9,528    16    0  

Avfallscontainer

 49     Sunnmøre     0
Vi bygger ny bolig, og siden vi ikke bor på stedet har vi bedt byggeleder om å ordne med container. Nå kommer det en regning på 4-5 000 kr hver 14 dag fra Norsk Gjennvinning. Er helt fortvilet, dette var jo ikke ting verken vi eller leverandør budsjetterte med Sad Føler pengene renner ut på søppel....

   #1
 83     Nedre Romerike     0
Undersøk om containeren virkelig fylles hver 14. dag - kanskje kan den tømmes/byttes sjeldnere? Leiekostnad på container er relativt ubetydelig; det er transport og avfallshåndtering som koster.

Har dere kapasitet til å håndtere byggavfallet selv, kan dere be dem legge fra seg avfallet på avtalt sted og dere tar hånd om sortering og innlevering. I vårt område betaler vi som privatpersoner kr 100 per kubikkmeter sortert avfall som leveres til gjenvinning. Med medlemskap i Huseiernes Landsforbund får jeg 12% rabatt på containere hos Ragn Sells, og betaler drøyt 3.000 kr for 10 kubikkmeter container med restavfall. Får da ha containeren i 48 timer eller fra fredag til mandag.
   #2
 962     Figgjo     0
Dropp kontainer.

Reis opp med søppelsekker og tilhenger. Har selv kjørt 11 turer til søppelplass for 150kr pr lass. (liten henger)

1650kr for 11 tippinger + 300kr i søppelsekker.
Hadde søppelbudsjett på 12.000kr, men klarer det glatt ettersom det ikke blir mer enn èn henger til.

   #3
 266     Sørlandet     0
Hei.

Container skal ikke være nødvendig å være så dyrt.

hvis dere ikke bor på stedet skjønner jeg godt dere bestilte container, ci gjorde akkurat det samme. I løpet av hele byggeperioden endte vi opp med total 3 restavfalscontainere + 1 container med trevirke. Tømming skjedde kun når vi gav beskjed, og det gjorde vi når snekkerne sa det var nødvendig. Total har vi for dette betalt ca 12-13000NOK, så virker som om du har fått en dårlig deal.

Sjekk litt opp hva som er avtalt, og få avsluttet den avtalen som er inngått. Let selv etter firmaer lokalt, og hyr dem inn selv, det er ikk enoe problem å avtale dette på mail. Men er en fordel å ha dialog med snekkerne på stedet, slik at de kan koordinere når containeren(e) kommer.
   #4
 10,486     Akershus     0
Hva med å heller bare kjøpe en litt stor henger, og betale noen for å dra og tømme den med ujevne mellomrom? Kanskje er det mye kapp som noen kunne brukt til ved også?
Signatur
   #5
 557     Sørlandet     0
Ender selv på ca 50.000kr i avfallshåndtering for oppussing av huset her, men så har jeg i prinsippet revet ut alt innvendig som ikke har bærende funksjon inkudert en del plassbygget inventar.

Bor litt utilgjengelig midt i byen så container må settes/byttes med kranbil og har kun hatt plass til en og dårlig plass til mellomlagring av avfall så en del trevirke har måttet gå med restavfall. Med i den prisen er også leie av maskiner for å transportere (tungt) avfall fra hus til container. Har kun betalt for utsetting/bytting og avfallet, ikke noe for å ha containeren stående.

I tillegg har det blitt en god del turer med henger til avfallsmottak (0.5kr/kg hvis jeg kommer med kun trevirke, 1kr/kg hvis jeg kommer med annet avfall) og da har jeg også brukt 10-12 gratis tømminger av ca 400kg pr tømming. Har fortsatt igjen noen tonn med stein/mur i den ene boden.
   #6
 4,452     Vestlandet     0
Sjekket litt rundt ang container når vi skulle pusse opp. Prisene på restavfall lå rundt 1300-1400 kr/tonn og rundt 40 kr i dagleie, 600 kr for utsetting av tom container og 600 for henting av full. Virket som det var ganske standariserte priser hos de fleste store leverandørene.
Signatur
   #7
 557     Sørlandet     0

Sjekket litt rundt ang container når vi skulle pusse opp. Prisene på restavfall lå rundt 1300-1400 kr/tonn og rundt 40 kr i dagleie, 600 kr for utsetting av tom container og 600 for henting av full. Virket som det var ganske standariserte priser hos de fleste store leverandørene.


Omtrent samme priser som jeg fikk, bortsett fra at jeg slapp dagleie og måtte legge på 500kr ekstra pr tur grunnet kranbil. Ellers var det ca 700kr/tonn for trevirke og 1400kr/tonn for rest.

Første container ble plassert ut i februar i fjor og sto ubrukt i en mnd grunnet snøvær, og siste ble fjernet i juli

  (trådstarter)
   #8
 49     Sunnmøre     0
Vi har ikke mulighet til å ordne bortkjøring selv, vi bor en dagsreise unna. Men har tatt kontakt med utleefirmaet og håper på en bedre deal. Det virker som det er fast tømming hver 14 dag, så spørsmålet blir jo om det er nødvendig. Har alltid hørt at bygging medfører mange uventede kostnader, så nå har vi samme erfaring..
  (trådstarter)
   #10
 49     Sunnmøre     0
Ja prisen er på ustortet avfall.
Nå har jeg fått ordnet opp, men det var jammen litt av en jobb. Så jeg anbefaler alle å forhandle pris selv, det tilbudet vi fikk via byggefirmaet var alt annet enn bra. En kjärkommen kreditnota til en fattig husbygger Smile Mye annet jeg vil bruke pengene på!