#12
 24,668     Akershus     0
Til venstre står en kabel inn på L flyttes til nye L.
Til høyre står en blå kabel inn på N flyttes til nye til N nr 2 fra venstre.
I midten på gamle står en sort kabel, flyttes til nye pil ut merket L.

Mao, flyttes rett over.
Signatur
   #14
 24,668     Akershus     0
Er det to-polet bryter på ny termostat? I så fall bør du imo koble annerledes.

Ekstra topolet bryter kan da trolig fjernes.
På ny termostat står det L og N inn. Videre L og N ut til varmekabel. Du mangler N leder ut og disse lederne er sammenkoblet annet sted. Med topolet bryter i termostaten skal begge ledningene til varmekabel gå ut fra L og N på termostaten merket med pil.
Signatur
  (trådstarter)
   #15
 107     0
Er bryter på ny termostat.

Den gamle bryteren står et stykke unna.da må jeg evnt trekke ledninger.

Går det ikke å gjøre det slik du sa først og la gammel bryter være.. ?
   #16
 24,668     Akershus     0
Dersom termostatbryteren er merket med en "0", så holder ikke dagens løsning. Blir som om du hadde sikkerhetsbelte i bilen der 99% av beltet er kuttet inne i snella.

Ingenting er sikkerhetsmessig verre en noe som gir seg ut for å være sikkert, men ikke er det.
Signatur

   #20
 21,481     Enebolig     0
Takk for godt råd. Men skal nok klare det uten å forårsake brann.


Jeg er ikke det minste i tvil om at du ikke vet bedre. Gode råd kan det være verdt å lytte til.

Krav til allpolig brudd for varmekabler frafalt i 2010, men anbefalessterkt, og videreføres ved utskifting av komponenter. Allpolig brudd kan være oppnådd med allpolig forankoblet bryter.

For din egen sikkerhet, overlat dette til et firma. Ved tilsyn fra DLE kan du også bli pålagt å fremvise dokumentasjon.