#101
 24,733     Akershus     0
Men ingenting er rettet opp og ingenting er godtgjort fra dette firmaet? Har du ikke da defacto godtatt det?
Signatur

   #102
 7,686     Bærum     0
Ja jeg godtatt at de har levert en dårlig jobb. Det er ikke alle kriger man gidder å ta. Det betyr ikke at jeg har godkjent at dette er en akseptabel leveranse. Det var litt utfordring at det var snekkeren som hyret inn rørleggeren.
  (trådstarter)
   #103
 290     0
For vanlige personer er forfølgelse av saken med alle de ekstra kostnadene, tiden, og uvissheten like ille. Forstår godt at folk ikke orker og gir opp, lever med det og senere engang påkoster dette enda en gang.

Uansett for min del så var mesteren helt enig med meg, han hadde tatt opp boringen og kanalen opp med han som utførte jobben. De påtar seg også å male og sparkle etter seg.

Mulig det var godt at han var lokal håndverker.

Uansett takk for masse god hjelp, og så fikk vi en diskusjon på hvorvidt ikke godkjente skal gjøre en slik jobb eller ei  Wink
   #104
 24,733     Akershus     0
Håper du blir kvitt den unødvendige koblingsboksen i samme slengen.

Ellers til Torango. Forstår problemstillingen. En bekjent klaget på jobben som var utført, får medhold av to takstmenn, produktleverandør, får medhold av Forbrukertvistutvalget: firmaet stevner vedkommende kunde for retten! Enkelt for dem: vinner de så er det fint, taper de så trekker de det fra som driftsutgifter. Kunden stiller med sine sparepenger - da spørs det hvilke kriger en tør å gå inn i.  >:(

Som sOPp sier, det er "bare" å klage eller skifte firme hvis en er missfornøyd.
Signatur
   #105
 21,481     Enebolig     0


Da får du jammen gruble på gåten og fortsette å være egoistisk. Hjelpe andre er tydeligvis ikke så viktig, enn så enkelt det er.



Blir litt nysgjerrig på hva denne feilen var ettersom du gav opp.
Hva er det med deg? Hvorfor er jeg egoistisk? Når er det jeg ikke hjelper andre?


Du sier det er likegyldig hvem som har gjort jobben. I min verden vil det være naturlig å gjøre firmaet oppmerksom på hva slags ansatt de har slik at det ikke skjer igjen. Det er snakk om regelrett hærverk, og koster ikke mer enn et par setninger når man først snakker med den som er ansvarlig for jobben.
   #106
 21,481     Enebolig     0

Ja jeg godtatt at de har levert en dårlig jobb. Det er ikke alle kriger man gidder å ta. Det betyr ikke at jeg har godkjent at dette er en akseptabel leveranse. Det var litt utfordring at det var snekkeren som hyret inn rørleggeren.



Det kan neppe ha vært en katastrofal feil dersom du godtar anlegget slik det er?
   #107
 24,733     Akershus     0
Firmaet vet selvfølgelig hvem som har gjort jobben, det har de plikt til. Kunden derimot kan jo ha "lagt nøkkelen under dørmatta" og behøver ikke vite noe om hvem eller hvor mange som var tilstede.
Signatur

   #108
 7,686     Bærum     0



Da får du jammen gruble på gåten og fortsette å være egoistisk. Hjelpe andre er tydeligvis ikke så viktig, enn så enkelt det er.



Blir litt nysgjerrig på hva denne feilen var ettersom du gav opp.
Hva er det med deg? Hvorfor er jeg egoistisk? Når er det jeg ikke hjelper andre?


Du sier det er likegyldig hvem som har gjort jobben. I min verden vil det være naturlig å gjøre firmaet oppmerksom på hva slags ansatt de har slik at det ikke skjer igjen. Det er snakk om regelrett hærverk, og koster ikke mer enn et par setninger når man først snakker med den som er ansvarlig for jobben.
Misforstår du alt jeg sier av prinsipp. Jeg sier at det er uinterressant hvem som har gjort jobben. Det er firmaet som er ansvarlig. Hvis firmaet ikke vet hvem som har gjort jobben og kunden skal være ansvarlig for å fortelle dem det, er denne bransjen enda verre enn jeg forestilte meg.
   #109
 7,686     Bærum     0


Ja jeg godtatt at de har levert en dårlig jobb. Det er ikke alle kriger man gidder å ta. Det betyr ikke at jeg har godkjent at dette er en akseptabel leveranse. Det var litt utfordring at det var snekkeren som hyret inn rørleggeren.



Det kan neppe ha vært en katastrofal feil dersom du godtar anlegget slik det er?
Nei, den er ikke katastrofal. Må den være det for at man skal være misfornøyd? Du legger jammen ikke listen høyt for håndverksbransjen.
   #110
 21,481     Enebolig     0
Jeg sier det av erfaring. Enkelte kunder skjønner ikke at ting utføres av menneskehender og kaller det for en feil. Andre ting er faktisk feil.