90    0    0  

Spørsmål til detaljer i anbudsgrunnlag

 41     0
Hei!

Jeg er i prosessen med å lage et anbudsgrunnlag for vårt påbygg.

er en 4 mansbolig fra 50-tallet med 2 boliger i hver etg, der det skal bygges ut på ene siden av bygget (altså 1 og 2 etg, samt kjeller og loft)

Vi skal bygge på sammen med naboen under, mao 2 leiligheter på 1 gang. Prosjektet er relativt stort da original leilighetene på 64m2 skal oppgraderes i tillegg til påbygg. totalt sett dobler vi størrelsene på hver leilighet.

han jeg skal bygge på med skal selge sin leilighet når vi er ferdig, så han er bare interessert i sitte igjen med så mye profitt som mulig.

med det sagt:

- det er pr i dag veldig lytt mellom leilighetene, er det noen krav jeg kan henvise til der jeg kan kreve at han jeg skal bygge på med installerer lydhimling i taket sitt? Han vil bruke så lite penger som mulig og er ikke interesseret i dette. Påbygg følger TEK10 standard, så i den delen antar jeg det ikke vil være et så stort problem.

- han vil benytte seg av billig arbeidskraft. I den forbindelse vil jeg legge inn i anbudsgrunnlaget at ev tilbydere skal dokumentere fagbrev osv. Men hva er det jeg spesifikt må spørre om? tenker da hvilke papirer jeg må spørre etter fra entreprenør, snekker, rørlegger, murer, ansvarsrett osv.

bare sleng ut spørsmål om det er noe informasjon dere mangler for å ev svare på spørsmålet.
takker på forhånd!

Kouzco