Alt under kontroll. Vi er irriterte og bitter p.g.a. konflikten, men rett skal være rett. Nå har de reel mulighet og skriftlig, og med vitner. Vi har lært!
Nå har vi endelig fått samsvarserklaring fra en bitte-bitte-bitte liten elektriker (les BDM!), som har gjort en bitte-bitte-bitte liten jobb hos oss. Har bare knapt vært innom ifg. dem. Og en side av den mangler...
Det tok oss baaare et halvt år med over 70-80 mailer og mas til å få den tilsendt.
Dette har utartet seg til en veldig spesiel sak, også for garantiordningen til Nelfo. Spent på å se hvor seriøse er de?
Nei da, bare har påtatt seg ansvaret for "noe". Det fremstår å se hva de mener med "noe". Slik papiret ser ut er det ingen verdi som 5S. Det mangler en side så de skal bekreftet at alt er riktig og komplett til i morgen.
Du sender vel ikke slike samsvarserklaringer hvor du nesten sier at kunden har presset deg til å intsallere forskriftsstridige og brannfarlige anlegg Helt latterlig.
Dette er komplett umulig å svare på uten å ha sett anlegget. En sak har fremdeles to sider. Feks har jeg vært borti kunder som absolutt ikke har peiling på hva de snakker om, fjær til høns osv. Men har også vært borti tilfeller der lærlinger ol har slurvet og kritikken er fullt fortjent.
Husk at jeg uttaler "brannfarlig og forskriftsstridig installering" basert på vurderingen av en fagkyndig med mer kompetanse enn vår stakkar installatør har.
Du sier vel ikke at jeg har kranglet med elektrikeren å installere med feil for å så strebe i et halvt år for å få samsvarserklaring så å dra vedkommende til retten. Så mye styr av selvskyld gidder jeg ikke å lage
Og jeg har mer enn en gang kranglet med kunder som vil at jeg skal gjøre lovstridige og farlige ting.
Jeg sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg.
Men kan sitere meg selv enda en gang: "Jeg spør igjen: Hvor er det feil koblinger? I hvilket del av anlegget er det brukt feil kabler? Og hvem har funnet disse feilene?"
Etter at saken har vært oppe i Drammen Tingrett, avslutter jeg mine innlegg på denne tråden med følgende: "Det er inngått rettsforlik mellom partene, hvorved partene har forlikt samtlige krav i saken."
Det tok oss baaare et halvt år med over 70-80 mailer og mas til å få den tilsendt.
Dette har utartet seg til en veldig spesiel sak, også for garantiordningen til Nelfo. Spent på å se hvor seriøse er de?
Du sender vel ikke slike samsvarserklaringer hvor du nesten sier at kunden har presset deg til å intsallere forskriftsstridige og brannfarlige anlegg Helt latterlig.
Du sier vel ikke at jeg har kranglet med elektrikeren å installere med feil for å så strebe i et halvt år for å få samsvarserklaring så å dra vedkommende til retten. Så mye styr av selvskyld gidder jeg ikke å lage
Og jeg har mer enn en gang kranglet med kunder som vil at jeg skal gjøre lovstridige og farlige ting.
Jeg sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg.
Men kan sitere meg selv enda en gang: "Jeg spør igjen: Hvor er det feil koblinger? I hvilket del av anlegget er det brukt feil kabler? Og hvem har funnet disse feilene?"