2,886    0    0

Pressemelding:Ny kapp- og gjæringssag fra Bosch

BB2
 7     0
Første 12” Kapp- og gjæringssag fra Bosch med integrert avstandsholder
Kapp- og gjæringssagen GCM 12 JL Professional fra Bosch er designet for profesjonelle håndverkere, som ønsker fleksibilitet på byggeplassen. Dette er den første kapp- og gjæringssagen fra Bosch med integrert håndtak, som øker den vertikale skjærekapasiteten. Brukeren kan med få bevegelser skifte mellom den maksimale vannrette skjærekapasiteten på 80 x 200 mm (f.eks. kabelkanaler) til den maksimale vannrette skjærekapasitet på 100 x 150 mm (f.eks. 4" tømmer). Verktøyet er derfor spesielt egnet til nøyaktig saging i plastmaterialer, aluminium og smått/stort, f.eks. i forbindelse med interiørarbeid, bygging av carport, gjerde eller gipsvegger.

Hurtig og nøyaktig arbeid
GCM 12 JL Professional er utstyrt med en kraftig 2 000 watt-motor, som får det 305 mm store sagbladet til å dreie 4 300 ganger i minuttet for raskt og nøyaktig arbeid i forskjellig materialer. Med softstart-mekanismen starter sagen uten å riste og sikrer samtidig at sikringen ikke utløses. Dette øker den forsiktige oppstartmotorens levetid.

Kapp- og gjæringssagens vannrette gjæringsvinkel er lett å justere og låse. Bordet på sagen passer automatisk til standard gjæringsvinkler. Bordet kan dessuten utvides for å støtte opp under lange arbeidsstykker slik at man får en optimal arbeidssikkerhet. Også sagbladets helningsvinkel er lett å justere og kan justeres opp til 47 grader venstre og 2 grader høyre. For nøyaktig kapperesultater er sagen utstyrt med en integrert laserstråle som viser sagens snittlinje. Dermed kan brukeren justere arbeidsstykket uten å åpne skjermen. For svært nøyaktig og grundig snitt kan ”Expert for Wood”-sagbladet fås kjøpt som tilbehør. Sagbladet ”Expert for Multi Material” kan, utover treverk, brukes til aluminiumskinner og plastkanaler brukt av elektrikere.

Kompakt design for lett transport
GCM 12 JL Professional er svært kompakt. Den veier omkring 20 kg, mens andre 12” kapp- og gjæringssager i gjennomsnitt veier 30 kg. Det integrerte kofferthåndtaket gjør det enkelt og komfortabelt å bære verktøyet fra oppgave til oppgave over mindre avstander. Skal GCM 12 JL Professional flyttes over lenger avstander eller trenger å være mer mobil kan sagbordet GTA 2500 W Professional med hjul benyttes.
Pressemelding:Ny kapp- og gjæringssag fra Bosch - 1-PT-18842 (3).jpg - BB2
Pressemelding:Ny kapp- og gjæringssag fra Bosch - 1-PT-18843 (3).jpg - BB2