, og treffer en tilsynelatende grei og hjelpsom person, som sier at han ikke kan finne noe på dette.. Verken at jeg har ringt eller sendt inn noe på kontakt oss skjemaet, men lover at han skal se på det i morgen når sjefen hans kommer på jobb igjen...

Neste dag går, og ingen ringer meg..

Jeg ventet til dagen etter, og ringer opp igjen kundeservice og får faktisk snakke med samme person igjen, og han kan fortelle meg at jeg MÅ betale for en mnd til. Jeg konfronterer vedkommende med at det faktisk var DE som ville at jeg skulle sende dette på det fantastiske "kontakt oss" skjemaet, som ikke gir meg noe som helst bevis i inboksen min at jeg har sendt noe som helst til de... Da får jeg fortalt at de HELST VILLE HA SLIKE OPPSIGELSER PÅ TELEFON... Når jeg konfronterer han med at jeg ba om det i første omgang, syns han det er rart, men det var ingen ting å gjøre noe med... Jeg fikke bare betale for den ekstra mnd.. Ikke noe han eller sjefen hans kunne gjøre noe med...

I dette øyeblikket var jeg dritt lei hele greia, og hadde funnet ut at jeg bare måtte infinne meg i å betale.. Det var tross alt snakk om den nette sum av 350 kr. Verdien av å få æren av å spre dritt om den forferdilig gode kundeservicen var mere verdt en disse 350 kr.....

Etter noen uker fikk jeg nå plutselig 2 feite brev fra factoring partneren til Homenet med 2 fakturaer i hver, på 3 forskjellige summer... Samtlige av disse hadde forfallsdato som allerede var passert (jeg hadde jo selvsagt slettet efakturaen for 3 mnd)... Jeg ringer så kundeservice, og treffer igjen samme person som altid svarer på dette innvalget på kveldstid.. Får forklart at regnskaps systemet til factoring partneren ikke er helt i vater når det kommer til oppsigelser, og får forklart at jeg skal betale den med det laveste beløpet.. De resterende skal jeg kaste.. For vranghetens skyld drar jeg opp igjen forhistorien til at jeg faktisk må betale denne fakturaen, og legger ut i de vide og breie om hvor fornøyd jeg var med de, og om at jeg skal spre eder å galle til alle og alt jeg kjenner om at de bør holde seg unna.. KLIKK sier det bare i andre enden...


Jeg har ingen problemer med å betale disse 350 kr. MEN jeg har alt for ofte glemt å si opp slike ting i tide, og endt opp med å betale dobbelt for ting. I dette tilfellet følte jeg at jeg var ute i GOD tid, og skulle ungå at dette skulle skje, men så feil kunne jeg ta..

At Ventelo Buecom Catch Broadnet Homenet ønsker å avslutte ett over 10 år gammelt kundeforhold (som stort sett har gått på skinner) på denne måten finner jeg helt forkastelig, og jeg antar at vedkommende på kundeservice ikke har eskalert saken høyt nok, og tenkt at bare jeg får han til å legge på så er JEG ferdig med han, og da driter jeg i hva som skjer med selskapet jeg er ansatt i .. De hører ikke noe uansett...

   #1
 1,008     0
har egentlig samme erfaring som deg,når de hette bluecom,så hadde jeg vel knapt en time nedetid de årene de hette bluecom,men problemene kom rimelig kjapt så fort de ble broadnet og homenet.

hadde egentlig ikke så mye nedetid senere heller,men hadde pakketap på ca 20% fra ca kl 19.30-24,så nettet var ubrukelig til annet en og surfe med.
og ringe inn til dem var bortkastet tid,ble bare sendt fra person til person,og til slutt så måtte de ringe opp igjen,noe de alldri gjorde.

så ble bare bestillt feilsøking,noe de gjør i vanlig arbeidstid,og nettet mitt hadde problemer fra kl 19.30,selv om jeg prøvde og forklare dem det,så ville de ikke skjønne det,la med logger av pingplotter,tracert,pathping,så de så jo at nettet ikke var bra,men virker som at mange av de som tar telefonen ikke vet noe om hva de jobber med.

til slutt så ble jeg så lei,så skrev mindre positive innlegg på facebook siden deres,så da fikk jeg endelig litt hjelp fra en av de som svarte der,da hadde jeg slitt med pakketap i ca 1 år.

problemet ble til slutt borte,når nettet til telenor gikk ned i stortsett i hele norge,og når nettet kom tilbake igjen,så var det bra,så det var sikkert en del som har blitt byttet,eller at de har flyttet datatrafikken gjennom et annet sted,nettet har vel vert bra i over 1 år nå.

sånn var linjen min under problemene:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1483238

var rimelig irritert på broadnet/homenet,virket som at så lenge jeg betalte regningene,så ga de egentlig pokker i meg.
   #2
 222     0
En ting å legge merke til er at de ikke informerer kundene om prisjusteringer på abonnementet. dvs at jeg betalte mer for samme nett som en kollega i ca 1 år.
   #3
 1,749     Norge     0
Enig med alle kritikkene. Sier opp mitt abn i morgen.
Kan noen si meg oppsigelses tiden? Altså hvor lang tid tar det å få kvitta seg med dem?
Bluesman