14,004
26
2
Trenger råd: Feil fallretning fra sluk, utført av fagmann.
5
Stavanger
0
Jeg fikk nylig utført et arbeid på badet mitt i Stavanger, hvor det ble lagt fliser oppå eksisterende fliser, og et dusjhjørne med bunnskinne ble skiftet ut med et nytt hjørne uten bunnskinne.
Jeg testet dusjen i morges for første gang, etter fem dagers arbeid, og er fullstendig fortvilt. Vannet renner vekk fra dusjen, under veggene på dusjhjørnet, og helt over til andre siden av baderommet. Det virker som om fallretningen er snudd i forhold til hvordan det var før. Som dere ser av bildene er det en glipe fra gulvet til der dusjveggene møtes som er på nesten to cm, og fallet fra sluk ut mot rommet er ikke-eksisterende. Innerst mot veggen går plasten ned i gulvet, så der er alt greit, men alt vannet renner ut under dusjveggene, og videre ut i rommet.
De gamle flisene var 20cmx20cm mens de nye er 33cmx33cm, og badet er på 2,8x2m. Slik som det er nå er badet tilnærmet ubrukelig. Etter tolv timer med vannbåren varme i gulvet på fullt er det fortsatt en stor vannpøl midt i rommet. Jeg har lagt ved noen bilder som viser tragedien, og setter stor pris på tilbakemeldinger om hva dere tror, og eventuelt om dere har tips om hva som bør gjøres.
Spørsmålet er: hva gjør jeg nå, og hvordan henvender jeg meg til flisleggeren? Firmaet var aldri på befaring før arbeidet starta, og personen som utførte arbeidet spurte ikke om noenting med unntak av hvilken vei jeg skulle ha flisene lagt, og hvilken slukrist jeg ønsket meg. Rørleggeren som monterte dusjhjørnet ble innleid av flisleggeren, og sa ingenting om problemene.
Er det lurt å ta kontakt med en tredjeperson først, eller tar jeg en vennlig henvendelse til flisleggeren?
Kan flisleggeren kreve penger for eventuell avretting av gulvet, fjerning av eksisterende fliser osv?
Jeg fikk en spontanidè om å fjerne nye og gamle fliser inni selve dusjen, for så å legge rullesteinfliser rett på gulvet der. Hva synes dere om det?
Jeg testet dusjen i morges for første gang, etter fem dagers arbeid, og er fullstendig fortvilt. Vannet renner vekk fra dusjen, under veggene på dusjhjørnet, og helt over til andre siden av baderommet. Det virker som om fallretningen er snudd i forhold til hvordan det var før. Som dere ser av bildene er det en glipe fra gulvet til der dusjveggene møtes som er på nesten to cm, og fallet fra sluk ut mot rommet er ikke-eksisterende. Innerst mot veggen går plasten ned i gulvet, så der er alt greit, men alt vannet renner ut under dusjveggene, og videre ut i rommet.
De gamle flisene var 20cmx20cm mens de nye er 33cmx33cm, og badet er på 2,8x2m. Slik som det er nå er badet tilnærmet ubrukelig. Etter tolv timer med vannbåren varme i gulvet på fullt er det fortsatt en stor vannpøl midt i rommet. Jeg har lagt ved noen bilder som viser tragedien, og setter stor pris på tilbakemeldinger om hva dere tror, og eventuelt om dere har tips om hva som bør gjøres.
Spørsmålet er: hva gjør jeg nå, og hvordan henvender jeg meg til flisleggeren? Firmaet var aldri på befaring før arbeidet starta, og personen som utførte arbeidet spurte ikke om noenting med unntak av hvilken vei jeg skulle ha flisene lagt, og hvilken slukrist jeg ønsket meg. Rørleggeren som monterte dusjhjørnet ble innleid av flisleggeren, og sa ingenting om problemene.
Er det lurt å ta kontakt med en tredjeperson først, eller tar jeg en vennlig henvendelse til flisleggeren?
Kan flisleggeren kreve penger for eventuell avretting av gulvet, fjerning av eksisterende fliser osv?
Jeg fikk en spontanidè om å fjerne nye og gamle fliser inni selve dusjen, for så å legge rullesteinfliser rett på gulvet der. Hva synes dere om det?
Og hold dere fast: det er fra et hotel i Krakow. Den polakken som har lagt det badet kan gjerne få legge mitt også.
Jeg ville tatt en prat med bedriften som la flisene. Ville nokk hatt en uavhengig fagmann til å se på det først, sånn i all hemlighet, så du vet hva som faktisk burde vært gjort eller hva som faktisk er feil så de ikke prøver å lure deg..
Jeg mener at man ALLTID skal henvende seg til den utøvende fagarbeider dersom man har noe å utsette på arbeidet ...
Egon har ett godt ordtak som aldri kan bli gjentatt nok ganger...
"Er du missfornøyd - si det til oss..
Er du fornøyd - si det til dine venner"
Bare som en liten digresjon: Norske murere kan det trikset der, i alle fall han vi bruker. Problemet er heller kunden, når de forklares hva som må gjøres med store fliser for å få til fall i dusjsonen, kommer ofte geipen, og kommentarer a'la "Da forsvinner jo hele poenget med store fliser"
.Thag