770    10    3  

Noen som har bestilt lysskjerming fra Kina?

 29     0
Vi skal byge nytt hus og jeg vrderer å bestille lysskjerming fra alibaba. Det går an å bestille på mål til helt andre priser enn i Norge (blodpriser). En kan også få samples på forhånd. Det er jo her de fleste leverandørene i Norge faltisk får produktene fra selv, så tenkte å teste det ut. Noen som har prøvd og vil dele erfaringer? Evt andre steder dere har bestilt lysskjerming fra (på spesialmål)? 

   #3
 26     Bærum     0
Dette er jeg også interessert i. Har søkt litt rundt på utenlandske sider uten å komme noen særlig vei. Har du link til alternativer på Alibaba som du har sett på Zee?
   #4
 3,277     I huset mitt     0
Verdt å merke seg at Alibaba er firma-varianten hvor de som oftest krever bulk/et visst minimums antall enheter bestilt.
Aliexpress er vel alternativet for enkelt-bestillinger.


   #5
 681     Bergen     2
Har pleid å bestille på alibaba, mange har minimumsbestillinger på 1, 2 eller 5 enheter. Lurt å ta kontakt med flere leverandører, og se på detaljene i tilbudet. Man kan ofte be om andre specs, de lager alt du ønsker Smile Merk at det ofte ikke er frakten som er dyr, det er ISPS avgiftene til havnen i Norge. Jeg betalte mer enn tre ganger så mye i ISPS avgifter som i frakt. (9000 for 14m3)
Signatur
   #6
 137     0
Har pleid å bestille på alibaba, mange har minimumsbestillinger på 1, 2 eller 5 enheter. Lurt å ta kontakt med flere leverandører, og se på detaljene i tilbudet. Man kan ofte be om andre specs, de lager alt du ønsker Smile Merk at det ofte ikke er frakten som er dyr, det er ISPS avgiftene til havnen i Norge. Jeg betalte mer enn tre ganger så mye i ISPS avgifter som i frakt. (9000 for 14m3)

isåfall har du blitt lurt trill rundt.
Regner med lasten din kom i en container. Da skal som regel linjerederiet belaste deg med en "carrier security fee" for containeren, og denne ligger som regel mellom USD10-20 per container.
Havnene i Norge fakturere ikke deg for ISPS såfremt du ikke tok lasten til Norge med ditt eget skip da;)
   #7
 681     Bergen     0
Har pleid å bestille på alibaba, mange har minimumsbestillinger på 1, 2 eller 5 enheter. Lurt å ta kontakt med flere leverandører, og se på detaljene i tilbudet. Man kan ofte be om andre specs, de lager alt du ønsker Smile Merk at det ofte ikke er frakten som er dyr, det er ISPS avgiftene til havnen i Norge. Jeg betalte mer enn tre ganger så mye i ISPS avgifter som i frakt. (9000 for 14m3)

isåfall har du blitt lurt trill rundt.
Regner med lasten din kom i en container. Da skal som regel linjerederiet belaste deg med en "carrier security fee" for containeren, og denne ligger som regel mellom USD10-20 per container.
Havnene i Norge fakturere ikke deg for ISPS såfremt du ikke tok lasten til Norge med ditt eget skip da;)

Det var shipco i norge som krevde disse avgiftene. for frakten fra Kina til Norge betalte jeg vel ca 200 usd. Så kom ISPS/havneavgift mm (det var vel 8-9 linjer på faktura). Det var pga høyt volum at prisen ble høy. gangen før var det vel 4000 i slike avgifter til shipco.
Signatur

   #8
 137     0
Har pleid å bestille på alibaba, mange har minimumsbestillinger på 1, 2 eller 5 enheter. Lurt å ta kontakt med flere leverandører, og se på detaljene i tilbudet. Man kan ofte be om andre specs, de lager alt du ønsker Smile Merk at det ofte ikke er frakten som er dyr, det er ISPS avgiftene til havnen i Norge. Jeg betalte mer enn tre ganger så mye i ISPS avgifter som i frakt. (9000 for 14m3)

isåfall har du blitt lurt trill rundt.
Regner med lasten din kom i en container. Da skal som regel linjerederiet belaste deg med en "carrier security fee" for containeren, og denne ligger som regel mellom USD10-20 per container.
Havnene i Norge fakturere ikke deg for ISPS såfremt du ikke tok lasten til Norge med ditt eget skip da;)

Det var shipco i norge som krevde disse avgiftene. for frakten fra Kina til Norge betalte jeg vel ca 200 usd. Så kom ISPS/havneavgift mm (det var vel 8-9 linjer på faktura). Det var pga høyt volum at prisen ble høy. gangen før var det vel 4000 i slike avgifter til shipco.

ok, lasten ble altså sendt som LCL. Da skjønner jeg litt mer.
Shipco og andre NVOCC som håndterer LCL-forsendelser eier ikke skam og fakturerer med gaffel for importkostnadene ut til mottaker.
Dersom du skal skipe LCL kan det som regel lønne seg å sjekke med leverandør i Kina hvilken carrier de bruker og deretter finne ut hvilken agent som håndterer forsendelsen ved ankomst norsk havn.
Dersom du skal importere så mye at det fyller en hel container (FCL - 20' eller 40') derimot vil du slippe adskillig billigere unna. Da vil som regel importkostnadene ligge mellom 1500-2000, men selve sjøfrakten vil selvsagt være høyere.


   #9
 38,233     Lillestrøm kommune     0
En bekjent bestilte badekar fra Utlandet og ble ranet av Oslo havn. Han rakk ikke å betale det ene gebyret før det neste kom, så konklusjonen at dette kan koste mange 1000 kr i gebyrer er rett
   #10
 667     0
Eg handlet steinfliser fra Kina. 2200kg. Betalte nesten 10k i havneavgifter.

Ifølge kinesiske agenten skulle det gå på båt til Stavanger. Men det ble kastet av havna i rotterdam og kjørt med trailer til Sverige, så Oslo og til slutt Stavanger.