(trådstarter)
   #11
 143     0
Ja, jeg er kanskje blitt litt nevrotisk, men dette er bare toppen av isfjellet. Lærlingen har ca. 30 års erfaring som flislegger. Vet at du må regne med noen feil her og der, forventet ikke perfekt resultat, men både flislegging og spesielt fuging er veldig amatørmessig utført. Det er dessverre veldig mye feil. Selv der det er veldig synlig, så har han gitt blaffen. Har reklamert, bildene er etter mislykket forsøk på feilretting.
Signatur

TDJ
   #12
 1,627     Asker      0
Forbrukerrådet har egen prosedyre for reklamasjoner, veldig greit og enkelt å benytte. De har ikke myndighet til å "tvinge" en badass leverandør, men vil vurdere saken og eventuelt forsøke å megle.
Kan være en grei vei å gå dersom tar sikte på søksmål e.l.
Antar at du har holdt igjen deler av betalingen siden du er så misfornøyd.
Signatur
  (trådstarter)
   #13
 143     0
Har heldigvis ikke betalt alt enda. Ja jeg er veldig misfornøyd, med alle synlige feil. Er også veldig skeptisk til det som er gjort i vegger og gulv. Det er blant annet ikke brukt spikersikringer, eller klammer på rør i vegger. Avløpsrør i gulvet er lagt i en unødvendig sløyfe nesten uten fall, avløp fungerer derfor dårlig. Jeg har gitt de et tilbud til løsning, men det ble ikke så veldig godt mottatt. Tror de har problem med å forstå at de har dummet seg ut, og at det har en kostnad å tulle sånn. Når de tar seg så godt betalt, og skryter og reklamerer for hvor flinke de er, så må du gjøre fagmessig arbeid. Det er ikke samsvar mellom det produktet Bademiljø selger, og det de leverer. Det tar vel lang tid før jeg får noe svar. Hvis de ikke går med på noen løsning som jeg kan godta, så får jeg prøve å kontakte forbrukerrådet.
Signatur
  (trådstarter)
   #14
 143     0
Jeg trodde at når et bad fra 1970 ble totalrenovert, med ny dør, så fikk jeg en lav dørstokk. Her tok jeg grundig feil, med Bademiljø så ble den høye dørstokken fra 70 tallet med videre. Har spurt om hvorfor, men fikk ikke noe svar. Synes det er merkelig at alt mulig annet måtte oppgraderes til ny standard, men ikke dørstokken.

Skrekkeksempel på flislegging av Bademiljø - IMG_8722.JPG - vesper
Signatur
TSt
   #15
 14,509     0
Har de benyttet høyden på innsiden av dørstokken til sin fordel ? Dvs du ikke lenger har så stort trinn ned igjen ?
  (trådstarter)
   #16
 143     0
Har de benyttet høyden på innsiden av dørstokken til sin fordel ? Dvs du ikke lenger har så stort trinn ned igjen ?

Nei, høyden på yttersiden er ca. 12cm.
Signatur
   #17
 7     0
Kan du legge ut takst rapporten ?

Siden denne tragedien kan ende i retten, kan jeg bare dele en anonymisert utgave https://www.dropbox.com/s/mxs6u53j81tj0rg/Anonymisert%20takstrapport.pdf?dl=0
Det er dessverre dukket opp flere feil etter at takstmann var her, feil er også blitt forsøkt rettet med nye feil.

Etter at takstmann spurte om det var levert byggesøknad, eller søkt om ferdigattest. Så undersøkte jeg med kommunen, fikk skriftelig bekreftet at det ikke var levert noen byggesøknad. Dette står det i kontrakten min med Bademiljø, at de skal ordne med byggesøknad. Kommunen sier at jeg ikke kan ta badet i bruk før dette er ordnet, krise.


Renovering av bad er ikke søknadspliktig.

https://dibk.no/om-oss/Nyhetsarkiv/endringer-i-soknadsplikten-for-vatrom-1120122/

HSt
   #18
 36,621     Lillestrøm kommune     0
Det er både og, bryter en brannskille til nabo under ved bytte av sluk er det søknadsplikt
   #19
 7,685     Bærum     0
Jeg synes dette var svært dårlig arbeid. Nå det synlige er dårlig er ofte resten det også. Jeg har brukt to Bademiljø-bedrifter. Ikke spesielt fornøyd med noen av dem.

At de ikke tar ansvar er ikke ukjent. De flyter på ¨å være en stor kjede.
   #20
 7,685     Bærum     0
Jeg synes dette var svært dårlig arbeid. Nå det synlige er dårlig er ofte resten det også. Jeg har brukt to Bademiljø-bedrifter. Ikke spesielt fornøyd med noen av dem.

At de ikke tar ansvar er ikke ukjent. De flyter på ¨å være en stor kjede.