#21
 576     0
Mottatt! Kan ihvertfall konkludere med at vi fikk en finfin avsporing i forhold til tittel på tråden! Wink

   #22
 21,481     Enebolig     0
Pøh! Det er jo relevant som bare julig, poenget er jo å få bilen opp  Wink
   #23
 3,258     Akershus     0

Pøh! Det er jo relevant som bare julig, poenget er jo å få bilen opp  ;)


Og da er jo svaret to strøkasser, en med salt og en med strøsand. Samt en spade da.

Utrolig billig, billig i drift og fungerer 100% uansett forhold.
-----------------------

Kan vel leie en polakk til å stå strøvakt til prisen for oppvarming...
Signatur
   #24
 21,481     Enebolig     0
Kan tenke meg at jeg bruker et par tusenlapper på sand, grus og salt iløpet av en vinter.

Likevel er det ikke like godt som et bart spor, men det funker. I normale bakker er det mer enn nok.
   #25
 447     Norge     0
Jauu det er good med v.k i hjulsporene,men jedna,jedna litt dyrt for folk flest.
Eks: 30 meter x 2 spor = 60meter x 100W/m = 6kw x 24t = 144kw/t x 30 =4320 kw/t x 1,50 = 6480kr i måneden.Kansje litt ekstremt med 24/7  i en måned,men det er ikke usannsynlig.
Og i andre tråder her snakker man om besparelse med led pærer og kryssisolering??
   #26
 1,029     Oslo     0


En Transit Connect lastet til felgen er det nærmeste jeg kommer Hiace med tohjuls drift i bakken der jeg bor. Hvis man rygger, så går det også med et enkelt spor. Men som nevnt, denne bakken kunne trengt to spor.



Driver også å sliter med en Transit Connect, makan til møkkabil. Sliter med framdrift i nedoverbakke med medvind med denne kassen, takk gud for at leasingen nærmer seg slutten.
   #27
 21,481     Enebolig     0
Hele firmaet er misførnøyd med denne bilen på vinterføre. Jeg som har så til de grader de værste forholdene synes det er greit nok. Man må lære seg å rygge slik at vekten kommer foran. Den er faktisk verst på flat mark noen ganger.

   #28
 21,481     Enebolig     0

Jauu det er good med v.k i hjulsporene,men jedna,jedna litt dyrt for folk flest.
Eks: 30 meter x 2 spor = 60meter x 100W/m = 6kw x 24t = 144kw/t x 30 =4320 kw/t x 1,50 = 6480kr i måneden.Kansje litt ekstremt med 24/7  i en måned,men det er ikke usannsynlig.
Og i andre tråder her snakker man om besparelse med led pærer og kryssisolering??



Det er slike ting som burde forbys. Det og terrassevarmere. Ikke glødepærer.
   #29
 1,307     Hardanger     0


Jauu det er good med v.k i hjulsporene,men jedna,jedna litt dyrt for folk flest.
Eks: 30 meter x 2 spor = 60meter x 100W/m = 6kw x 24t = 144kw/t x 30 =4320 kw/t x 1,50 = 6480kr i måneden.Kansje litt ekstremt med 24/7  i en måned,men det er ikke usannsynlig.
Og i andre tråder her snakker man om besparelse med led pærer og kryssisolering??



Det er slike ting som burde forbys. Det og terrassevarmere. Ikke glødepærer.


+1. Samme som det å straffe privatbiler mens flyene får subsidiert drivstoff.
Signatur
  (trådstarter)
   #30
 663     0
Tja nå har jo jeg en gammel currier så 4 julsdrift er ikke så aktuelt for meg men Dere kan gjerne komme med forslag ang. ombygging til 4 juls drift evt. kunne låse diff. fremme slik at jeg kan spare meg noen tusenlapper med å ha kabler i ene sporet.

;D