#21
 197     Sandnes     1
De var villige til å rykke ut for å hjelpe deg i en vanskelig situasjon.

Nå blir ting vist snudd litt på hodet. Vi snakker om en bedrift som er avhengig av inntekt fra kunden. Hvis det blir for få kunder så blir det etter hvert også færre folk i bedriften.


Svært få bedrifter er avhengige av å være tilgjengelige for kunden 24 timer i døgnet. Hva skal du ha for å komme hjem til meg og ordne noe på en fredags kveld på få minutters advarsel? Jeg har jobbet i flere bedrifter som har noe av den samme ordningen, dersom folk må rykke ut uten at det er avtalt, koster det, dyrt. Primært fordi den ansatte som rykker ut må få skikkelig økonomisk kompensasjon. Tidsintervallet er mindre viktig, vi fakturerer ikke per minutt, men for hver påbegynte halvtime.

HSt
   #22
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Internt har vi betalt 2t overtid for å møte opp og så kan de ikke kreve at vi tar jobben, men jeg har ikke sett at det blir 4.5k... Så får vi ikke betalt noe mer om jobben ikke er mer enn 2t. Nå er dette ikke ute hos kunde.

At de har oppgitt pris på forhånd taler for at det er ok. At administrasjon tilegg ikke var med taler for at de bør kunne møte TS med litt reduksjon. Har hørt om de som ble avkrevd 10k for å bytte en rørstubb på ca 0.5m og når det begynte å lekke innen et døgn ble betalingen litt drøy...
   #23
 6,009     Finnmark     0
TS har jo tydeligvis spurt hva det koster og fått startpris på 3500 kroner.
Om man driver et firma seriøst, så VET man at det tilkommer mva.......... Angel

Så da er det vel ikke mer å diskutere, eller Angel

Alle priser firma til firma oppgis uten mva, det er vel vanligst!
Signatur