160    4    0  

Heving av et kjøp, full "refund" ikke mulig?

 5,743     OSLO     0
heisan

Kjøpte i fjor en slik: (i november en gang)
http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=101&cp_id=10110&cs_id=1011002&p_id=5312&seq=1&format=2#description

Etter ca 1mnd sluttet denne helt plutselig og fungere, kunne ikke velge inngang/utgang lenger, helt "fastlåst". OK, sender inn en klage, får tilsendt en ny helt kostnadsfritt.

Nå skulle det vel være OK. men neida, nå tidligere i mars sluttet plutselig denne også og fungere.... 
Jeg var ike hjemme da, fikk vite det senere, derfor ble det først nå tatt opp med butikken.

Jeg begynner og tenke, hva for noe dritt er dette?
Kanskje en grunn til at det koster 1000-1100 kr her i norge, kontra 600 som jeg ga for denne m/ frakt...

Sender på nytt inn en klage (tidligere denne uka) og ber om full refund, denne dritten gidder jeg ikke og styre mere med, vil ha penga tilbake!


etter mange mail fram og tilbake står dem fortsatt på sitt, kun reefund av varepris, ikke vare + frakt.
Dem sier at det har gått mer enn 30 dager siden jeg kjøpte den, og derfor får jeg ikke full refund.
Dvs. jeg får tilbake 56$ og ikke 105$ som jeg betalte for den dritten....

Har dem rett til det??  hva kan jeg gjøre??

skal jeg virkelige tape 300 kr, pågrunn av noe elektronikk-dritt som ikke fungerer som det skal?  og to stykker tilogmed, som payer??

Tips??

hro
   #1
 1,574     Trondheim     0
Her gjelder ikke norske forbrukerrettigheter. Salgspris per i dag er 56.25 $ og ikke 105 $ som du ga. Uten å gå for langt inn i jussen, gjelder lovene for det stedet hvor nettbutikken har hovedkontor og om du ikke når frem, er jeg usikker på om det er verdt å følge opp videre.

Jeg ville vist til http://www.monoprice.com/home/home.asp?pn=support#return og den elektroniske kvitteringen på kjøpet du har gjennomført i en høflig tilbakemelding til customer care. En høflig tone kan resultere i at firmaet velger å refundere hele beløpet, men om de er forpliktet til det skal jeg ikke svare for.

Det er en kjensgjerning at norske forbrukerrettigheter er svært gode, såpass gode at enkelte produsenter velger å unnlage lansering av produkter i det konsummarkedet. Oppturen er jo at vi gjennom en slik ordning har spart oss for mye "crap", men må altså betale en "stiv" pris i kassa for de varene som selges her til lands (Høye priser i Norge kan ikke bare forklares av denne årsak. Noe av prisen er også distributørs profittkåthet da)
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 5,743     OSLO     0

Her gjelder ikke norske forbrukerrettigheter. Salgspris per i dag er 56.25 $ og ikke 105 $ som du ga. Uten å gå for langt inn i jussen, gjelder lovene for det stedet hvor nettbutikken har hovedkontor og om du ikke når frem, er jeg usikker på om det er verdt å følge opp videre.



Salgsprisen var også det da jeg kjøpte den, men MED frakt så ble totalen 105 $

og de er kun villige til og refundere selve vare-prisen, dvs. 56 $, og ikke varen + fraktkostnader, som blir 105 $

er ikke store summen, men dog, 300 kr i tap pågrunn av noe som har blitt deffekt 2 ganger, er litt drøyt egentlig....

har maila fram og tilbake, og virker som det er låst på 56 $ i refund....
pwb
   #3
 2,283     Ski     0
Har selv fått frakt tilbake ved heving, men det er da frakt internt i USA. Skjønner jo egentlig godt at de ikke vil betale for frakten til Norge, da hadde de vel sluttet å sende hit isteden.
   #4
 106     Hjemme     0
Dette er jo det vanlige i Norge også.  Butikken selger jo ikke frakten til deg.  Du kjøper et produkt og ber butikken sende det til deg.  Av praktiske (i forhold til om du skulle skaffet noen til å frakte varen til deg) og økonomiske (de har bedre fraktavtaler enn du kan få) hensyn, legger butikken ut for frakt og krever den tilbakebetalt av deg.