1,632    14    6  

Jula, du Jula

 2,044     0
Da har julenissen vært her.

Ganske irriterende å måtte kjøre over 10 mil til Jula for å reklamere på et vater som mangler sprit i ene libella.
Fikk også ei Scheppach dykksag og skinne, også denne kjøpt hos Jula. Virker litt meningsløst å selge 2 korte skinner i samme lengde, men ikke skjøtestykket man trenger. Nei da, det ser det ut som man må kjøpe dette separat sammen med tvinger for å feste skinna til arbeidsstykket. Og plutselig har de hverken sag eller korte skinner i sortimentet!

Har sett flere ganger, at når det er slutt på "tilbudet" forsvinner produktet fra katalogen. Kjøpte ei bordsirkelsag ei gang, full pris var 1795, tilbud 800 kr. Etter å ha tatt den i bruk skjønte jeg fort at denne ikke var i nærheten av kvaliteten til ei sag i 1800-kroners sjiktet. Og jepp, da tilbudet gikk ut fantes den ikke lenger i sortimentet. Det tolker jeg i alle fall, som kunstig førpris.

Hadde vært morro og å følge med på om det plutselig dukker nye produkt opp like før tilbud, som forsvinner med en gang tilbudet er over. Men katalogen er stor og online.






   #1
 1,454     Oslo     0
Jeg prøver å beholde et nyansert syn på Jula og har hatt 12 km til butikken - på Hamar.
Men på ettersommeren kjøpte jeg en helt ubrukelig spade med alt for mykt stål. Spaden ble returnert til Jula og jeg fikk tilbake pengene.
Nylig kjøpte vi 25 separate julelys med fjernstyring (hvert lys har et AA-batteri). Dette ble ble en stor skuffelse. Sju av disse lysene var defekte og en ansatt i butikken unnlot å fortelle at vi kjøpte to mekanisk forskjellige typer lys.
Så da blir det ny tur til Jula og test av alle de nye lysene, før vi forlater butikken.
Signatur
   #2
 5,111     Sørnorge     0
Det er vel vanlig i alle butikker at man selger ut lageret av utgående varer til halv pris? Kan ikke se at Jula skiller seg ut på dette området.

Både jula og biltema er glimrende til ting du skal bruke et par ganger (fordi det går i stykker og du får pengene tilbake etter at jobben er gjort), eller ha liggende (fordi det er billig) i tilfelle du skulle få bruk for det EN gang i fremtiden.

Men så har de jo også bra produkter til en rimelig pris. F.eks er monteringshanskene fra Blåkläder de beste hanskene jeg noen gang har jobbet med i kuldegrader og/eller regnvær.
   #3
 6,009     Finnmark     0
Det er vel vanlig i alle butikker at man selger ut lageret av utgående varer til halv pris? Kan ikke se at Jula skiller seg ut på dette området.

Både jula og biltema er glimrende til ting du skal bruke et par ganger (fordi det går i stykker og du får pengene tilbake etter at jobben er gjort), eller ha liggende (fordi det er billig) i tilfelle du skulle få bruk for det EN gang i fremtiden.

Men så har de jo også bra produkter til en rimelig pris. F.eks er monteringshanskene fra Blåkläder de beste hanskene jeg noen gang har jobbet med i kuldegrader og/eller regnvær.

Jula har faktisk kvalitet merker også, men produktene nevnt her er ikke slike....
Signatur
   #4
 6,009     Finnmark     4
Da har julenissen vært her.

Ganske irriterende å måtte kjøre over 10 mil til Jula for å reklamere på et vater som mangler sprit i ene libella.

Jeg kjøpte juleakevitten på polet, og lot vaterne være i fred 😁😁😁
Signatur
  (trådstarter)
   #5
 2,044     0
Det er vel vanlig i alle butikker at man selger ut lageret av utgående varer til halv pris? Kan ikke se at Jula skiller seg ut på dette området.

Ja, men da sier man ikke at produsenten har gått tom...
   #6
 1,454     Oslo     0
Jeg viser til innlegg #1 ovenfor.

Først i går fikk vi kjørt til Jula/Hamar. Jeg ble ganske overrasket over behandlingen vi opplevde. Mannen på servicedesken ble svært fort veldig grinete. Han hivde lysene som ikke fungerte rett i søpla. Men så skjedde det at ved test av den andre esken med lys, så lyste alle ti lysene. Hjemme hos meg lyste bare ni. Og de fem "ekstralysene" lyste også, som hjemme hos meg. Da jeg fortalte han at de fem lysene var mekanisk forskjellig fra de ti, begynte han å bli lettere rosa i fjeset og ropte "mekanisk og mekanisk". Så hivde han alt i søpla og jeg fikk tilbake 372,50 kr.
Det er ikke mye genialt å bli sint på en kunde og deretter ta tilbake varene.
Forhåpentligvis blir det lenge til neste impulskjøp, for disse 25 fjernstyrte juletrelysene var et typisk impulskjøp ...  
 
(Deretter kjørte vi til IKEA. På helpdesk hos IKEA satt det en svenske, som ytte den best tenkbare service!!)
Signatur
  (trådstarter)
   #7
 2,044     0
Da vi bytta det defekte vateret var det ingen beklagelse å få. Vi klagde også over de manglende delene til dykksaga, og det virket som vi burde ha skjønt at de ikke sparte på noe embalasje til ting i utstillinga. Greit nok det, men da burde de ha tømt eska først...
Sånn ellers var karen ikke mer hyggelig en han måtte, kanskje litt stressa etter julestria, han ønsket kunden før oss god jul (4. januar).

   #8
 4,110     Akershus (Follo)     0
Nå er dette vel ganske personavhengig. Disse grinebiterene kunne like gjerne ha jobbet på <sett inn navnet på din yndlingsbutikk>. Ialfall inntil vedkommende blir flyttet til lageret eller bedt om å slutte.

Jeg ville i en slik situasjon spurt om det er så at de ikke ønsker at kunder som kommer tilbake med defekte produkter skal handle i vedkommende butikk. Det er nok av butikker hvor de behandler retur på en nøktern måte. De trenger ikke bukke og skrape, men bare utvise en profesjonell kundebehandling. På den annen side er det jo viktig å ikke skjelle ut personen som skal ta mot det defekte produktet heller. Det er nok ikke han/hun som har sabotert det.

Det skal inrømmes at jeg har litt lettere for å finne alternative forretninger innenfor min aksjonsradius om jeg føler at dårlig kundebehandling er "company policy" i en butikk enn noen av dere ovenfor. Og dermed kan bruke kortterminalen deres som "valgurne".
Signatur
   #9
 5,111     Sørnorge     0
Jeg har aldri opplevd noe negativitet rundt returer på jula, og det begynner å bli ganske mange returer i flere av butikkene deres.
   #10
 3,234     Vestfold     0
Selv opplever jeg Jula som ganske kurrante på returer. Ikke at jeg har mange av de i forhold til mengden som har rulla ut døra der. Men, det kan selvsagt være forskjeller fra butikk til butikk og person i servicedesken der og da. Så lenge en retur er åpenbar legitim, så burde enhver oppgående sjappe ordne opp enkelt og greit i det. Hvis ikke så er det alltids et alternativ.