Det er fortsatt ikke så mange her inne på forumet som er skeptisk til rør i rør.
Signatur
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it. They are only there to sign the cheques". Bill Shankly
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Til informasjon: Bremserør på svært mange biler er stål, ikke kobber. Stål ruster, kobber ruster ikke, oh kobber/nikkel ruster ikke.
Stål brukes fordi det er rimeligere, men mange produsenter bruker nå kobber/nikkel legering for å stoppe rustproblematikken.
Kobber "ruster" eller rettere sagt oksyderer det også, men til forskjell fra de fleste typer stål så oksyderer kobber og aluminium slik at det dannes en overflate som tetter for videre oksydering i dybden.
En får også stållegeringer som kun ruster i overflaten uten at det går i dypet av metallet.
Kobber"rust" er grønn mens alu"rust" er matt og stål"rust" er brunt.
Kobber/nikkel ruster også men den oksyderte hinnen er meget tynn og en får derfor en oppfatning av at den ikke ruster.
Egentlig er forskjellene her hvor dypt oksydideringen går og hvilken fargeendring den danner.
Grunnet bruk av salt i større grad har mange biler fått store problemer med rust i bremsedeler som rør og calipere.
Blilligere enn kobber.
Edit:
Om det ruster er det vanlig stål.
om det ligner stål men ikke ruster så er det kobber/nikkel legering.
Etter litt googling fant jeg ut at flere bilprodusenter hat gått bort fra stål og over på kobber/nikkel. (posche, volvo, audi m.fler)
Er det Fiat du kjører? Isåfall er det Berlusconistål...
En latterlig dårlig utgave!
Men jeg vedder på at de har en fin solbrun farge
Tror ofte de setter opp dette punktet dersom de ikke finner noe serlig annet.
"Maybe in life it's impossible to give 100 per cent to your job. Okay, I'll accept 98 per cent" Rafa Benite
Bremserør på svært mange biler er stål, ikke kobber.
Stål ruster, kobber ruster ikke, oh kobber/nikkel ruster ikke.
Stål brukes fordi det er rimeligere, men mange produsenter bruker nå kobber/nikkel legering for å stoppe rustproblematikken.
Kobber "ruster" eller rettere sagt oksyderer det også, men til forskjell fra de fleste typer stål så oksyderer kobber og aluminium slik at det dannes en overflate som tetter for videre oksydering i dybden.
En får også stållegeringer som kun ruster i overflaten uten at det går i dypet av metallet.
Kobber"rust" er grønn mens alu"rust" er matt og stål"rust" er brunt.
Kobber/nikkel ruster også men den oksyderte hinnen er meget tynn og en får derfor en oppfatning av at den ikke ruster.
Egentlig er forskjellene her hvor dypt oksydideringen går og hvilken fargeendring den danner.
Grunnet bruk av salt i større grad har mange biler fått store problemer med rust i bremsedeler som rør og calipere.