237    8    3  

Reklamen på ByggeBolig.no

 1     0
Hei!
Anbefaler dere å avslutte reklame som beveger seg på skjermen, blir mindre og større.

Fortsetter dere med denne reklamen er jeg ute av denne siden for godt.

Dere bør tilby kundene/leserne en mulighet til å betale for å lese sidene deres, så de slipper dette forstyrrende elementet.

Vennlig hilsen

HSt
   #1
 13 678     Sørum     0
Hei og velkommen til forumet, du vil se at hvis du logger inn og blir en fast bruker så vil reklamen være nesten borte, det er kun hvis du oppsøker den at du vil se den. Jeg kan ikke helt om hvordan dette terskles så kanskje må du ha mer enn dette ene inlegget for å se en forskjell. Vi faste brukere er god fornøyd med at BB får annonsestøtte til å drive et slikt bra forum.
   #2
 504     0
Kan ikke si jeg har reagert noe på reklame i det hele tatt. Mulig det er mer reklame når man ikke er logget inn og det er helt ok for min del. Forumet trenger inntekt på en eller annen måte og betalingsløsning tviler jeg på at slår ann..
   #4
 5 132     0
Enig, reklame er et ikke-problem spør du meg. Men det er litt mer Las Vegas når man ikke er logget inn.
   #5
 615     Oslo     0
TS fremsetter en ikke-trussel. Han kommer inn på forumet, for deretter å true med aldri å komme tilbake til forumet. Om han aldri kommer tilbake, så er det jo bare han selv som taper på det.
HSt
   #6
 13 678     Sørum     0
Ikke sikkert han oppdaget forskjellen og jeg lurer på om jeg så en gang at det var etter en tid eller antall innlegg at reklamen ble justert ned.

   #7
 66     Nordfjord     1
Har ingenting imot reklame jeg heller, men det er måten den Clas Ohlson (mulig flere også) reklamen fremstod på som var problemet. Fryktelig tungt å lese når noe beveger seg på begge sider og under hele tiden. Forsvant da jeg logget inn, men kan se for meg at man mister potensielle medlemer på den måten.
   #8
 1 302     Oslo     2
Takk for meninger rundt dette. Det stemmer at vi kjører et ganske heftig regime for ikke-innloggede i 2017. Nye medlemmer er viktig, og selv om viktige kpi'er som tid-på-siden og antall-sidevisninger-per-besøk holdes stabilt, samtidig som antall besøk fortsetter å vokse, så kjenner vi på behovet (og ikke minst muligheten) for å øke brukeropplevelsen for de som kun stikker innom. Utfordringen har vært måten som digital markedsføring har vært handlet: cpm (cost per mille/tusen visninger) og fokus på ctr (# click per hundre visninger) som fremmer mye bevegelse i bannerne.

For 2018 selger vi en ny løsning som fremmer nettopp brukeropplevelsen, samtidig som vi forventer høy ctr; Mindre push, mer nytte.

Vi fortsetter fokus på aktører fra byggenæringen og vi vil søke å  matche temaet i innholdet med produkter/tjenester/innhold fra annonsør. Målet er at bedriftens tilstedeværelse skal øke nettopp brukeropplevelsen = the holy grale Smile

Det var litt om business-siden av Byggebolig. Fortsatt god søndag!
Signatur