Det er mindre jobb å bytte dør enn å drive med plate - om du finner en komplett dør i riktig farge. Men må du fikle med vindusåpnemekanisme, defekte kabler, og ikke minst flytte over dørlåsen for å passe samme nøkkel (for å låse opp om batteriet er tomt), blir det endel jobb. Og skal den lakkeres blir også det endel jobb.
Den plate-ideen er god, hvis det ikke er noe i veien på innsida. Ville brukt tec7 i tillegg, slik at det blir vanntett. Obs, pass på at dreneringshulla er åpne.
Husk at gjennomrustnings garantien i 99% av tilfellene ikke er verdt en dritt. ALLE har klausul om at det må ha skjedd innenfra og ut. Her er det jo steinsprut eller annet som har lagd hull i lakken så det har begynt å ruste.
Men fra spøk til revolver: På disse Passatene begynner det å ruste i festet til lista på døra. Men bilen må ha fulgt service med tilhørende rustinspeksjon for at garantien skal gjelde. Og når bilen blir eldre enn 5-6 år så gidder ikke folk å ta service på verksted. de skifter olje selv, får en beskjent til å gjøre det eller tar kun oljeskift på et verksted uten noe mer dill dall. Og vips så er rustgarantien ugyldig.
Så forresten en Passat av samme generasjon som TS sin i går hvor det manglet 3-10cm med stål nederst på bakluke og alle dører. Sjansen for at jeg skal ha Vag er relativt liten...
Jeg hadde en A6 fra 2000 som fikk rust i hjulbuene før det var gått 12 år. Ikke imponert. De skulle jo ikke ruste siden de er fullforsinket.
Jeg hadde en A6 fra 2000 som fikk rust i hjulbuene før det var gått 12 år. Ikke imponert. De skulle jo ikke ruste siden de er fullforsinket.