#31
 5,416     Langhus     1
At det har gått tid spiller mindre rolle i mine øyne, men at en bedrift (den profesjonelle part) beskylder kunde for "svindel" viser manglende evne til å håndtere saker som oppstår på en god måte.
Signatur

   #32
 22     Sveio     0
Enig i at jeg var naiv, og ikke sjekket mengde. Jeg syns uansett det er merkelig av leverandøren å avvise dette uten å sjekke om han kan ha gjort feil. I kjøpsloven står det at en mangel skal varsles innen rimelig tid etter at kunden blir oppmerksom på mangelen, jeg finner ingen steder der det trekkes fram at dette ikke gjelder når mangelen er i mengde. Jeg oppdaget først mangelen når platene skulle selges, siden jeg ikke fikk bruk for dem selv. hadde jeg brukt dem selv ville jeg selvfølgelig ha oppdaget det tidligere.

Tok tipset og ba om dokumentasjon på sendt volum som jeg fikk. Andre eposter har han svart på med en gang, men når jeg ba om dokumentasjon på volum ble det stille. Syns det sier sitt om leverandøren også. Syns vel det sier sitt om seriøsiteten.

En ting er iallefall sikkert. Det er på måten en leverandør håndterer reklamasjoner, man finner ut hvor profesjonell en leverandør er, og i dette tilfellet vil jeg ikke råde noen andre å bruke denne leverandøren.


Denne regelen at du skal varsle npr du oppdager feil/mangel er ikke kun NÅR du oppdager den, men og når du BURDE oppdaget mangelen.

Dvs ved mottak.
   #33
 1,884     Sandefjord     0
Mangel i mengde er nok en grei mangel. Utfordringen er hva som er rimelig tid.

Og - hvor lett er det å finne volumet på en 2 år gamnel forsendelse. Det krever endel leting i gamle fraktbrev. Og om tiden har "gått ut", hvor relevant er det å bruke tid på noe som ikke er relevant?

TS: har du fraktbrevet?
  (trådstarter)
   #34
 48     0
Leverandøren svarte meg at han hadde sjekket volum hos befrakter, og det stemte, i samme epost som han beskyldte meg for svindel. Jeg ba om å få en kopi av denne dokumentasjonen siden han allerede hadde funnet denne. Det e-posten svarer han ikke på.

Jeg er enig i at jeg burde ha sjekket om jeg hadde fått riktig antall med en gang. Når det er sagt, så er det vel ikke så vanlig at man bryter emballasjen på en vare før den skal brukes.

Poenget mitt er at jeg synes svarene jeg har fått fra leverandøren er rimelig drøye. Hvem hadde reklamere på en mangel som dette hvis den ikke var reell?

Jeg trodde jeg hadde 80m2 og har satt inn annonse på dette, både på Finn og på denne siden. Jeg fikk en kjøper, som trengte noen og sytti kvadratmeter. Ved salg oppdager jeg at jeg har bare 56m2, så salget blir ikke noe av.

  (trådstarter)
   #35
 48     0
En liten oppdatering. Dokumentasjon på volum som leverandøren påstår han har, har jeg fortsatt ikke fått.