6 292    18    0  

Flere som har kjøpt verktøy på eBay fra selgeren "ajm9136" og ikke mottatt noe?

 318     0
I slutten av februar vant/kjøpte jeg et Milwaukee V28 verktøy-sett fra selgeren "ajm9136".

Dette ble betalt via PayPal med "vanlig" VISA-kort, dvs direkte trekk fra konto via VISA. På Ebay stod det også at denne auksjonen var beskyttet av "PayPal Buyer Protection Program" med inntil 2000 dollar

Etter ca 6-8 uker (Leveringstid skulle være mellom 4-6 uker) etterlyste jeg verktøyet fra selger, og fikk til svar at han skulle sjekke det opp med posten etc. Ventet en uke, og da jeg ikke hørte noe fra han så sendte jeg nye mail, og fikk til svar at han jobbet med saken. Dette ble etterhvert påfallende så jeg stilte krav om at dersom han ikke enten skaffet frem dokumentasjon på at verktøyet faktisk var sendt eller at det dukket opp ville jeg melde han til eBay. Fikk ingen gode svar, bare en masse svada.

Derfor startet jeg en "dispute" på Ebay, her er fristen 60 dager, men denne førte ikke fram. Det endte med at han ikke lengre svarte meg. Kontaktet også PayPal, men der var fristen for å starte en "dispute" 45 dager. Sendte dem en mail og forklarte saken, og fikk til svar at de ville "investigate" saken i 180 dager!?

Ser fra forumet at det er minst et par stykker til som har opplevd å ikke motta verktøyet fra denne selgeren.

Ut fra reglene til PayPal ser det ut til at de kan undersøke saken/selgeren nøyere dersom det er flere kjøpere som har hatt problemer med samme selger:

Under punkt 13.5 står følgende:

Dispute auto-closure after 20 Days. We will automatically close Disputes 20 Days after initiation if the buyer has not escalated it to a Claim within that time period. Once we close a Dispute in this way, we will not allow the buyer to re-open the Dispute or file a Claim relating to the transaction.

In certain circumstances, we may escalate a Dispute into a Claim (for example, where a number of other buyers have opened Disputes against a seller who has failed to respond to the notices of Dispute).



Så dersom det er flere på forumet som ikke har mottatt varene fra "ajm9136" har vi kanskje fremdeles mulighet til å "påvirke" PayPal til å gjøre noe med dette. Tidsfristen på 45 dager hos PayPal blir jo nesten latterlig kort når selger opplyser at man må forvente mellom ca 30 og 45 dagers leveringstid på varene...


   #1
 3     0
Har erfart det samme som Sonix-X med verktøy fra samme selger. Fikk en advarsel mail fra Ebay i helgen, og meldte Claim til Paypal.

Jeg gir beskjed om hva som skjer i saken. Dersom noen har tips og innspill til denne type saker, er jeg takknemlig for dette.

Mvh
helgeaudun
   #2
 5 116     Troms     0
Dette er jo beklagelig å høre. AJM9136 hadde en svært høy rate/score på sin profil, men ser at ila 1 mnd så har denne falt raskt og mye på en gang. Kan se ut som en total kollaps fra den karen. Her må noe mer ligge bak, jeg har ikke tro på at dette er lureri, men snarere andre årsaker. Uansett, dette er vel noe som fra tid til annen skjer når man handler over nett. Jeg har ikke dispute med han siden min handel gikk som "smooth", men har opplyst hans tlf nummer på disse sidene. Tror ikke jeg kan bidra med så mye mer foreløpig dessverre.
Signatur
   #3
 112     0
Hvis man handler med noen med god "score" og som benytter seg av PayPal, har man i realiteten gjort alt man kan for å være trygg. Rett og slett uflaks, at en selger får en fullstendig kollaps kan man uansett ikke garantere seg mot.

Jeg har handlet på Ebay i mange år, og aldri blitt lurt. Har derimot mistet ting i posten, og blitt rana av utro postarbeidere. Men selgerne har alltid sendt ny vare til meg. Så de aller fleste er å stole på.

Kjipe greier uansett, lykke til med å få ordnet opp på beste mulig måte  :-\
  (trådstarter)
   #4
 318     0
Jeg har også handlet på eBay i flere år og har ikke blitt "lurt" før. Har bestandig vært nøye med å sjekke "score" og spesielt dersom det var noen negative kommentarer. Har også pleid å sende en melding til selger og "lodde" stemningen med tanke på frakt-kostnader etc , og har ut fra det også fått et visst inntrykk av selgeren, om enn begrenset.

Har faktisk aldri opplevd at ikke ting har kommet frem før, uansett hva det har vært, så dette anser jeg som et uheldig unntak.

Men når det er sagt så har jeg nettopp endret betalingskort-type på PayPal til VISA-kredittkort med 50 dagers rentefri utsettelse på betaling, og ikke direkte trekk fra egen bankkonto slik jeg hadde før. Dersom det skulle skje noe lignende har jeg ihvertfall en "buffer" :-)

Forøvrig har jeg bestilt et nytt Milwaukee V28 sett fra en annen kar som virker å være redelig og ikke minst stabil. Kom på ca 3600,- inklusive frakt på 5-10 dagers leveringstid. Pluss moms..
  (trådstarter)
   #7
 318     0
Regner med du tenker på han som jeg har bestillt av denne gangen?

Den nye selgeren er "robertsmckirrtick". Han har 3072 positive tilbakemeldinger og kun 1 negativ, og har vært registrert siden juli 2001 på eBay. Han har pr idag ikke det store utvalget, men ser ut til å ha spesialisert seg på Milwaukee produkter :-)




taz
   #8
 3 840     Haugesund     0
Har du sjekket denne linken, den inneholder oppskriften for å få pengene tilbake.
Signatur
   #9
 33     0
Jeg bestillte et milwaukee 28v sett fra han den 2 mars, og har ikke mottat noe... og jeg har selvfølgelig heller ikke sett at det er en grense på 60 dager for å klage, så jeg får ikke klaget... men det er altså mulig å få pengene tilbake via visa?
   #10
 57     0
Hei, ville skyte inn min erfaring med ajm9136. Eg kjøpte et seks delers makita sett i fjor der frakten varte og rakk. Etter 6 ukers ventetid kontakta eg han og han skulle sjekke det opp med en gang sa han. Han hevdet at han sendte en ny forsendelse som eg ventet på i nye 4 uker. Sendte så ny klage og truet med å ta det videre. Da gikk det 5 dager så hadde eg pakken på trappa med express shipping. Settet har eg ingenting å klage på så ble fornøydd til slutt.
Signatur