#11
 5,569     0
Kunden valgte ikke reparatøren, han er hyret inn av Expert og gjør en jobb for Expert. Hvorfor skal ikke da Expert stå til ansvar?

Min mening er at reparatør har rotet det til for Expert, ikke for TS.

   #12
 486     0
Her har du jo egentlig ikke noe forhold direkte til elektriker, ville tatt dette med Expert. De gir deg meste sannsynlig bare en ny topp.
   #13
 7,685     Bærum     0
Kunden valgte ikke reparatøren, han er hyret inn av Expert og gjør en jobb for Expert. Hvorfor skal ikke da Expert stå til ansvar?

Min mening er at reparatør har rotet det til for Expert, ikke for TS.
Hvis det er Expert som har sendt elektriker må kunden forholde seg til dem. Min erfaring er at butikkene ofte videresender kunden til servicepartner som vurderer saken. De sakene hvor jeg har hatt problemer er det verkstedet som har kjørt saken og vurdert om det er garanti / reklamasjon. Slik jeg forstår har også TS blitt henvist til servicepartner. Da vil det i praksis være dit han må henvende seg. Hvis TS får problemer med elektriker er det greit å forholde seg til servicepartner. Kan TS finne frem installasjonsveiledningen og finne ut om det står at man ikke skal bruke silikon?
  (trådstarter)
   #14
 3     0
Kan TS finne frem installasjonsveiledningen og finne ut om det står at man ikke skal bruke silikon?

Jeg har gått igjennom bruksanvisning. Det står ingenting om man ikke skal bruke silikon / tette ekstra.

Men for dem som er usikker. Dette ER en garantisak for øyeblikket, da toppen er under 2 år. Dvs, at Expert (som har en el.installatør som servicepartner), skal dekke kjøring, jobb og deler, i dette tilfellet elektronikken under glassplata/toppen.
Det det dreier seg her, er at det har oppstått en skade forårsaket av elektrikeren når han skulle demontere toppen.
Det er DENNE skaden installatørfirmaet krangler på. Med bakgrunn i at de mener toppen var "feilmontert" (; silikonfuge), og at det er min feil at toppen ble ødelagt på grunn av dette.
   #15
 5,569     2
Jeg og Torango har litt ulik oppfatning av hva som er riktig, men uavhengig av det tror jeg at det vil være mer effektivt om Expert er sinte på reparatøren enn om du er det.

Håper det løser seg raskt!
   #16
 6,009     Finnmark     1
Om man vet hva man holder på med, så ødelegges ikke topp fordi det er silikonfuge der.......bare tullprat om det er grunnen!
Elektriker har sannsynligvis bare prøvd å bryte opp toppen med den nærmeste han hadde, skrutrekker eller lignende.....
Ett snitt langs/ rundt toppen med kniv/ beleggkniv hadde tatt maksimum 2 minutter for å løsne den.....
Er det en elektrikerlærling som har vært ute på første oppdrag alene?
Ta kontakt med Expert, få dem til å ordne opp i dette....
Signatur
   #17
 7,685     Bærum     1
TS kan selvfølgelig gå på Expert, men de vil antagelig henvise til servicepartner. Det er i alle fall den praksisen jeg har opplevd i reklamasjonssaker. Jeg er enig i at det ikke er noe problem å skjære løs en silikonfuge. Her har nok elektriker prøvd å brekke løs toppen. At det er garanti på toppen er ikke det springende punkt. Elektrikerfirmaet mener sprekken i toppen skyldes feil montasje. Det dekkes ikke av garanti. Jeg er imidlertid uenig i deres konklusjon og mener de burde klare å løsne toppen selv om den er festet med silikon. Kommer ikke TS noen vei med servicepartner har han full rett til å gå på Expert, men hvis Expert henviser til servicepartner ville jeg prøvd det først.