(trådstarter)
   #21
 3,704     Ringerike     0
Går smått men sikkert her nå  :)

Var på Gjøvik og hentet gullet i dag  ;D

Var aleine der (Bilia) så det gikk litt tid men klarte omsider å få den opp på planet. Vel hjemme fikk jeg god hjelp av venn til å være med å dytte søylerern på plass av og inn på gulvet. Neste nå blir å finne beste plassering og støype en plate for å sette den på.
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 15 Bilia Gjøvik-1.jpg - Bidda
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 16 Bilia Gjøvik-2.jpg - Bidda
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 17 Billia Gjøvik-3.jpg - Bidda
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 18 OMCN hjemme.jpg - Bidda
Signatur

  (trådstarter)
   #22
 3,704     Ringerike     0
Brukte 4 timer i dag på rengjøring, smøring og smårep. Den er nå plassert der den skal stå men må få lagd noen plater som jeg kan skimse den opp med så den blir i vater før jeg fester den til gulvet.
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 19 OMCN sett over.jpg - Bidda
Bidda: Oppussing av "lastebil-garasjen" - 14 OMCN skisse.jpg - Bidda
Signatur
   #23
 3,041     Akershus     0
Tøft prosjekt! Du har ikke vurdert å få bukken senket ned i gulvet slik at du kan kjøre over den uten å måtte smyge deg over "fartsdumpene"?
  (trådstarter)
   #24
 3,704     Ringerike     0
Joda, men det medfører en del mere arbeid og at fleksibiliteten hvis jeg skulle finne på å måtte flytte på den noen cm straks ble verre. Det alternativet som jeg vurderer er å "fylle på" rundt, da jeg skal legge på gulvet 6cm likevel.
Signatur
   #26
 4,110     Akershus (Follo)     0
Det er nok flere som har tenkt på det. Det her jeg selv.

Men om ikke dette er en høytløftende bukk eller brukeren er en bøtteknott så er det ikke noen god idé.

Arbeidshøyden vil da bli tilsvarende lavere. Og om du bruker noen sekunder mer tid på å kjøre over mekanismen så er det bagatellmessig i forhold til den tiden du tilbringer krokrygget etterpå.

Signatur
   #27
 3,041     Akershus     0
Ser ut som det maks er 10cm det er snakk om. Det er jo bare konstruksjonen man skal senke ned for å slippe å kjøre over de kilene. Alt annet kan godt ligge over bakkenivå.

  (trådstarter)
   #28
 3,704     Ringerike     0
En annen utfordring:

Når løftearmenene er i nedre stilling så løses sikringer ut og de er da mulig å vinkle inn under bilen, bygges de ned må en heve opp 10cm for å kunne gjøre armforflytningen og men da er de låst i stillingen og det blir mere arbeid med å få tilpasset løftepunktene under bilen = uaktuelt for meg å senke/bygge den inn. Min løfter ca.1,9 m og med 0,1 mindre så begynner det å bli akkurat for lavt.
Signatur
   #29
 3,041     Akershus     0
Skjønner. Det var bare et forslag. :)

Men skal du sette hevedelen så nærme veggen? Blir du ikke plaget av at det blir trangt å manøvrere seg inn imellom veggen og bilen når du skal justere armene? På den andre siden så er det jo ikke så ofte man skal opp med bilen så man tåler litt plunder for større plass i garasjen.

Tøft er det åkke som.  ;D
  (trådstarter)
   #30
 3,704     Ringerike     0
Har desverre for liten bredde i garasjen så prioriterer å få så mye på en side som mulig, istede for 2 trange sider. Blir derfor å gå rundt bilen for å manøvrere labben på plass før jeg heiser. Til info: Sakseløftere bygges som regel ned.
Signatur