#11
 6,701     Akershus     0
Åpning av firefeltsvei mellom Lillestrøm og Fetsund. Optimister regner med mye mindre kø. (Forutsatt en bor på riktig side av Glomma Tongue)

Definér riktig side av Glomma! Grin Neida, må nok dessverre si meg enig, vi på østsiden av elva kommer nok til å slite med kø ned mot Fetsundbroa fra 06:00 på morgenen i mange år til når vi skal innafor..

Mine spådommer for køsituasjonen rundt Lillestrøm på ettermiddagen er dessverre litt dystre. Håper selvsagt det blir bedre når man åpner 4-felten der 159 og Fetveien møtes, men foreløpig er flettingen der en stor propp. Og rundkjøringa i bunnen av Rælingstunnelen kommer fremdeles til å være en stor showstopper. Alltid like gøy når man møter køen i inngangen til tunnelen..

Men den 4-felts'en stopper da før man kommer opp til Fetsund? Ihvertfall så det ut som den plutselig bare stoppet nedenfor foten til Garderåsen eller hva det heter..Må jo bli en gedigen propp der?

Generelt har køen gitt seg når man har kommet seg inn på Fetveien og ut på sletta mot Borgen bru/Åkrene. Jeg har i alle fall ikke opplevd noe kø rundt Fetsund når man er på vei utover på ettermiddagen. Regner ikke med at at det blir annerledes med ny vei, selv om jeg ser det kan bli noen utfordringer med fletting fra 4 til 2 felt. Nordmenn er ikke akkurat verdensmestre i fletting.

   #12
 1,519     Akershus     0
Ny vei fortsetter opp bakken, til avkjøringen til garderåsen, hvor steinen befinner seg. Men, venter du til desember, ligger den som fyllmasse under hekken.
   #13
 544     Nedre Romerike     0
Ser at det kan bli små marginer hvem som får kvittet seg med steinene sine...
   #14
 6,701     Akershus     0
Kan bekrefte at cozmo har rett i at det blir propp der 4-felten blir til 2-felt ved Fetsund. Foreløpig kan det konstateres at man har brukt mye tid og penger på å flytte proppen :p

Fått tak i teglstein, cozmo? Smile
  (trådstarter)
   #15
 8,022     Bærum     0
Ordnet seg med teglstein ja, avhentet og murt på plass for mange uker siden .
Ikke overraskende at proppen bare flyttet seg. Hvordan skal de koble det nye veistykket sammen med tunnellen?
   #16
 1,519     Akershus     0
Hvor langt ble proppen flyttet? Står køen opp bakken fra froskekryssingen? Jeg endte opp med å legge all tegl som fyllmasse. Snart blir det støping.
   #17
 6,701     Akershus     0
Startet like før bussholdeplassen mot toppen av bakken der innsnevringen er. Dette var rett etter 1500. Stod sikkert langt nedover når rushen virkelig satt inn, men det vet jeg ikke.

Er det besluttet tunnel?

  (trådstarter)
   #18
 8,022     Bærum     0
Jeg mente tunnellen på andre siden ved rundkjøring retning Oslo. De kan jo ikke la det bli igjen noen små korte stripet med 2felts vei mellom 4feltene. Da blir man vel aldri kvitt proppene..
   #19
 6,701     Akershus     0
Skjer ingenting mellom tunnelutløpet og den nye firefelten. Flaskehalsen ved påkjøring til Fetveien er nok historie med ny vei, så tofelten i mellom blir nok ikke noe stort problem -  men altså ny flaskehals 5 km. lenger borte. Foreløpig, i alle fall.

Propp i bunnen av Rælingstunnelen når det er rush vil nok være der for alltid. Håpløs konstruksjon.
   #20
 282     0
Skjer ingenting mellom tunnelutløpet og den nye firefelten. Flaskehalsen ved påkjøring til Fetveien er nok historie med ny vei, så tofelten i mellom blir nok ikke noe stort problem - men altså ny flaskehals 5 km. lenger borte. Foreløpig, i alle fall.

Propp i bunnen av Rælingstunnelen når det er rush vil nok være der for alltid. Håpløs konstruksjon.


Det kan hende det hjelper med ny vei når det gjelder køen i rælingstunellen.
Køen her har mye å gjøre med køen i Lillestrøm. Dette kan endre seg når de som skal til vigernes eller Åråsen velger å kjøre forbi varmemessa fordi det ikke er kø der.
Jeg kjørte fra Oslo og var i Lillestrøm ved 1550 tiden.
Opplevde køen som borte. Det ble kø når det gikk fra 4 til 2 felt, men mye mindre enn normalt. Tror dog vi må se på trendene før det kan settes en konklusjon Smile