BAUHAUS PROFIL
Det første varehuset er på Liertoppen, sydvest for Oslo. Her er også vårt norske hovedkontor, mens kjedens videre ekspansjon, innkjøp, marketing og administrative funksjoner i det norske markedet styres fra Tilst utenfor Århus i Danmark. Senere, i 2010, åpnet det andre varehuset i Vestby, sydøst for Oslo.
Det var BAUHAUS som introduserte konseptet ”alt under samme tak” i 1960 da det første byggevarehuset åpnet i Mannheim i Tyskland. Før den tid måtte man som kunde besøke en rekke butikker for å få gode verktøy og materialer til verksted, hus og hage. Nå kunne kundene plutselig finne alt fra boremaskiner og verktøy til maling og VVS under samme tak. BAUHAUS-konseptet var født, og var da som nå unikt!
BAUHAUS har eksistert i 50 år og kjeden har for lengst bevist sin levedyktighet med et bredt utvalg kvalitetsprodukter til konkurransedyktige priser, kompetent rådgivning og god service.
Det primære med BAUHAUS-konseptet var ideen med å samle et stort antall spesialforretninger under samme tak. Dette var en helt ny måte å tenke spesialforretning på.
BAUHAUS hadde fra starten i Mannheim fokus på det omfattende og brede vareutvalget, den kompetente rådgivningen, den kundeorienterte servicen, den høye produktkvaliteten og de lave prisene. Den dag i dag er disse serviceparametrene stadig det grunnleggende fundament for varehusene.
BAUHAUS har et varesortiment på mer enn 120.000 varer. Varehusene har tilknyttet et stort og velassortert hagesenter. Vi fører et bredt og dypt sortiment i vareområder som belysning/elektro, VVS, verktøy, jernvarer, malervarer, oppbevaringsløsninger, fliser, gulvbelegg, tre-/bygningsarktikler og et kjempeutvalg av hageartikler og innen- og utendørs planter.
Målsettingen er at BAUHAUS skal tilby bransjens suverent største utvalg og yte en effektiv kundeservice. Salgsmedarbeiderne har en faglig bakgrunn i de vareområder de arbeider i, så kundene alltid møter en kompetent og imøtekommende betjening. Sist men ikke minst tilbyr BAUHAUS lave og konkurransedyktige priser.
Helt i pakt med BAUHAUS-konseptet er varehusene innredet med kunden i fokus. I en rekke spesialavdelinger kan kundene velge mellom mer enn 120.000 produkter. Alle plassert i et tiltalende og oversiktelig interiør.
I lyse og vennlige omgivelser følger kundene et innredningssystem som fører dem direkte til den ønskede spesialavdeling. Her sørger en vel gjennomtenkt vareinndeling og en oversiktelig varepresentasjon for at kundene raskt og lett finner de ønskede produkter.
En bedrifts suksess kan etter vår mening måles på dens medarbeidere. Det betyr at bedriften aldri er bedre enn dens medarbeidere. Hos BAUHAUS spiller medarbeiderne derfor en meget sentral rolle. BAUHAUS stiller store krav til medarbeiderne. Til gjengjeld er BAUHAUS en god arbeidsplass hvor det er respekt for den enkelte. Det er gode personlige utviklings- og karrieremuligheter i BAUHAUS. Når det søkes medarbeidere til ledende stillinger søker vi alltid først i egne rekker.
Vi er overbevist om at tilfredse og motiverte medarbeidere på lang sikt vil sikre BAUHAUS vekst og videre suksess. Derfor er en sentral del av vår medarbeiderpolitikk å fremme den enkelte medarbeiders kreative initiativer og lyst til å ta ansvar.