Om du mener det er gjort feil i innstallasjonen og firmaet ikke ordner opp er vel det lokale eltilsynet rette stedet å henvende seg. Rirkoen er jo at anelgget kan bli stengt av om feilene er alvorlige, fordelen at en får en uttalelse som virkelig veier tungt i en evt rettsak eller annen tvist.
Hvordan skal man gi mulighet til at BDM skal utbedre egne feil når de rett og slett "driter" i å svare oss i det helle tatt.
Sist var det vår advokat som prøvde å få på tale deres advokat - men niks, no voice, no mail. Vedkommende daglig leder kommer garantert ikke selv til rettsmøttet heller tipper jeg.
Vi er heller lite interesert i å bo i et hus som har feil i elektriske - de får gjerne komme å ta ned vegger og tak om nødvendig, sparkle og male og bli ferdig. De gadd ikke å fullføre oppdraget da de hadde det, så skal jeg forvente at de kommer for å utbedre...hvem tror på det, du?
De har fått en dusin med anledninger, invitasjoner og bønn til å komme for å fullføre og sluttkontrollere anlegget noe som er deres plikt og lovpålagt, men så langt dere har fulgt med - så er det ikke skjedd noenting. Eh, de tok kontakt her på tråden men det var litt uheldig ;D ;D ;D
Vi er heller lite interesert i å bo i et hus som har feil i elektriske - de får gjerne komme å ta ned vegger og tak om nødvendig, sparkle og male og bli ferdig. De gadd ikke å fullføre oppdraget da de hadde det, så skal jeg forvente at de kommer for å utbedre...hvem tror på det, du?
De har fått en dusin med anledninger, invitasjoner og bønn til å komme for å fullføre og sluttkontrollere anlegget noe som er deres plikt og lovpålagt, men så langt dere har fulgt med - så er det ikke skjedd noenting. Eh, de tok kontakt her på tråden men det var litt uheldig ;D ;D ;D
Greia er at de MÅ få anledning til å rette feilene. Du kan ikke uten videre få noen andre til å rette feilene og så kreve at BDM skal betale for det.
Jeg skjønner frustrasjonen, men skal du ha noe håp, må du gi dem mulighet til å rette opp. Les forbrukerkjøpsloven.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Vi får vente til at saken kommer til retten og vi får en avgjørelse så skal jeg uansett legge ut dokumentene vi sitter på. Som meningen med tråden er at folk skal få lese og lære, kanskje de slipper å brenne seg som vi gjorde.
Hvem vet hva mer vi finner ut etterhvert. Selv vi ble veldig overrasket at de hadde feil, da vi også stolte på at elektrikeren var faglig sterk. Det blir mindre og mindre godt å mene om dette frima, ansatte, leder og hva det måtte være.
Hva er gjort feil på anlegget ditt?
Med Nelfo garanti mener jeg: http://www.nelfo.no/ViewPage.aspx?mid=430 de sier noe mer utover "authorisert" elektriker slik jeg leser.
Så dyrt alikevel betyr ikke bra kvalitet i den bransjen ellers??? Jeg velger i så fall en "billig" elektrikker neste gang med tanke på kvalitet
NELFO - Garantiordningen.pdf
Husk at firmaet skal ha en mulighet til å fikse problemet, hvis ikke kan du ikke klage.
Hvor er det feil koblinger? I hvilket del av anlegget er det brukt feil kabler?
Og høy pris har ingen sammenheng med kvalitet.
Sist var det vår advokat som prøvde å få på tale deres advokat - men niks, no voice, no mail. Vedkommende daglig leder kommer garantert ikke selv til rettsmøttet heller tipper jeg.
Vi er heller lite interesert i å bo i et hus som har feil i elektriske - de får gjerne komme å ta ned vegger og tak om nødvendig, sparkle og male og bli ferdig. De gadd ikke å fullføre oppdraget da de hadde det, så skal jeg forvente at de kommer for å utbedre...hvem tror på det, du?
De har fått en dusin med anledninger, invitasjoner og bønn til å komme for å fullføre og sluttkontrollere anlegget noe som er deres plikt og lovpålagt, men så langt dere har fulgt med - så er det ikke skjedd noenting. Eh, de tok kontakt her på tråden men det var litt uheldig ;D ;D ;D
Greia er at de MÅ få anledning til å rette feilene. Du kan ikke uten videre få noen andre til å rette feilene og så kreve at BDM skal betale for det.
Jeg skjønner frustrasjonen, men skal du ha noe håp, må du gi dem mulighet til å rette opp. Les forbrukerkjøpsloven.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det vi ønsker oss inderlig er å komme i kontakt med de folka men de har nok bestemt at alt skal skje i en domstol.
Hvem vet hva mer vi finner ut etterhvert. Selv vi ble veldig overrasket at de hadde feil, da vi også stolte på at elektrikeren var faglig sterk. Det blir mindre og mindre godt å mene om dette frima, ansatte, leder og hva det måtte være.
Men du MÅ huske å kunne dokumentere at de har fått anledning til å fikse dette. Skriftlig denne gangen, feks utskrift av sendt mail.
Jeg spør igjen: Hvor er det feil koblinger? I hvilket del av anlegget er det brukt feil kabler? Og hvem har funnet disse feilene.