#11
 401     0

Andre som har sånne erfaringer, eller var vi bare skrekkelig uheldige??


Då vi kjøpte IKEA-kjøkken mangla det ikkje så mykje som ein skrue. Vi kjøpte ikkje benkeplata hos IKEA då dei ikkje kunne levere lang nok plate.

   #12
 240     Ålesund     0

Men så kommer jo frakt til Ålesund fra ikea itillegg da....


Ikke sant...og jeg vil tro det er litt mer styr hvis noe mangler på Ikea-kjøkkenet enn på HTH som finnes her i byen. Kan ikke bare ta en svipptur innom Ikea liksom.
   #13
 41     Tromsø     0
Jeg er jo den evige kjøkkenvingler som ikke klarer å bestemme meg for Ikea, Kvik eller HTH. Nå fikk jeg nettopp høre at HTH skal få høye overskap inn i flatpakkesortimentet på nyåret, så da spørs det om vi ikke finner et rimelig kjøkken som passer oss der. Vi skal i alle fall be om pris fra alle de nevnte før det handles. HTH har forresten noen flotte benkeplater synes jeg. De som jobber der er også veldig hjelpsomme.
   #14
 1     0
Følgende erfaringer har vi gjort oss fra vårt kjøp av flatpakket HTH-kjøkken:

- God service i forkant av kjøpet
- Dårlig levering: vi får 1000 forskjellige pakker som gjør det vanskelig å holde oversikten, fronter i høyglans hvit kommer nesten uten innpakning, sokler helt uten innpakning, frisider i valnøtt med kun et tynt plastikklag --> 6-7 av artiklene er skadet og må byttes
- Treg reklamasjon, HTH sier at varene skal komme kjapt men de kom etter 2,5 uke
- Manglende vare i reklamasjonen, vi må reklamere på nytt og det tar enda en uke før en vital del til kjøkkenet er i hus hos oss
- Vask til 3200 kroner ser ut som den er laget på metallsløyden i 9. klasse. Vi får tilsendt ny vask som ser akkurat like dårlig ut og ønsker å heve kjøpet siden vi også har sett i en annen butikk at vasken faktisk er av så dårlig kvalitet (der var den riktignok halvparten av prisen). HTH ringer ikke opp igjen slik de har sagt de skal gjøre, i tillegg krever de at vi skal levere den siste vasken i butikken selv om det er de som har levert oss et ufullstendig produkt. Dette er vanskelig å få til når en har mange jern i ilden og stort sett jobber til butikken har stengt 
- Vi får en uforklarlig faktura på kr. 1500 med null informasjon som senere viser seg å ikke være reell
- Hvitevarene bråker generelt mer enn forventet og er nok uforholdsmessig dyre i forhold til hva du får
- Manglende deler samt manglende monteringsanvisning for komplisert mekanisme til skyvedør i høyskap
- Generell dårlig service og sure miner ved reklamasjoner og HTH har generelt ikke ringt oss opp igjen slik de har lovet
- Montering er noe plundrete men ikke verre enn at vi har fått det til relativt greit
- Resultatet ser ut til å bli veldig bra

Konklusjon:

Resultatet ser ut til å bli veldig bra tilslutt, men kundeservice etter leveransen har vært et lavmål. Etter vår erfaring er dette produktet ikke klart for markedet ennå. Dersom vi hadde visst det vi vet nå før kjøkkenkjøpet så hadde vi ikke valgt HTH igjen, og anbefaler andre i samme situasjon å styre unna fram til konseptet har gått seg litt mere til. Ved et eventuelt kjøp ville jeg gått for kvalitetshvitevarer fra andre leverandører

Svarer gjerne mer detaljert på spørsmål dersom noen skulle ønske det
   #15
 12     Kvaløya, Tromsø.     0
Noen som har erfaring med flatpakket HTH kjøkken?
Kvalitet? Pris? Resultat?

Valget står mellom HTH flatpakket og IKEA ::)
   #16
 1,093     Skjetten     0
Må hive meg på dette med tanke på feilleveranser/tungvint pakking/innpakking.

Signatur
   #17
 925     0

Jeg vet ikke hvordan det vanligvis er med IKEA. Men fy f... så mye styr vi hadde før vi endelig hadde kjøkkenet komplett levert. Det manglet skapstammer, feil dører, skadet sokkel og lyslister osv.
Det verste var benkeplata. Denne bestilte vi på mål. Kjøkkenet har hestesko-form og plata i midten var først for kort, deretter med feil profil og den tredje kom så sent at da hadde jeg montert den andre med egne tilpasninger fordi jeg orket ikke vente lenger. Jeg ringte deres "kundeservice" et titals ganger. Der var det ca ingen hjelp å hente.
Den ene gangen fikk jeg beskjed om å vente så den som betjente meg kunne sette meg over til min "saksbehandler". Da hadde jeg ventet i 15 min før jeg kom fram. Jeg ventet ytterligere i 32 min før jeg la på (har headset!!  Wink)

IKEA eier ikke kundeservice på sitt såkalte kundesenter!!!!!!!!!!

Men det skal likevel sies at vi er VELDIG fornøyde nå når alt er på plass  Smile :)

Andre som har sånne erfaringer, eller var vi bare skrekkelig uheldige??


Uff, håper du bare var skrekkelig uheldig ja Sad det med benkeplatene er dessverre ett problem hos fabrikken, ikke av selger, da benkeplatene ikke lar seg bestille hvis ikke de er med samme kanter etc. Det hener litt for mye krøll hos leverandør enda dessverre, men dette håper vi endrer seg jo mer vi tar tak i det.

Jeg har hørt tidligere at kundesenter pr tlf tar ufattelig lang tid, og det er trist. men trodde de som satt der iallefall var kunnskapsrike og hyggelige. Hvis man bor i nærheten av ett varehus kan det være greit å komme innom. Når en kunde er der face to face er det enklere å være litt ekstra hyggelig :)

Ontopic har jeg aldri prøvd HTH flatpakke. Jeg har dog hørt at det totalt sett slår Ikea på pris faktisk, men at leveransen, utvalget, fremgangsmåten og denslags er dårlig. Det blir en prioritetssak tydeligvis Smile

aaah, kveldsvakt igår og tidligvakt idag, øya mine faller sammen. det får holde Smile det var synd at du hadde en kjedelig opplevelse. men gi oss en secons chance, for vi jobber med å bli bedre for hver tilbakemelding vi får Smile
Signatur

   #18
 4,148     Oslo Vest     0
Benedictee, du er en flott representant for Ikea!! Kunnskapsrik og tar tilbakemeldinger på alvor.
Signatur
   #19
 925     0
Da skal du vite at jeg er en av de med minst kunnskap på min avdeling, så det er MYE mine kolleger kan masse om Smile Man skal iallefall ikke forlate Kjøkkenavdelingen på Furuset uten å ha fått skikkelige svar på sine spørsmål Smile
Signatur
   #20
 20     Ørsta     0
Jeg har på 6 år kjøpt 3 komplette kjøkken på Ikea i Trondheim. Dog, ikke i samme hus, men i 3 forskjellige.
Jeg tegner selv og får hjelp til å legge inn ordren i Trondheim. ( Da får vi en koselig bytur også)
Alt småtterier tar jeg med i bilen hjem og alle skap og stammer sendes direkte hjem til oss på Sunnmøre. . Jeg har ikke en eneste gang opplevd noe feilleveringer eller skader. De er veldig enkle å montere sammen. Jeg og samboeren monterte sammen alle skapstammene på en ettermiddag, dørene tar ikke noe mere enn ca 30 sek. pr dør. Selve kjøkkenet monterte vi opp på veggen og kjøkkenøy på ca 4-5 timer. Totalt ca 20 skapstammer. Har hver gang vi har pusset opp de hus og leiligheter vi har kjøpt sett på andre lev. enn Ikea, men vi ender opp med IKEA hver gang.
Siste redigering: Friday, February 20, 2009 1:46:06 PM av nybygg2009
Signatur