#11
 5,336     Tromsø     2
Beklager Bergho: Etter at trådstarter har opplyst hva slags lampe det er, er gardintrapp-alternativet utelukket. Det er lamper med fast lysdiode som ikke kan byttes av bruker.
Signatur

   #12
 21,481     Enebolig     1
I praksis får man ny lampe, og SG er normalt greie å ha med å gjøre.
Dersom firma ikke stiller opp, ville jeg sendt en formell klage, og deretter kontaktet Forbrukerrådet og evt. Nelfo.
   #13
 5,743     OSLO     0
Ja, SG er flinke til og ordne opp i reklamasjon, sjelden problem med dem Smile

værre er jo at TS ikke får tak i utførende elektrikker. dårlig stil av firmaet
   #15
 21,481     Enebolig     0
Man har jo i tillegg et annet alternativ. Jeg ville nok sendt klage, men dersom man har kvittering på selve produktet, og ønsker å bruke tiden på noe annet, så kan man kontakte SG - få nye produkter - og deretter la et annet firma montere lampene.
  (trådstarter)
   #16
 9     0
takk til svar fra alle, her er respons på alle sine spørsmål:
- jeg har ikke kvittering på led-lysene, kun dokumentasjon/faktura fra selve elektrikeren på hans arbeid
- selskapet er enkeltmannsselskap, så jeg har ikke mulighet til å gå på noen andre enn elektrikeren.

jeg har nå sendt formell klage til elektriker på e-post, der han får en 2 ukers frist til å rette feilen, ellers går saken til videre behandling hos forbrukerrådet/nelfo. Håper dette fører til en rask løsning.


   #17
 5,743     OSLO     0
får håpe det løser seg!
unødvendig mye brydderi for en så liten sak, som ikke koster noen noe som helst Sad( når vi har reklamert på deffekte SG produkter har de også betalt for arbeidet med og bytte/erstatte)


   #18
 21,481     Enebolig     0
Rent formelt er vel det korrekt dersom det er produktfeil. Kanskje det er bryet verdt å ta kontakt med SG direkte, denne type downlight har ikke vært i salg så altfor lenge.