(trådstarter)
   #11
 5,111     Sørnorge     0
Nå har det faktisk dukket opp en aktuell lastebil bare noen mil unna. Den er avbildet med en banebil inni skapet og annonsen opplyser om at den er brukt som bilfrakter. Hvordan han får bilen inn i skapet sier annonsen ingenting om, og selger har ikke svart på henvendelse etter flere dager.

   #12
 764     0
Har gjort lignende når jeg flyttet for min søster fra Horten til Bergen. Hun hadde riktig nok en buddy elbil, men fikk den på liften og med 3 mannfolk som løftet på liften samtidig som liften løftet så gikk det såvidt.

Hadde nok ikke prøvd meg på større og tyngre bil.
HSt
   #13
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Siste setning viktigst, ikke overbelast en løftelem. De har kanskje kjøreramper med lit krumning på slutten så bilen ikke slår nedi ?
  (trådstarter)
   #14
 5,111     Sørnorge     0
Kjapp googling sier at buddy veier 800kg med batterier. Bilen min veier vel ca 850 på framakslingen og 650 på bakakslingen. Da burde det jo i teorien være mulig å bygge oppunder liften slik at man kan kjøre framakslingen over kanten og inn på planet, og la liften løfte bakakslingen. Men tror ikke jeg vil satse på at det går bra.

Bilen som leverte vinduer hos meg hadde ikke noe problem med å løfte 495kg vindu + jekketralle + to mann. Det må jo ha vært minst 650kg tilsammen.
TSt
   #15
 14,509     0
Må huske på at vekt står kortest mulig ut på lemmen når en løfter av en palle så mye av vekten er helt inne.
   #16
 764     0
Kjapp googling sier at buddy veier 800kg med batterier. Bilen min veier vel ca 850 på framakslingen og 650 på bakakslingen. Da burde det jo i teorien være mulig å bygge oppunder liften slik at man kan kjøre framakslingen over kanten og inn på planet, og la liften løfte bakakslingen. Men tror ikke jeg vil satse på at det går bra.

Bilen som leverte vinduer hos meg hadde ikke noe problem med å løfte 495kg vindu + jekketralle + to mann. Det må jo ha vært minst 650kg tilsammen.

Kommer vel litt ann på liften. De som leverte kjøkken her hadde ein som løftet 7 mann og en benkeplate i stein på 200kg uten å nøle.

Den jeg leide på Bergen bilutleie hadde Max 500kg tror jeg.
   #17
 1,463     Harstad     0
Dette har jeg gjort mange ganger med bilcrossbil. Vi fant alltid en bakke som vi rygga lastebilen mot og la lemmen inntil. Noen steder la vi i tillegg ut kjørebroer mot baklem når det ikke var bratt nok. Bare å kjøre bilen rett ombord.
Signatur

HSt
   #18
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Veldig dumt når løftemekansimen på lemmen knekker, farlig også, men er den dimensjonert for det så er det ok metode
  (trådstarter)
   #20
 5,111     Sørnorge     0
Hadde jo vært kjekt om hydraulikken var et svakere ledd enn lemmen. Bedre om den ikke klarer å løfte, enn at sylinderne forsvinner igjennom lemmen og inn i bilen. Har man terrenget på sin side kan man jo klare det hele t.o.m uten baklem - rygg lastebilen inntil en skråning til det butter, legg ut kjørelem, og kjør personbilen rett inn. Men det forutsetter jo at man har et terreng som personbilen klarer å ta seg opp til toppen av skråningen. Jeg tipper at den faktoren er langt enklere med en bilcrossbil enn en personbil. Den eneste lokale plassen jeg kommer på som potensielt kan funke er full av båter i vinteropplag.