2,176    2    0  

Kjøkken og dårlig service

 19     mosvik     0
Har kjøpt komplett kjøkken av typen Drømmekjøkkenet, Meny.

Tok det som en selfølge at vitrineskap blir levert i samme farge innvending, noe det ikke ble. Det ene er malt i samme fargen som resten av kjøkkenet, mens det andre ikke er malt. Selger sa bokstavelig til meg i etterkant "at det får være måte på hva en skal trenge å opplyse om".

Ville dere godtatt dette? Selger gir ikke noen form for avslag, og legger ansvaret på meg.

Er det ikke normalt å forvente at vitrineskap blir levert i samme farge? Disse to skapene står rett ved siden av hverandre, og det vises desverre godt.

   #1
 5,415     Langhus     0
Jeg vil først annbefale å kjøre all videre komunikasjon skriftlig.

Men dette høres ganske amatørmessig ut, ja. Selvsagt skal det stå i stil.

Hvis det derimot i bestillingen/delelista står at et skrog er "eik" og det neste er "hvit" så har du også en plikt til å lese hva du faktisk bestillte (selv om selger som (foråpentligvis) kan produktene sine burde ha informert om at det ville bli ulike skap).
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 19     mosvik     0
Har klaget skriftlig på dette, og holdt igjen et lite beløp, som jeg mener er riktig i flg. forbrukerkjøpsloven. Men de truer med inkasso.

Hadde bare selger gitt litt avslag eller rettet opp uten omkostning for meg, så hadde saken vært ute av verden for lenge siden.