Er det noen her som en eneste gang har hørt en rørlegger som tar selvkrtikk for noe? Alle vet at rørleggere gjør feil så det holder (sikkert derfor bad er et av de størte problemene og reklamasjonspunktene ved kjøp og salg av bolig). Når da disse rørleggerne ikke tar selvkritikk så må det enten bety at de er frekkere enn flatlusa, eller så betyr det at de faktisk ikke forstår at de har gjort feil.
Vet ikke helt hva som er værst, men ille er det.....
Jeg har tidligere ytret meg realtivt kritisk til ykesgruppen og bransjen generelt.
Jeg har det siste året vært i kontakt med mange rørleggere, VVS-forhandlere, importører og andre i bransjen. Når det gjelder rørleggere har jeg snakket med mange, hatt flere på befaring og hatt tre ulike til å utføre diverse rørleggerarbeid i min leilighet.
MIn erfaring er rystende og skremmende. Nivået hos de rørleggerne jeg har vært i kontakt med er ELENDIG. Jeg har i tillegg flere bekjente som de siste årene har renovert bad, bygget nye bad mv og det samme er det samme.
Mitt spørsmål der derfor: Hvem er disse rørleggerne? Hvem er disse unge og lovende 16-åringene som sitter hjemme og blar i utdanningskataloger og bestemmer som for at rørleggeryrket er det han eller hun drømmer om?
Sier vel litt om deg og
Signatur
Tor Andre Tåjet Distriksansvarlig - ITW Construction Products AS
Har ikke lest alle innleggene men drister meg likevel til å hevde:
...at det finnes både flinke, mindre flinke og udugelige og kjempe dyktige folk innen både håndtverk og ingniøryrker såvel som hos matbutikker, postkontorer, bilverksteder, klesbutikker og alle andre bransjer......
Går me litt i oss sjølve (og det treng ikkje å vere langt inn heller) så gjer me alle feil. Spørsmålet er kvar. Å gjere feil i jobben må me godta at skjer. MEN det er lov å rette opp dette. For å rette opp ein feil ein har gjort er første steg å innsjå at «nei no gjorde eg visst feil» (ikkje han. Eller ho). Så rettar ein feilen. Kundar som ikkje skjønar at òg fagfolk gjer feil skal gå i seg sjølv. Naturleg vis skal ikkje kunden betale for medgått tid/materiell for å rette opp i dette.
Den største feilen ein gjer er å FORFEKTE sine feil !
Setter pris på at folk har begynt og benytte egne tråder for og rakke ned på andre yrkesgrupper istedet for og ødelege nyttige tråder ;D
Jeg vil gjerne høre om en yrkesgruppe i Norge som ikke består av udugelige *#¤&%#* og håver inn mer en de gir ut til kundene! Noen gode forslag?
Når det gjelder uforståelige anbudene så er det i følge norsk lov tillat og benytte dialekt
Er det noen her som en eneste gang har hørt en rørlegger som tar selvkrtikk for noe? Alle vet at rørleggere gjør feil så det holder (sikkert derfor bad er et av de størte problemene og reklamasjonspunktene ved kjøp og salg av bolig). Når da disse rørleggerne ikke tar selvkritikk så må det enten bety at de er frekkere enn flatlusa, eller så betyr det at de faktisk ikke forstår at de har gjort feil.
Vet ikke helt hva som er værst, men ille er det.....
Sier vel litt om deg og
Distriksansvarlig - ITW Construction Products AS
...at det finnes både flinke, mindre flinke og udugelige og kjempe dyktige folk innen både håndtverk og ingniøryrker såvel som hos matbutikker, postkontorer, bilverksteder, klesbutikker og alle andre bransjer......
Ha en god kveld....
Setninger begynner som skrevet over med store bokstaver!
Antageligvis med å fundere på hvem disse rørleggerne er.........
For å rette opp ein feil ein har gjort er første steg å innsjå at «nei no gjorde eg visst feil» (ikkje han. Eller ho).
Så rettar ein feilen. Kundar som ikkje skjønar at òg fagfolk gjer feil skal gå i seg sjølv. Naturleg vis skal ikkje kunden betale for medgått tid/materiell for å rette opp i dette.
Den største feilen ein gjer er å FORFEKTE sine feil !