(trådstarter)
   #41
 307     Arendal     0
Jeg tror nok at profesjonelle har større problem med å nå gjennom med en reklamasjon så lenge den går ut på at en ikke har giddet å lese monteringsveilednigen …

Jeg er enig i at håndverker burde ha sjekket bedre! Men i følge de, så stolte de blindt på XL-bygg! Men XL-bygg nekter å ha gitt råd til håndverker! Så de skylder på hverandre! En av partene snakker jo ikke sant! Så her blir jeg som kunde stående mer og mer frustrert igjen uten at noen tar ansvar og retter feilen!

  (trådstarter)
   #43
 307     Arendal     0
XL-Bygg fraskriver seg alt ansvar, og nå svarer ikke Håndverkerfirmaet på noe som helst lenger heller! Hva kan jeg gjøre? Er Forbrukertilsynet eneste mulighet? Noen som har erfaringer eller råd? Dette er uholdbart og en situasjon som er meget krevende å stå i!
HSt
   #44
 36,612     Lillestrøm kommune     0
Du har selv ingen sak mot XL bygg i hvertfall, det må de som kjøpte evt stå for.
  (trådstarter)
   #45
 307     Arendal     0
Du har selv ingen sak mot XL bygg i hvertfall, det må de som kjøpte evt stå for.

Ja, der får jeg ikke gjort noe! Det får bli mellom håndverkerfirma og XL-BYGG i tilfelle! Jeg ser ingen annen løsning enn å sende saken videre nå som håndverkerfirma ikke svarer lenger, eller tar tak i noe som helst!
TSt
   #46
 14,509     0
Det er kun firma som har gjort det som du kn få noe på her.  Har du forsøkt å spørre produsenten om de kan ta kontakt med firma for deg.  Finnes det noen bransje organisasjon som kan hjelpe TS ?  Hadde det vært parkett  kunne en benyttet  https://www.treteknisk.no/.   Vet de har vært engasjert hos noen som har hatt problem med håndtverker.
  (trådstarter)
   #47
 307     Arendal     0
Det er kun firma som har gjort det som du kn få noe på her. Har du forsøkt å spørre produsenten om de kan ta kontakt med firma for deg. Finnes det noen bransje organisasjon som kan hjelpe TS ? Hadde det vært parkett kunne en benyttet https://www.treteknisk.no/. Vet de har vært engasjert hos noen som har hatt problem med håndtverker.

Har vært i kontakt med Berry Alloc, og fått skriv fra de hvor det står klart hvordan laminaten skal legges, og hva som ikke må gjøres(som i dette tilfelle dobbelt opp med underlag)! Berry Alloc ville jo ikke ha noe mere med dette å gjøre når det er håndverker som har gjort feil! Har videresendt til håndverker, og de er fullstendig klare på at gulvet er lagt feil! Hadde en grei dialog tidligere, og de sa at de skulle ordne opp, men fikk aldri svar på når! Nå er det gått 5mnd, og de svarer ikke på noe som helst lenger! Derfor er det eneste jeg kommer på Forbrukertilsynet!