Fikk telefon fra Norgesenergi for noen dager siden:
- Hei dette er (noen) fra NE. Nå har vi endelig fått et lenge etterspurt produkt. Vi kan dele opp regningene dine slik at du betaler lik sum hver mnd utfra hvor mye du brukte i fjor, og så betaler vi tilbake på slutten av året hvis du har betalt for mye. Dette koster bare 29 kr pr mnd. Så da kan jeg jo bare sette deg opp på det!
- Det har jeg ikke bruk for.
-*dørgende stille* Men...er det ikke greit å betale litt mindre nå på vinteren? Nå som det er så mange andre regninger?
- Har ingen problemer med å betale regningene mine.
-*mer stillhet* Men...da lar vi det stå åpent, så kan du si ifra når du vil ha det!
Fikk telefon fra Norgesenergi for noen dager siden:
- Hei dette er (noen) fra NE. Nå har vi endelig fått et lenge etterspurt produkt. Vi kan dele opp regningene dine slik at du betaler lik sum hver mnd utfra hvor mye du brukte i fjor, og så betaler vi tilbake på slutten av året hvis du har betalt for mye. Dette koster bare 29 kr pr mnd. Så da kan jeg jo bare sette deg opp på det!
- Det har jeg ikke bruk for.
-*dørgende stille* Men...er det ikke greit å betale litt mindre nå på vinteren? Nå som det er så mange andre regninger?
- Har ingen problemer med å betale regningene mine.
-*mer stillhet* Men...da lar vi det stå åpent, så kan du si ifra når du vil ha det!
-Ja jøss...
En sak er klar, det er aldri slik at noen ringer deg for at de skal stå igjen med mindre inntekter.
En liten oppdatering her. Jeg har nå fått avregning etter at jeg sa opp mitt abbonnement med Telinet. Totalt i løpet av 10,5 måneder hadde jeg betalt over 13 000 kroner, og brukt strøm for drøyt 5000. Det ble da litt over 7 000 tilbake.
Hadde de overberegnet akontoen litt mindre og avregnet oftere hadde jeg kanskje fortsatt hos dem. Hvis Telinet leser dette slipper de å ringe og spørre om hvorfor jeg byttet tilbake. I grunnen litt rart at de ikke har ringt enda, men de har kanskje vent seg til at folk forsvinner etter et år, og heller satser på å kapre nye kunder i stedet for å prøve å beholde gamle kunder.
Det finnes firmaer som er verre enn Norgesenergi, siden Telinet er nevnt så kan jeg legge til at jeg ikke har hørt noe godt om disse og at stigmv's erfaringer er på linje med de erfaringer jeg har hørt andre Telinet kunder har hatt.
Fjern valget for akonto-betaling ved valg av tilbyder så faller disse forhåpentligvis også ut på listen fra Konkurransetilsynet (Dvs bruk kun etterskuddsbetalte avtaler).
Tenkte bare jeg skulle løfte denne, da jeg oppdaget det samme da jeg fikk min første faktura fra Norgesenegi i dag, med påslag på 88,50 for Sparepakken i 59 dager, eller Svindelpakken som jeg synes er et mer beskrivende navn....
Ringte Kundeservice og fikk stoppet den fra dags dato, og anbefalte konsulenten å fjerne den fra dag 1... Men det øret hørte han visst ikke på.
Fikk også vite at jeg har 9 måneders binding, er det virkelig lov å binde kunder for 9 måneder når de har latt seg kjøpe for et gavakort på Elkjøp til 500 kroner?
Fool me once shame on you - fool me twice - shame on me.... Bytter selvfølgelig ASAP, men vi er bundet fram til 15.september i følge KS på Norgesenergi. Noen tips til hvordan/om man kommer seg ut av denne avtalen?
Men i villeste hel*** !?!?!?!? Dine tjenester: Norgespakken : Aktiv. Bladdibla om hvor bra det er og hvor mye det inneholder, og alt dette for kun 2 kr. 50 øre pr. dag .. ?? Jeg har da for f*** ikke bestilt noen norgespakke!?!?!?
Dette fremkommer selvsagt ikke på varsel jeg får om e-faktura. Jeg har tidligere litt dårlig erfaring med e-faktura, og det ble ikke noe bedre nå.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Lov å spørre hvilken avtale du har? Evt på pm :)
- Hei dette er (noen) fra NE. Nå har vi endelig fått et lenge etterspurt produkt. Vi kan dele opp regningene dine slik at du betaler lik sum hver mnd utfra hvor mye du brukte i fjor, og så betaler vi tilbake på slutten av året hvis du har betalt for mye. Dette koster bare 29 kr pr mnd. Så da kan jeg jo bare sette deg opp på det!
- Det har jeg ikke bruk for.
-*dørgende stille* Men...er det ikke greit å betale litt mindre nå på vinteren? Nå som det er så mange andre regninger?
- Har ingen problemer med å betale regningene mine.
-*mer stillhet* Men...da lar vi det stå åpent, så kan du si ifra når du vil ha det!
-Ja jøss...
En sak er klar, det er aldri slik at noen ringer deg for at de skal stå igjen med mindre inntekter.
Hadde de overberegnet akontoen litt mindre og avregnet oftere hadde jeg kanskje fortsatt hos dem. Hvis Telinet leser dette slipper de å ringe og spørre om hvorfor jeg byttet tilbake. I grunnen litt rart at de ikke har ringt enda, men de har kanskje vent seg til at folk forsvinner etter et år, og heller satser på å kapre nye kunder i stedet for å prøve å beholde gamle kunder.
Fjern valget for akonto-betaling ved valg av tilbyder så faller disse forhåpentligvis også ut på listen fra Konkurransetilsynet (Dvs bruk kun etterskuddsbetalte avtaler).
Ringte Kundeservice og fikk stoppet den fra dags dato, og anbefalte konsulenten å fjerne den fra dag 1... Men det øret hørte han visst ikke på.
Fikk også vite at jeg har 9 måneders binding, er det virkelig lov å binde kunder for 9 måneder når de har latt seg kjøpe for et gavakort på Elkjøp til 500 kroner?
Dine tjenester: Norgespakken : Aktiv. Bladdibla om hvor bra det er og hvor mye det inneholder, og alt dette for kun 2 kr. 50 øre pr. dag .. ?? Jeg har da for f*** ikke bestilt noen norgespakke!?!?!?
Dette fremkommer selvsagt ikke på varsel jeg får om e-faktura. Jeg har tidligere litt dårlig erfaring med e-faktura, og det ble ikke noe bedre nå.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
frodes - du kan jo bytte til Sparepakken, da får du akkurat det samme for bare 1kr 50 øre per dag 😉!