25,223
13
1
Boligpartner : Noen med erfaring fra denne husprodusenten?
52
0
Noen her på forumet som har erfaring med Boligpartner kjeden?
Er dette helt avhengig av "kontoret" man benytter eller er hele kjeden god?
Vi holder på å evaluere leverandører og husmodeller i disse dager og Boligpartner virker nesten for godt til å være sant.
Noen som kan balansere vårt positive bilde :P
Mvh
Ida
Er dette helt avhengig av "kontoret" man benytter eller er hele kjeden god?
Vi holder på å evaluere leverandører og husmodeller i disse dager og Boligpartner virker nesten for godt til å være sant.
Noen som kan balansere vårt positive bilde :P
Mvh
Ida
Selvfølgelig er det en liten trygghet i å kunne klage til Meterhus eller Boligpartner kjeden.
Men, de stikker med halen mellom beina så fort det blir varmt om øra!
Jan O. (Risør)
Og til alle dere som har blitt solgt ''lavernergihus'', gled dere til dere skal skrive
energiattest på husene 1 juli i år, dere har ikke sjangs til å komme innunder lavenergihus, men klasse C. Dette fortalte en avdelingssjef fra hovedkontoret på hamar til meg for to uker siden! Så om de reklamerer med lavenergihus, så ta en ekstra titt i papirene. Utfør en tetthetsmåling av huset! Kun testhus av de som er bygd etter tek07
holder klasse B, innen energiattesten, som innebærer lavenergihus! Og som jeg og ser når jeg er ute på byggeplassene er den store forskjellen på dem som holder hammeren, skremmende!!!
Varmekilder i nesten alle rom i huset, nei du sier ikke det. Helt utrolig rart.... Hvordan skulle du egentlig ellers ha varmet opp de ulike rommene? Tror du et lavenergihus er et hus som produserer varme i kraft av egenskapen som lavenergihus?? Utenom soloppvarming, så er det ikke mange muligheter til oppvarming uten en annen varmekilde.
De har lovet ting både muntlig og skriftlig, men de holder ikke ord. De har glemt å ta hensyn til våre valg av materialer og utstyr i pristilbudet selv om det står skriftlig i kontrakten, og de prøver å prise inn byggtekninske ting for andre gang.
Vi ventet i over 4 mnd på riktige tegninger. De startet opp arbeidet uten riktige tegninger og har selvsagt gjort en del feil. Men i deres øyne har de IKKE gjort noen feil, og at det bare er vi som har endret på ting i etterkant. Heldigvis har jeg ting nedfelt i kontrakt samt mailer som bekrefter at vi har rett.
Når det gjelder kundebhandling er dette noe som er mangelvare. Fordi jeg påpeker feil og priskonsekvenser har de kalt meg håpløs. Jeg har rådført meg med jurister i Huseiernes landsforbund og BP sentralt, og de gir meg medhold. Allikevel må vi krangle videre.
Så styr unna!
Denne kommunikasjonssvikten dem imellom resulterer også i feilleveranser, som de ikke har blitt klar over før jeg har bemerket det, hvertfall sier de det. Feilene som oppstår bærer kanskje litt preg av at dette er et lite firma, med litt uerfarne ledere. Dette gjør at jeg følger litt ekstra med, men det er jo egentlig litt morro og.
Og dette til tross, som sagt er vi veldig fornøyde. De ordner opp og er hyggelige folk. Prismessig var de veldig attraktive ift leveransepakken, og var vel mye derfor vi valgte de.
I motsetning til deg møter vi lite serviceinnstilte folk som bl.a kan rydde opp i feil og mangler som DE har gjort, men som VI må betale ekstra for!!!