Et søk vil gi mange svar. Min mening er at varsel på mobiltelefon og opptak som lagres på nett er hundre ganger mer verdt enn et besøk av securitas tre timer etter innbrudd. Pizzabudet vil gjøre en raskere jobb. Er et vindu knust når du er på ferie, så ringer du en venn eller familie.
Hey, Securitas er markedsledende av en grunn... :P
Skal sies at jeg ikke er uhildet da jeg jobber i samme selskap, men jobber ikke med alarmutrykning.
Forøvrig har de nye anleggene til Securitas Direct et veldig bra brukergrensesnitt, og forbedret trådløs løsning som eliminerer feilalarmer pga tilkoblingsfeil til detektorer. Verisure heter det visst.
Se innlegg ovenfor. Jeg synes dette er for dårlig. Som markedsledende vil jeg påstå at de hvertfall må klare å være på plass innen en time i bebodde områder. Sist gang vi åpnet døra (der vi ble fortalt at alarmen var av) så tok det tre og en halv time. Det er etter mine erfaring sånn ca gjennomsnittlig for Securitas. For ordens skyld, dette var sentralt i en kommune med 40 000 innbyggere.
Værsting eksemplet med 8 timer er faktisk fra Majorstua i Oslo.
Beklager skepsisen, men jeg føler ikke at jeg er urimelig her
Hadde falsk alarm på mitt anlegg, der tok det vekter ca 20 min å rykke ut. Ca 12min reisevei i raskt tempo så vil ikke si de tar seg god tid me å rykke ut.
Vi har alarm fra securitas. Forutsetningen for at dette skal fungere, er jo selvfølgelig at man tar seg råd til å sette opp nok sensorer, slik at HELE huset er dekket! Vi har trådløst system, og aldri hatt feilmeldinger. Glemmer vi å skru av alarmen når vi går inn i huset, ringer securitas sentral 2 sekunder etter at alarmen ble utløst. Og utrykningstiden her, er på 5-15 minutter (kommer litt an på hvor vekterne befinner seg).
Synes også det er veldig greit med "skallsikrings"-funskjonen. Dvs at vi bare slår på alarmen på de sensorene som er festet på dører/vinduer (f.eks når vi har lagt oss). Følger med en liten fjernkontroll, hvor vi kan slå på skallsikring, hele alarmen og samt, gi SOS-signal til securitas sentral.
Panelet som står i gangen, har en egen "barnefunskjon", slik at det er enkelt for barna å skru alarmen av/på.
Og man trenger ingen stygg sirene utendørs, for at tyver/naboer skal høre alarmen - sentralen som står inne, høres godt nok! Også utenfra! :P
Henviser til det som er skrevet ovenfor her, med henhold til sikring etter et event. innbrudd, og avkortning i forsikring ved event større skader som blir påført pga for dårlig sikring/ingen sikring. Samt f.eks ved en eventuell brann, så går alarmen direkte til en betjent vaktselskap. Hva om naboen sover, og ikke hører telefonen? Eller kanskje de er bortreist?
Instalerer du alarm fra f.eks securitas, og det viser seg at du ikke blir fornøyd, og avslutter medlemsskapet. Kommer de å henter kortet som står i hovedsentralen, hjemme hos deg. Alarmen får stå (den har du kjøpt). Og alarmen fungerer som vanlig, selv uten medlemsskap, sett bort ifra at en event alarm ikke går til noe vaktselskap.
Et søk vil gi mange svar. Min mening er at varsel på mobiltelefon og opptak som lagres på nett er hundre ganger mer verdt enn et besøk av securitas tre timer etter innbrudd. Pizzabudet vil gjøre en raskere jobb. Er et vindu knust når du er på ferie, så ringer du en venn eller familie.
Hey, Securitas er markedsledende av en grunn... :P
Skal sies at jeg ikke er uhildet da jeg jobber i samme selskap, men jobber ikke med alarmutrykning.
Forøvrig har de nye anleggene til Securitas Direct et veldig bra brukergrensesnitt, og forbedret trådløs løsning som eliminerer feilalarmer pga tilkoblingsfeil til detektorer. Verisure heter det visst.
Se innlegg ovenfor. Jeg synes dette er for dårlig. Som markedsledende vil jeg påstå at de hvertfall må klare å være på plass innen en time i bebodde områder. Sist gang vi åpnet døra (der vi ble fortalt at alarmen var av) så tok det tre og en halv time. Det er etter mine erfaring sånn ca gjennomsnittlig for Securitas. For ordens skyld, dette var sentralt i en kommune med 40 000 innbyggere.
Værsting eksemplet med 8 timer er faktisk fra Majorstua i Oslo.
Beklager skepsisen, men jeg føler ikke at jeg er urimelig her :)
Det er finnes ingen gode nok unnskyldninger for en slik utrykningstid. Dette er for dårlig. Man får tro de enkelte avdelingene tar tak i problemet snarest, for slik kan man ikke ha det.
Hos oss sliter vi ikke med lang utrykningstid heldigvis.
Vi har alarm fra securitas. Forutsetningen for at dette skal fungere, er jo selvfølgelig at man tar seg råd til å sette opp nok sensorer, slik at HELE huset er dekket!
Hei.
Kan du spesifisere hvor mange sensorer som er montert i huset deres og spesifisere hvor mye dette koster? Jeg finner ikke priser på ekstra sensorer på nettsidene til Securitas.
Jeg mener fremdeles privat anlegg med varsling til egen telefon og 2 - 3 andre i nabolaget er bedre enn et vaktselskap. Om det store ankepunktet er tjenester fra glassmestre etc. så kan man faktisk skrive ned denne og annen info på et ark som den/de som varsles har tilgjengelig. Om de kan lene seg ut og se en hvit varebil på gardsplassen er alarmen nok verifisert.
Ang. sirene på utsida; i et moderne lavenergihus høres ikke den interne sirena inn på soverommet til naboene. Den på utsida som krever stige for å tukle med både høres og synes godt.
Jeg mener fremdeles privat anlegg med varsling til egen telefon og 2 - 3 andre i nabolaget er bedre enn et vaktselskap. Om det store ankepunktet er tjenester fra glassmestre etc. så kan man faktisk skrive ned denne og annen info på et ark som den/de som varsles har tilgjengelig. Om de kan lene seg ut og se en hvit varebil på gardsplassen er alarmen nok verifisert.
Ang. sirene på utsida; i et moderne lavenergihus høres ikke den interne sirena inn på soverommet til naboene. Den på utsida som krever stige for å tukle med både høres og synes godt.
De fleste glassmestre rykker ikke ut så fremt de ikke får oppgjør på stedet i slike tilfeller, her er det Vaktselskapet har en fordel. De garanterer for betalingen til Glassmester.
En annen ting er at utvendige sirener ikke har lov til å gå lenger enn 2minutter, det er en lov for det. Dette har med ro for naboer.
En annen ting, Vaktselskap er alltid på jobb 365dager 24timer, så du får alltid hjelp. Dessverre er det ikke alltid de kommer på 5.min. En ting man skal å være obs på er at i aksjonsplanen kan man få direkte utrykning ved alle alarmer og da går utrykningstiden ned, som oftest skal varsling kontaktes før utrykning.
Yeye. Heldgivis er det sjelden man får besøk av innbruddstyver. Forhåpentligvis aldri, men skulle det skje at jeg faktisk får innbrudd en gang i løpet av 5 år, så har jeg med egen alarm spart opp 300kr mnd i de 5 årene. Det er altså 18000 kr. Om det skulle bli litt armer og bein, en ekstra flybillett hjem fra ferie eller whatever - i lengden sier det seg jo selv hva som lønner seg.... Med mindre du er av typen som ikke bruker huet og f.eks setter ut pappesken fra din nye 25.000kr flatskjerm til papirinnsamlinga utenfor huset. Utrolig hvor mange som har lyst på besøk av tyver på jakt etter ny tv.. ;D ;D
Men, hvorfor er dere så opptatt av at alarmen skal høres utvendig? Det beste er jo egentlig en så kalt "stille alarm". En alarm, hvor tyvene ikke merker at den går. Da er det mye større sjangse for at tyvene blir tatt.
Maks utrykningstid er visst forøvrig for securitas på 45minutter. (Hos dere det tar lengre tid, ville jeg tatt en tlf å krevd påpakning!)
Se innlegg ovenfor. Jeg synes dette er for dårlig. Som markedsledende vil jeg påstå at de hvertfall må klare å være på plass innen en time i bebodde områder. Sist gang vi åpnet døra (der vi ble fortalt at alarmen var av) så tok det tre og en halv time. Det er etter mine erfaring sånn ca gjennomsnittlig for Securitas. For ordens skyld, dette var sentralt i en kommune med 40 000 innbyggere.
Værsting eksemplet med 8 timer er faktisk fra Majorstua i Oslo.
Beklager skepsisen, men jeg føler ikke at jeg er urimelig her
Kanskje de har ringt eier av anlegget og de har "avblåst" alarmen.
Vi har trådløst system, og aldri hatt feilmeldinger. Glemmer vi å skru av alarmen når vi går inn i huset, ringer securitas sentral 2 sekunder etter at alarmen ble utløst. Og utrykningstiden her, er på 5-15 minutter (kommer litt an på hvor vekterne befinner seg).
Synes også det er veldig greit med "skallsikrings"-funskjonen. Dvs at vi bare slår på alarmen på de sensorene som er festet på dører/vinduer (f.eks når vi har lagt oss).
Følger med en liten fjernkontroll, hvor vi kan slå på skallsikring, hele alarmen og samt, gi SOS-signal til securitas sentral.
Panelet som står i gangen, har en egen "barnefunskjon", slik at det er enkelt for barna å skru alarmen av/på.
Og man trenger ingen stygg sirene utendørs, for at tyver/naboer skal høre alarmen - sentralen som står inne, høres godt nok! Også utenfra! :P
Henviser til det som er skrevet ovenfor her, med henhold til sikring etter et event. innbrudd, og avkortning i forsikring ved event større skader som blir påført pga for dårlig sikring/ingen sikring. Samt f.eks ved en eventuell brann, så går alarmen direkte til en betjent vaktselskap. Hva om naboen sover, og ikke hører telefonen? Eller kanskje de er bortreist?
Instalerer du alarm fra f.eks securitas, og det viser seg at du ikke blir fornøyd, og avslutter medlemsskapet. Kommer de å henter kortet som står i hovedsentralen, hjemme hos deg. Alarmen får stå (den har du kjøpt). Og alarmen fungerer som vanlig, selv uten medlemsskap, sett bort ifra at en event alarm ikke går til noe vaktselskap.
Det er finnes ingen gode nok unnskyldninger for en slik utrykningstid. Dette er for dårlig. Man får tro de enkelte avdelingene tar tak i problemet snarest, for slik kan man ikke ha det.
Hos oss sliter vi ikke med lang utrykningstid heldigvis.
Hei.
Kan du spesifisere hvor mange sensorer som er montert i huset deres og spesifisere hvor mye dette koster? Jeg finner ikke priser på ekstra sensorer på nettsidene til Securitas.
Ang. sirene på utsida; i et moderne lavenergihus høres ikke den interne sirena inn på soverommet til naboene. Den på utsida som krever stige for å tukle med både høres og synes godt.
De fleste glassmestre rykker ikke ut så fremt de ikke får oppgjør på stedet i slike tilfeller, her er det Vaktselskapet har en fordel. De garanterer for betalingen til Glassmester.
En annen ting er at utvendige sirener ikke har lov til å gå lenger enn 2minutter, det er en lov for det. Dette har med ro for naboer.
En annen ting, Vaktselskap er alltid på jobb 365dager 24timer, så du får alltid hjelp. Dessverre er det ikke alltid de kommer på 5.min. En ting man skal å være obs på er at i aksjonsplanen kan man få direkte utrykning ved alle alarmer og da går utrykningstiden ned, som oftest skal varsling kontaktes før utrykning.
BEF (eier av Norsk Custom Installasjon)
Følg meg og byggingen av minHjemmekino i denne tråden på ByggeBolig.no eller i denne tråden på AVforum.no
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Det beste er jo egentlig en så kalt "stille alarm". En alarm, hvor tyvene ikke merker at den går. Da er det mye større sjangse for at tyvene blir tatt.
Maks utrykningstid er visst forøvrig for securitas på 45minutter. (Hos dere det tar lengre tid, ville jeg tatt en tlf å krevd påpakning!)