#11
 3,258     Akershus     0


Men min mening garasje og motor varmer unødvendigt


I min garasje er det omtrent like kaldt som ute. Er ikke frittstående uisolerte garasjer vanlig? Ser mange slike rundt meg her i alle fall...


Mange som kun tenker isfrie ruter og ikke slitasje på motor, drivstoff-forbruk osv. Og det spørs hvor du bor, hos oss vil du ha varme i bilen når du våkner til 25-30 kalde om morgenen, da hjelper det ikke om rutene er isfrie fordi bilen har stått i garasje.

Signatur

   #12
 813     Østfold     0
Pingle: har du hatt original varmer? På min ettermonterte er det lagt inn en ekstra funksjon som prioriterer start forran varme, så den slår seg av. Aldri hatt noe problem med ikke strøm til start enda Smile
Signatur
   #13
 1,818     Skogsvåg på Sotra     0
På motorsykler bruker en gjerne en fluoriserende farget spiralstropp mellom styret og skivebremslås. Enkelt og effektivt. Kunne det vært noe å hekte på mellom plugg og dørhåndtak?
Signatur
   #14
 3,258     Akershus     0

Pingle: har du hatt original varmer? På min ettermonterte er det lagt inn en ekstra funksjon som prioriterer start forran varme, så den slår seg av. Aldri hatt noe problem med ikke strøm til start enda :)


Om det fabrikkmonteres på ny Touran og c-max aner jeg ikke. Antar det? Smart med en prioriteringsløsning uansett.
Signatur
   #15
 1,126     Østfold     0
Jeg har bensinbil, så motorvarmer driter jeg i.
Kupevarmeren forsynes av en vanlig skjøteledning i gummi som ligger klemt mellom dørterskelen og døra på førersiden, og kupevarmeren ligger i setet mitt og durer. Fungerer veldig bra.
   #16
 21,481     Enebolig     0
??? Håper du har god overopphetingsikring på den. Er det virkelig så vrient å montere den fast hvis den brukes hele vinteren?
   #17
 72     bodø     0
har en annen løsning som gamlingen bruket Wink, har defa ledinga liggende med pluggen rett uta for panseret og bruker skjøte leding rett in på den. skjøte ledinga henger i en bue fra veggen, så når bilen rygges ut dras støpslet ut og man trenger ikke å huske på ledninga ..  Grin

Ebe
   #18
 4,452     Vestlandet     0

Sleng inn ett relè styrt av motorvarmeren som starter tuta eller noe når du tar av håndbrekket eller starter bilen med ledningen står i. 230V NO relè som styrer tuta i det tenninga kommer på.


Å herregud! Ser for jeg starter bilen en morgen øynene så vidt er oppe, så setter tuta igang. Samboeren finner meg med hjertestopp litt ute på formiddagen...  :D

Selv er jeg så heldig at jeg må passere bilen på fremsiden, så jeg må tråkke over kabelen for å komme frem til bilen. Om man klarer få til noe tilsvarende, så fungerer nok det.

Bruker motorvarmer på bensinbil for å slite mindre på motoren, samt raskere varm bil.  Smile
Signatur
   #19
 874     Oslo     0
Bruker kabeltrommel med 25 m ledning. Da blir det ingen skader på verken bil eller ledning, pleier å merke det fnår jeg har dratt ut 10-15 meter Wink

Sopp er sikkert begeistret for at jeg kjører motor og kupevarmer gjennom 25 m ledning som ligger ute i all slags vær Wink
   #20
 21,481     Enebolig     0
Jeg er igrunn ikke så bekymret for skjøteledninger utendørs dersom man har jordfeilbryter, belastningen ikke er allverden, og ikke minst høy nok kortslutningsstrøm. Da går det bra. Campingplasser er et annet kapittel....

Min kabel er også slik at den dras ut i "riktig høyde" dersom jeg rygger ut, men pluggen har neppe godt av det.