Bedrift og Annonsering

Treff boligeierne på riktig tid og sted i den beste konteksten

Byggebolig er utelukkende boligrelatert og vi får månedlig besøk av nærmere 450 000 unike brukere som er på jakt etter tips, triks og råd til hvordan de skal gjøre ulike prosjekter i sin egen bolig. Brukerne av Byggebolig har en unik interesse og motivasjon for å skaffe seg informasjon om det de lurer på – og de leser grundig. Gjennomsnittlig øktvarighet på Byggebolig er tre minutter og det leses i snitt 2,5 sider per økt. På enkelte segmenter er tidsbruk vesentlig høyrere, faktisk helt oppe i ni minutters øktvarighet og med åtte leste sider i snitt.

Alle Byggebolig sine annonseprodukter er rettet inn mot optimal relevans for både annonsører og lesere. Ved å tilpasse annonser mot tema og målgruppe, sikrer vi at annonsene treffer leserne på riktig tidspunkt og sted – i en optimal kontekst.

På Byggebolig treffer du:

  1. Boligeiere som leser seg opp på relevant innhold i planleggingsfasen
  2. Boligeiere på jakt etter anbefalinger, tips og triks under pågående prosjekter forbundet med hus, hytte og uterom
  3. Handymans og bedrifter som deltar jevnlig i forumet med relevant hjelp og følger med på folkets prosjekter og spørsmål
  4. Relevante annonsører som ønsker å være tilgjengelig for brukerne når et behov oppstår

Produkter

Native-artikler

Byggebolig kan bistå våre partnere med å lage skreddersydd strategisk innhold som løfter frem problemstillinger som er nyttig og interessant for boligeiere. Innholdet kan variere fra humor til fakta og presenteres i ulike formater som videoer, bilder, intervjuer og konkurranser. Alt blir skrevet som redaksjonelt innhold av seriøse og solide selskaper som har lang erfaring med denne typen arbeid. Vinkling og innholdstyper defineres i nært samarbeid med kunden. Native-artikler publiseres på forsiden av Byggebolig og vi sørger for promotering gjennom sømløs integrasjon på hele nettstedet, samt spredning gjennom sosiale medier.

Priser:

  • Pris for 1 artikkel, inklusiv distribusjon gjennom Facebook og Google: 35 000,-
  • Pris for 3 artikler, inklusiv distribusjon gjennom Facebook og Google: 90 000,-
  • Pris for 6 artikler, inklusiv distribusjon gjennom Facebook og Google: 150 000,-
  • Produksjon: 6000,- (kunde leverer bilder og innhold til disposisjon for skribenten)

Artikkelplugger

Byggebolig sine artikkelplugger er annonseprodukter med redaksjonelt preg. Artikkelpluggene er tydelig merket som annonser, men plassert på forsiden, i artikler og på undersider av nettstedet i et relevant miljø. Pluggene lenker til kundens landingssider der leseren kan dykke dypere ned i temaet. Byggebolig estimerer 50-60 000 visninger per plugg per dag og kan vise til meget god konverteringsgrad.

Priser ROS:

  • 1 uke: 40 000,-
  • 2 uker: 60 000,-
  • 3 uker: 80 000,-
  • 4 uker: 100 000,-

Priser for å kjøre artikkelplugger i spesifikke kategorier/segmenter eller mot spesifikke målgrupper er priset til CMP 180.

Formater:

  • Bilde: 334x217, maksimalt 30 kB.
  • Tittel (maks 50 tegn)
  • Ingress (maks 130 tegn)
  • Ønsket URL til landingsside
  • Vi kan også legge inn impression tracker ved behov

Display-annonsering

Byggebolig leverer bannerannonsering med god synlighet og fokus på relevans for våre brukere. Her kan kunder velge mellom å kjøre visninger som ROS, kategori, målgruppe, URL, retargeting og økt rekkevidde (RON – visninger programmatisk nettverk med og uten data). For bedrifter som deltar i diskusjonene på forumet kan vi også legge bedriftens annonser rundt diskusjonene de deltar i under kampanjeperiode, dette produktet kaller vi for eget innhold.

Veien fra gode råd til konvertering skal være kortreist. Dette har over tid vist seg å være effektivt med tanke på konvertering.

Bannerformater:

  • 980x300
  • 980x150
  • 180x500 -> 800 (valgfritt)
  • 300x250
  • 320x320
  • 1920x1080 (wallpaper)

Bannere kan leveres i JPG, GIF, PNG og HTML i størrelser opp til 100KB maks, men inntil 60KB foretrekkes. Hostes materiell hos 3. part kan denne grensen overstiges.

Pris på displaybannere avtales med utgangspunkt i kundens behov og ønsker.

Strategiske tråder

Byggebolig er et diskusjonsforum bestående av over 70 000 diskusjonstråder, og det opprettes i snitt 20 nye tråder hver eneste dag. Deltakelse på forumet er en god måte å synliggjøre egen kompetanse, produkter og bygge omdømme blant kundene. Byggebolig tilbyr bistand til å utarbeide diskusjonstråder rundt temaer som engasjerer brukerne og promoterer ditt selskap på en best muligmåte. Diskusjonstrådene blir en del av Byggeboligs kunnskapsdatabase og vil være tilgjengelig for brukere som søker etter tips og råd i ettertid.

Pris per strategisk tråd er 15 000,-.

Konkurranser

Konkurranser er en lystbetont og positiv måte å markedsføre bedriften på. Byggebolig kan tilby konkurranser av ulik art. Det kan enten dreie seg om enkle konkurranser i form av ett eller to spørsmål med forhåndsdefinerte svaralternativer eller mer krevende konkurranser der brukerne av Byggebolig må engasjere seg og skrive svar i en diskusjonstråd for å delta. For begge typer konkurranser gjelder at det er mulig å promotere dem gjennom våre øvrige annonseprodukter for å øke deltakelse og engasjement.

Pris for konkurranser avtales med utgangspunkt i kundens behov og ønsker.

Programmatisk

Vi har vårt varelager tilgjengelig programmatisk. Vi bruker i dag Improve Digital som SSP og er tilkoblet alle DSP-er som er av betydning. Vi kan lage deals på både display og content plugger. Dere kan velge mellom Byggebolig målgruppe totalt og legge på egen data eller vi kan skreddersy egne målgrupper av interesse. Vi har lazy loading på alle våre reklameplasser og har kjennskap til at vi har en viewability på ca. 70 %. Normalt ligger programmatisk varelager tilgjengelig med min floor CPM 75-90 og under direktesolgte kampanjer. Dette kan vi snu om på ved interesse for display eller contentplugger hvor annonsør er villig til å dedikere et budsjett med antall visninger, floor CPM 130-150 for display og 100 CPM ved kjøp av contentplugger. Verdt å merke seg at priser nevnt her er netto.

Dette er tilgjengelige målgrupper:

  • Byggebolig målgruppe
  • Oppussing
  • Verktøy
  • Elektro og belysning
  • Dører og vinduer
  • Varme, ventilasjon og energi
  • Isolering
  • Bolig / ny bolig
  • Hage og uterom
  • Inventar og interiør
  • Tak, grunnarbeide og konstruksjon
  • Maling
  • Bygg og trelast
  • Bad og våtrom
  • Lyd og bilde
  • Bank og forsikring
  • Skreddersøm

Anbefalt kundesegment som passer inn med Byggebolig sin målgruppe:

  • Bolig
  • Renovering
  • Hage og uterom
  • Bil
  • Elektronikk
  • Reise
  • Bank og forsikring
  • Telecom

Hvordan komme i kontakt for kjøp av programmatisk varelager?

Send forespørsel til e-post annonse@byggebolig.no.

Legg ved:

  • Hvilken DSP dere bruker + Seat ID
  • Hva dere ønsker av Deals
  • Hvilke datasegmenter dere ev vil styre mot (se våre målgrupper)
  • Telefonnummer vi kan nå dere på