#51
 1,749     Norge     0
Det jeg prøver å illustrere her er at i en plate oppstår spenninger ved støping. Spesielt i dårlig stålkvalitet. Det vil oppstå katoder og anoder. Ved skader og utett overflatebehandling, oppstår disse strømmene gjennom fuktighet blandet med feks salt og andre forurensninger.
Vasker man bilen så forsvinner denne kretsen fordi rent vann leder ikke strøm.

Man ser det samme med forskjellige metallers potens forskjeller som får kontakt med hverandre(galvanisk korrosjon)

HSt
   #52
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Det er her du tar feil for du klarer ikke å vaske alle flater på en bil, det er ikke rust gjennom lakken midt på døra vi er redd for, det er i falsen på døren, dobbelt plater o.l hovedproblemene ligger. Men at anode katode effekten er viktig er det ingen tvil om
   #53
 1,749     Norge     1
Ja må det jo sies at rust er vel ikke så stort problem etter at bilene blir galvaniserte.
Prøver bare å få frem hvorfor stål(jern) ruster.
Det er i hvertfall ingen som dokumenterer at temp har noen akselererende effekt.
Grunnen til at salt er fy er jo at det eder strøm og ikke minst at frysepunktet synker langt under minus. Slik at det holder seg flytende ved kulde.

Og plateskjøter er sveiset og da skapes spenninger i metallet.
  (trådstarter)
   #55
 240     1
Spurte Acetec om hva de mener man bør ha i en garasje.
Selvsagt blir det ikke en nøytral part, men han svarte godt.

Alt under 150m3 sirkulasjon i timen var for lite for en 50m2 dobbelgarasje med to blaute biler. Han anbefalte minimum Evodry PD, som er over 200m3 sirkulasjon i timen.

Har trua på avfukting, Evodry seieren har funksjoner som gjør at den ikke går hele tiden.
Man klarer seg da med vesentlig mindre ventilasjon og eventuelt varmetap, selv om avfukteren koster flesk..