Man betaler ofte høyere pris for vinduer produsert i norge fordi arbeidskraft i norge er dyrt ,men husk at vi har et mye kaldere klima i norge en polen og det er ikke sikkert at de er beregnet får våres klima.
Kan du fortelle hvorfor u-verdien på amerikanske vinduer er langt lavere enn i norge?
Brosjyren er slettes ikke grei. Les campingvognregelen så vil du se at der står to ting. Først to villkår som må oppfylles. Deretter at den laveste utregningen av de to villkårene gjelder.
... for høyst tillat totalvekt på hengeren. Du vil jo butte i en av de to begrensningene, altså den laveste utregningen...
Men dette er blitt veeeldig OT i forhold til tråden.
Nei. maks vekt på hengeren er 1400 kg. Den veier mindre enn bilen. Dermed vil enkelte si at jeg kan laste den med (aktuell vekt) opp til en sum av 3500 kg med klasse B. Noe Biltilsynet sier at ikke er riktig tolkning. Når begge forutsetningene tas med vil totalvekt bil 2260 + totalvekt henger 1400 bli mer enn 3500 kg.
Kan du fortelle hvorfor u-verdien på amerikanske vinduer er langt lavere enn i norge?
Nei. maks vekt på hengeren er 1400 kg. Den veier mindre enn bilen. Dermed vil enkelte si at jeg kan laste den med (aktuell vekt) opp til en sum av 3500 kg med klasse B. Noe Biltilsynet sier at ikke er riktig tolkning. Når begge forutsetningene tas med vil totalvekt bil 2260 + totalvekt henger 1400 bli mer enn 3500 kg.
Men ja, veldig off topic.