11,100    19    0  

Forsinket levering av IKEA kjøkkenfronter, når har en lov å bli sur?

 41     Langfjella     0
kjøpte kjøkken på Ikea i oktober, levert i november. mangler alle skuffefrontene og siste beskjed fra Ikea er at de vet mer i februar?!?
med en rebelsk unge som sliter ut alt innholdet blir jeg rett og slett litt "lei meg"  ::)

når kan en kreve å få/låne erstatningsfronter for de vi venter på?

noen med erfaring?

   #1
 874     Oslo     0
Ta kontakt med kundeservice og kom med et forslag. Hva slags fronter er det? Mistenker at de kanskje ikke kommer inn i det hele tatt om det tar 4 mnd å få dem. (Ikea har ikke alltid helt kontroll på utgående artikler osv. Snakker av erfaring etter å ha jobbet der i 7 år i studietiden)


Sjekk saldo på nærliggende varehus (hvis du bor i nærheten av noen, sjekk evt varehus i Sverige) Sist, men ikke minst se om det finnes noen alternative fronter du liker
   #3
 2,413     Ønsker ikke besøk av deg     0
Har du betalt?

Jeg betaler aldri varer før jeg har dem levert. Det gjelder alt jeg har kjøpt inn til huset.

Er det manko eller feil i bestillingen tar jeg ikke imot.

Ingen levering = ingen penger.

Er kun en ting folk forstår. Det er penger.
  (trådstarter)
   #4
 41     Langfjella     0
takk for svar..... fronten er Ramsjø, hvit av farge og forholdsvis fersk.
skuffefrontene 80 cm bredde er bestillingsvare og de er ikke på lager noen sted.
strengt tatt er de ikke bestilt da de ikke lar seg bestille så lenge de ikke er på lager i Sverige.
de er ikke betalt, men må betales ved bestilling.

men med fronter på kun halve kjøkkenet er februar (og trolig enda lenger) langt fram.  :-\

manner meg opp for å gå å kreve å få andre fronter mens jeg venter på Ramsjø.  >Sad ::)
   #5
 173     Oppland     0
Jeg kjøpte  mitt kjøkken fra ikea i  september, også med hvite ramsjø fronter. Fikk nesten alt levert bare 2 uker etterpå, bortsett fra front til et 80 cm bredt underskap under vask. den var veldig forsinket, måtte ringe mange ganger før jeg i det hele tatt fikk noe svar på når de fikk den på lager, når jeg til slutt fikk svar på når de var forventet på lager, fikk jeg beskjed om å ringe tilbake da, for de kunne ikke sette det i bestilling før. Fikk den først nå rett før jul.

Tonen var ikke blid de siste samtalene da de igjen var forsinket, uten at det hjalp noe særlig. Håpløst!
   #7
 3,234     Vestfold     0
Kjedelig at det skal være sånn. Jeg er så trøtt på leveringstider som aldri holder mål. Jeg er ute av døra i en butikk så fort dem nevner bestilling (helt vanlige varer man ikke forventer bestillingstid på). Men når det er ting man må forvente bestilling på (tilpassede varer osv), så bør jo det jo ikke ta votter og vinter. Fikk du forespeilet noen tid på når alt skulle være på plass ved bestilling?

Jeg regner med du har betalt for det du har fått?

Å sitte med et kjøkken halvferdig i månedsvis er ikke akseptabelt. Det var jo en grunn til at man kjøpte nytt, at det skulle være i orden.

Er det noen andre fronter dem har som du kunne tenkt deg? I såfall burde du kunne få et komplett sett med det rimelig kjapt. Ikke det optimale, men kanskje den raskeste løsningen.

Hadde dette vært meg, hadde hele kjøkkenet gått i retur (med mindre det er noe som tilsier denne lange leveringstiden ved kjøpet) og jeg hadde kjøpt et annet. Jeg er alt for utålmodig med slikt  ;D

Og ja, penger er nok det eneste mange forstår. Så betaling bør ikke foreligge før det man handler er komplett. Aksepterer ikke selger det, så er det bare å gå til neste.

   #9
 301     sørum     0
Det med at penger som holdes igjen hjelper opplevde vi når vi fikk montert kjøkken og den ene døra var skadet.Ga beskjed at siste del betaling ble betalt når denne ble levert.Gikk 4 dager så stod montøren på døra med ny dør Smile Så at det hjelper at man ikke har betalt alt er det ikke tvil om. Lykke til med kjøkkenet deres og håper dere får dørene snart.
Signatur
   #10
 925     0
Skjønner at dere blir sur, men det er synd. Forsinkelser med endel av frontene de siste mnd har vært helt absurde greier (båter som kantrer, skogbrann, produksjonskonkurs osv). Det har vært helt håpløst og jeg kan garantere at det ikke bare er kundene som river seg i håret. Det begynner så smått å bedre seg nå.
Signatur