HSt
  (trådstarter)
   #22
 36,582     Lillestrøm kommune     1
... og nå ringte Norgesenergi og lurte på hvorfor en kunde hadde forsvunnet ...

Vi hadde for så vidt en helt grei samtale der jeg fortalte at så lenge de lurer inn kostnadsøkninger på kontrakter uten å varsle kunden (og billigere kontrakter eksisterer) så blir de misfornøyd og jeg fortalte også at noen forteller dette til andre  ;D

Jeg kan legge til at på Gudbrandsdal Energi sine nettsider så kunne jeg krysse av på e-post varsel om prisøkninger, ikke sikkert at prisen vil holde seg, men varsle ser det i alle fall ut til at de skal klare.
   #23
 661     Bærum     1
Vi har vært kunder av Gudbrandsdal Energi i 8 år, og er veldig fornøyde. Opplever at de jevnt over er konkurransedyktige på pris, selv om det ofte er noen som er billigere i perioder.
mbl
   #24
 30     1
Jeg har jevnt over et godt inntrykk av Gudbrandsdal Energi  :)

En liten utfordring (dette gjelder mange selskap) for kundene er at de har 12 ulike produkt så det kan være vanskelig å orientere seg for å finne det billigste. Bare på spotpris har de fem ulike avtaler der månedsbeløpet varierer fra 0,- til 66,- og påslaget varierer fra 0 øre/kWh til 4,2 øre/kWh.

Det aller billigste spotproduktet er et kampanjeprodukt som må bestilles på facebook. De har alltid ett sånt produkt liggende, så trolig øker de prisen etter en stund, for så å opprette et nytt kampanjeprodukt. Har du prisvarsling og er våken, kan du sikkert bare bytte over til det nye kampanjeproduktet  :)

Ellers er det bare å sende meg en pm om dere har fått et tilbud dere lurer på er bra, eller om dere har andre spørsmål knyttet til strømregningen  Smile
Signatur
mbl
   #26
 30     1
Ja, det får da være grenser til snikreklame  Wink

Konkurransetilsynet er ellers en grei oversikt, selv om det er mange produkt som ikke står der av ulike grunner.

Stort sett er det snakk om små prisforskjeller, så velg en leverandør du er fornøyd med, som yter god service og som det er mulig å få tak i om det skulle være noe  Smile
Signatur
   #27
 611     Øvre Eiker     1
Jeg har selv byttet tilbake til lokalt energiselskap etter et år med Telinet. Grunnen er akonto-regninger basert på skyhøye antatte priser og regninger som er så rotete at det er umulig å finne ut hva jeg egentlig betaler uten å sette opp regnskap selv.

   #28
 661     Bærum     1

Stort sett er det snakk om små prisforskjeller, så velg en leverandør du er fornøyd med, som yter god service og som det er mulig å få tak i om det skulle være noe  :)


Jeg opplever tvert imot prisforskjellene som store, så jeg ville absolutt sjekket prisene (og satt meg inn i prismodellene, og prishistorikk) grundig før jeg valgte leverandør.  Pris er jo det desidert viktigste kriteriet når man velger strømleverandør. De gangene man har behov for å ringe dem er jo fordi man har spørsmål relatert til pris/faktura...
mbl
   #29
 30     1
Det kan selvsagt være store prisforskjeller, men nå tenkte jeg ift om du gikk inn på spotprisproduktene som ligger på Konkurransetilsynet. Selve spotprisen er lik for samme prisområde, forskjellen ligger i str på fastbeløp og påslag.

Poenget mitt var at det for noen er andre ting enn pris som også spiller en rolle.
Dette kan være service, tilgjengelighet, at de støtter lag og organisasjoner i nærområdet ditt osv  :)

Hvis du kun er opptatt av pris bør du hoppe fra kampanjeprodukt til kampanjeprodukt på spot slik at du kun betaler spotpris og ikke noe fastbeløp eller påslag. Men da må du være en aktiv kunde som passer på jevnlig og bytter med en gang du ser at leverandøren vil flytte deg over på et annet produkt, eller øke prisen på ditt eksisterende produkt.
Signatur
   #30
 661     Bærum     1
Alt for mye styr å drive og bytte hele tiden. Da velger jeg heller en tilbyder som jevnt over er billig, og Gudbrandsdal Energi ligger jevnt over høyt oppe på ulike forbruksmønstre og abonnementstyper - så det anses jeg som en trygg leverandør å velge.