415    7    2  

Elektriker tømte 200L varmtvannsbereder rett i jordgulv på råkjeller

 2     0
Hei, i forbindelse med bytting av varmelement på varmtvannsbereder, har elektrikern tømt varmtvannsbereder på 200 L rett i jordgulvet på råkjelleren. Etter dette er det kommet kalk/saltutslag på veggene. Er det normalt å bare tømme hele tanken rett ned i jordgulvet?

   #1
 38,469     Lillestrøm kommune     1
Nei, han måtte da skjønne at det kan gi problemer.

Sett inn fuktmåler og kjøp avfukter på hans regning ? DD8L med slange til avløp

Du må selvfølgelig klage før du sender regningen
  (trådstarter)
   #2
 2     0
Takker for kjapt svar. Jeg har nylig kjøpt dette huset, denne jobben skjedde rett før overtakelse og fikk vite om det dagen jeg skulle ta over huset. Nå er det slik at huset står tomt og har ikke anledning til å dra dit før i april. Men skal få sendt inn en klage da.
   #4
 6,431     tromsø     0
Det er 100 % fuktighet i gulvet året rund. 200 liter vann gjør ingen forskjell. Bare vent til sommeren. Da vil fukten gjerne kondensere på betong muren. Fukten som kommer opp av kjeller gulv. Tømte en 200 liter selv i kjeller for noen uker siden. Det er om det er singel og drenering som avgjør fuktinnhold i kjeller. Litt varme er også bra.
   #5
 38,469     Lillestrøm kommune     0
Hvis det er singel og drenering er vi enig, men det virker ikke å være tilfelle hos TS

Kjeller kan være full av mugg til april
   #6
 6,431     tromsø     1
Hvis det er et ekte jordgulv, så kan en når som helst om sommeren grave 25-40cm under gulv og møte vann ? Hvis det er et 100 år gammelt hus ? Noen bilder hjelper ? Fukt under kjeller og i gulv er 100% året rundt med jordgulv ? Matrialer som ligger under en presening på en fuktig plen mygler (blåmann) om sommerne på noen uker. Om vinteren tåler matrialer mer. Siden fuktinnhold i lufta er lavere. Kalkutslag kommer ikke av en engangshendelse med vann fra en varmtvannsbereder. Kalkutslag kommer over flere 10 år med mye fukt.
   #7
 105     Vestland     0
Send klagen før du er der i april. Den sender du snarest.
Reklamasjoner blir ikke høyt prioritert hos enkelte bedrifter, og enkelte haler ut tiden taktisk f.eks ved fukt for da blir problemet gjerne "mindre" av at de venter så lenge som mulig før de kommer å ser på.
Signatur