6 835    33    33  

Advarsel. Din dør konkurs, vips så er Dørma AS nystartet selskap av samme eier.

 129     0
Jeg og min kone er iferd med å ferdigstille en enebolig. Tofløyet dør ble kjøpt av Din Dør, levert februar 14 etter flere måneders forsinkelser. Reklamasjon ble meldt desember 2014 per epost(med bilder) og tlf. Flere tlf-samtaler og epost har endt med samme regla, ny dør er snart ferdig og alt blir bra...

Jeg har hele tiden hatt en følelse av at dette er hodet under armen drift når det gjelder å svare på tlf, epost og å følge opp avtaler. Det kom vel ikke som noen overraskelse at de slo seg selv konkurs i februar:
http://www.ta.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/bygg-og-anlegg/slatt-konkurs-i-gar/s/5-50-185060

Nytt selskap ble startet av samme eier 180316, denne gang som Dørma AS.
http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20160000081956&sokeverdi=916914849

Erstatningsdør kan vi vel se lenge etter. Jeg kjøper nok dører et annet sted...

  (trådstarter)
   #3
 129     0
Hei Torango. Det er selvsagt gjort, men det er vel lite av verdi å hente.
  (trådstarter)
   #4
 129     1
Da ser boet ut til å være gjort opp. Mindre verdi i boet enn det koster med bobestyrer, resterende beløp dekkes av garantifond. Rart at maskinene og lagerbeholdning har forduftet. Forespørsel om omlevering gjennom nytt firma med nøyaktig samme drift har selvfølgelig blitt møtt med stillhet.

Min anbefaling er å styre unna Dørma AS iogmed at det er samme eier(med kone) som står bak.
   #5
 24     1
Denne advarselen setter jeg stor pris på da jeg har vært i kontakt med Dørma denne uken.

Da blir det ikke dør fra dem.

Takk!
HSt
   #6
 12 009     Sørum     0
Avhengig av grunnen til reklamasjon så kan TS kanskje få ny dør av produsenten uavhengig av forhandler konkurs.

   #7
 7 267     Bærum     1
Man har rett til å gå på bakenforliggende ledd i en reklamasjonssak. Så jeg ville gått på produsent hvis det er en fabrikasjonsfeil.
  (trådstarter)
   #8
 129     0
Hei Reha. Det er igrunnen leit for døra var fin den før den begynte å svelle. Synd at de da løper fra ansvaret.

Det er vel kanskje ikke mulig å kreve omlevering slik jeg har håpet. Dette gjelder vel ikke når de produserer dørene de selv forhandler...Både fabrikk og butikk slo seg konkurs.

Jeg ser forøvrig de tar reklamasjon på enkelte produkter fra Din Dør ettersom det passer dem. Viser de ikke da at det i bunn og grunn er nøyaktig samme selskap som sikkert disponerer fabrikkverdier? Juridisk slipper de vel unna med det.

Jeg tror på ingen måte at jeg har vært spesielt vanskelig. Siste ord fra meg i denne saken.
   #9
 1     0
Hei
Jeg har bestilt og fått alle våre dører og vinduer til vår bolig og er veldig fornøyd med Dørma AS ! Jeg anbefaler dem mer enn gjerne videre ! Det at du har vært uheldig med ditt produkt , betyr ikke at alle vil oppleve dette . Konkurs er det dessverre mange små bedrifter i landet som går igjennom og det at man starter på nytt og ikke gir seg synes jeg bare er positivt ! Jeg heier på dem ..

jeg anbefaler Dørma AS ut i fra min opplevelse av handelen videre .
   #10
 5 922     Akershus     12
Det tar seg fryktelig dårlig ut når en leverandør utgir seg for å være en fornøyd kunde og driver skjult markedsføring for egen bedrift. Det er både I strid med markedsføringsloven og Byggebolig sine vilkår.

Det er vel ikke helt tilfeldig at e-posten tilknyttet kontoen ByggeboligiVestfold er en doorma.no-adresse?
Signatur