(trådstarter)
   #21
 5 990     Finnmark     0
Snakket med elektrogrossist, og de varsler om ny modell komfyrvakt er på tur inn.....
Anbefalte ikke å kjøpe den de hadde pga store problemer ( lignet på Elektroimportøren sin)............

Tydeligvis er dette ett produkt som er presset fram av lovverket (og elektro bransjen).......for å bedre brannsikkerhet ( og lettjente penger)......
Dessverre virker det som uferdig produkt, både i bruk og design i forhold til intensjonen.........

Elby har gitt tilbakemelding at deres modell fungerer ok, kanskje man kunne fått litt utdyping om eventuelle begrensinger/ problemer? Smile
Signatur

HSt
   #22
 32 588     Lillestrøm kommune     0
Det er noen år siden jeg pratet med leverandøren av min bekjentes modell og jeg fikk samme svar at det var noe mer inteligent på gang som aldri skulle feile... Det var noen år siden men kan jo ha vært en annen produsent.

Støtter dette med at dere som har positive erfaringer kommer med dem også, gjerne på Elby's for jeg må ut i markedet for vår hytte snart.
   #23
 21 485     Enebolig     0
Tydeligvis er dette ett produkt som er presset fram av lovverket (og elektro bransjen).......for å bedre brannsikkerhet ( og lettjente penger)......
Dessverre virker det som uferdig produkt, både i bruk og design i forhold til intensjonen.........  


Om man ser på statistikk, så har krav om komfyrvakt en rettmessig hensikt. Kravet har ingenting med lettjente penger å gjøre.

Men jeg er enig i at man i mange tilfeller skal ha en god dose tålmodighet for å programmere den.
  (trådstarter)
   #24
 5 990     Finnmark     0
Tydeligvis er dette ett produkt som er presset fram av lovverket (og elektro bransjen).......for å bedre brannsikkerhet ( og lettjente penger)......
Dessverre virker det som uferdig produkt, både i bruk og design i forhold til intensjonen.........


Om man ser på statistikk, så har krav om komfyrvakt en rettmessig hensikt. Kravet har ingenting med lettjente penger å gjøre.

Men jeg er enig i at man i mange tilfeller skal ha en god dose tålmodighet for å programmere den.


Når det på en blunk blir 10000 kroner, så ligner det på lettjente penger......
...Spesielt når elektriker deaktiverer den etterpå pga dårlig funksjonalitet / programmering! Hva er rettmessige hensikten da Angel
Signatur
   #25
 64     1
Hei, en liten kommentar. Produktene det henvises til over, fra Elby og Elektroimportøren, er identiske, altså samme fabrikat og modell.

Usikker på hvilken modell det henvises til (med problemer) fra oss, om dette er SGK500 eller den elder (utgåtte) SGK300. Uansett, er det selvfølgelig full reklamasjonsrett hvis det er feil på produktet, vi erstatter dette med nytt produkt. Er dette SGK300 vil du få SGK500 uten tillegg i prisen.

Vi har solgt 1000 vis av både SGK300 og den nyere SGK500, uten at det har vært nevneverdig reklamasjon til disse, dog noe høyere til SGK300 enn SGK500.

Uansett, har man problemer og/eller ikke er fornøyd med produktet, kontakt vår kundeservice så vil de ordne opp umiddelbart.

Signatur
  (trådstarter)
   #26
 5 990     Finnmark     0
Hei, en liten kommentar. Produktene det henvises til over, fra Elby og Elektroimportøren, er identiske, altså samme fabrikat og modell.

Usikker på hvilken modell det henvises til (med problemer) fra oss, om dette er SGK500 eller den elder (utgåtte) SGK300. Uansett, er det selvfølgelig full reklamasjonsrett hvis det er feil på produktet, vi erstatter dette med nytt produkt. Er dette SGK300 vil du få SGK500 uten tillegg i prisen.

Vi har solgt 1000 vis av både SGK300 og den nyere SGK500, uten at det har vært nevneverdig reklamasjon til disse, dog noe høyere til SGK300 enn SGK500.

Uansett, har man problemer og/eller ikke er fornøyd med produktet, kontakt vår kundeservice så vil de ordne opp umiddelbart.


Fint med tilbakemeldinger fra dere som selger slike.....

Er det hovedsakelig problemer med programmering av disse??
Signatur
   #27
 64     0
Hei, en liten kommentar. Produktene det henvises til over, fra Elby og Elektroimportøren, er identiske, altså samme fabrikat og modell.

Usikker på hvilken modell det henvises til (med problemer) fra oss, om dette er SGK500 eller den elder (utgåtte) SGK300. Uansett, er det selvfølgelig full reklamasjonsrett hvis det er feil på produktet, vi erstatter dette med nytt produkt. Er dette SGK300 vil du få SGK500 uten tillegg i prisen.

Vi har solgt 1000 vis av både SGK300 og den nyere SGK500, uten at det har vært nevneverdig reklamasjon til disse, dog noe høyere til SGK300 enn SGK500.

Uansett, har man problemer og/eller ikke er fornøyd med produktet, kontakt vår kundeservice så vil de ordne opp umiddelbart.


Fint med tilbakemeldinger fra dere som selger slike.....

Er det hovedsakelig problemer med programmering av disse??

Hei, si at det hovedsakelig er programmerings feil har vi ikke grunnlag for, men at det I de fleste tilfeller skyldes misforståelser om montasje og funksjoner, og at problemene løses raskt via telefon stemmer. Kontakt gjerne EFA på telefon 66 81 24 00 ved problemer. Ha informasjon om komfyrvaktmodell og ikke minst klar. Du finner også utførlig brukermanual (dessverre på engelsk), i tillegg til produktark på vår produktside. Ha en fin ettermiddag.
Signatur

HSt
   #28
 32 588     Lillestrøm kommune     0
Takk for leverandørinfo, når navnene nå kommer opp så husker jeg at det er den samme leverandør jeg var i kontakt med for noen år siden, men trolig SGK300 modellen da det var noen år siden, den nye modellen som skulle komme var vel da trolig SGK500.

Problemet er at komfyrvakt må finne ut av om de skal godta et standby forbruk eller ikke og at denne "velg riktig modus" funksjon har blitt trigget av et strømbrudd og enheten har gjort feil.  Nå viser TS i denne tråden frem SGK500 modellen så det hadde vært fint om TS kan bekrefte at dette er den faktiske modellen (TS har jo enhet nr 2 i bruk nå).  Hjemme i dag morges registrerte jeg f.eks. ca 4s strømbrudd fra Hafslund og kanskje eksisterer det et riktig(eller galt) antall sekunder som øker sannsynligheten for at enheten skal feile ?

EFA får få det plusset at de var profesjonelle når jeg ringte og ga en god beskrivelse, men listen over hva en skulle gjøre var ganske lang (forhåpentligvis kortere på SGK500). Men med andre hyttebrukere enn meg selv så er en egentlig lite lysten på enheter som må resettes/fixes.  Min bekjente hadde egentlig mest lyst på å slå av sikringen og finne fram slegga...  (Da hadde komfyrvakten slått av komfyren hvert 5 eller 10minutt eller hva det var en hel helg).
   #29
 148     0
Hei, en liten kommentar. Produktene det henvises til over, fra Elby og Elektroimportøren, er identiske, altså samme fabrikat og modell.

Usikker på hvilken modell det henvises til (med problemer) fra oss, om dette er SGK500 eller den elder (utgåtte) SGK300. Uansett, er det selvfølgelig full reklamasjonsrett hvis det er feil på produktet, vi erstatter dette med nytt produkt. Er dette SGK300 vil du få SGK500 uten tillegg i prisen.

Vi har solgt 1000 vis av både SGK300 og den nyere SGK500, uten at det har vært nevneverdig reklamasjon til disse, dog noe høyere til SGK300 enn SGK500.

Uansett, har man problemer og/eller ikke er fornøyd med produktet, kontakt vår kundeservice så vil de ordne opp umiddelbart.


Denne som jeg har er en SGK500 - og det er nummer 2 som jeg har fått installert. Nummer 1 brummet hver 5 sekund OG slo av platetoppen. Vi har en Witt koketopp - toppmodell.
   #30
 64     1
Hei, da kan du laste ned user manual her, set enheten tilbake til fabrikk standard (s.16) også til modus 2 (s.13). Vurder også om du manuelt må justere sensitiviteten som forklart på side 15. Lykke til, gi gjerne beskjed hvis dette ikke fungerer.
Signatur