Ønsker ogsÅ en brukt liten Tysse henger... Tysse=Kvalitet
Eg vil ikkje seie at Tysse i dag er noko betre enn Brenderup, har hatt begge og liker dagens Brenderup hengere bedre enn Tysse sine, bla. demonterbare hjørnesøyler slik at ein kan kjøre med sidekarmer oppe og uten endekarmer. Surrekroker som går gjennom gulvet er også 10x bedre enn på Tysse som ruster fast kontunuerlig.... men de overpåliggende Brenderup surrekrokene (ein del modeller har disse ) ruster sikker like mykje som Tysse sine. Eg har ein 3,2m Tysse boggihenger i dag.
Kan jo alltids leie en henger når en trenger... For 10.000 kroner for en ny henger kan man jaggu leie henger maaaaaange ganger.....
Ja, og så er det så superdeilig å ut i trafikken med tilhenger der hverken lys, bremser eller dekk har vært ettersett siste 10 utleier, og dermed henger å slenger, drar skjevt, ikke virker eller er defekt på annet vis. Jeg verdsetter min egen og andres sikkerhet så høyt at jeg stort sett unngår leiehengere så langt det er mulig Har for tiden 3 hengere; en stor 2tonns Gaupenhenger, en liten 750kg Gaupenhenger
Siste er en 1000kg Brenderuphenger, den skal forresten selges:
Er man huseier, er det etter mitt syn totalt umulig å greie seg uten en skikkelig henger og ditto trekkbil. Alt for mye prakk om man er avhengig av å få TILKJØRT eller VEKKJØRT av andre ifbm alle mulige prosjekter...
PS - Brenderuphengeren du viser er veldig fin, men trenger du EGENTLIG tipp på en lavbygget henger ? Jeg har Boggieutgave av den samme kassa. og kjører jeg 2 biltema-ramper under hjula på bilen, tar baklemmen NESTEN i bakken, og da er det ikke høyt å løfte en sementblander eller noe som skal oppi planet...
Som vanlig er jeg her litt sær. Har korte transportavstander rundt der jeg bor og er kjempefornøyd med liten henger med høye nedlegbare karmer som jeg har bygd selv på et gammelt understell. Forlengbart drag gjør at den også kan frakte lange materialer.
Skulle jeg trenge noe stort så leier jeg dette, men synes det utrolig greit med en liten henger i daglig bruk i trang oppkjørsel. Lite vedlikehold blir det og uten bremser og nesehjul.
Signatur
De fleste av innleggen mine her er teorier og bør leses utfra dette. Ingen formell utdanning relatert til bygg.
Dette har jeg brukererfaringer med: Teknikktank,peisinnsats med vannkappe, l/v varmepumpe, veggvarme på badet, gulvvarme, råte i feilkonstruerte yttervegger, El-bil Peugeot Ion.
På korte turer med last ser jeg ikke max 60 km/t som noe problem. Med tom henger er det 80 km/t max.
Sier ikke at dette er optimalt for alle, men selv synes jeg der er greiest med liten enkel henger i det daglige.
Signatur
De fleste av innleggen mine her er teorier og bør leses utfra dette. Ingen formell utdanning relatert til bygg.
Dette har jeg brukererfaringer med: Teknikktank,peisinnsats med vannkappe, l/v varmepumpe, veggvarme på badet, gulvvarme, råte i feilkonstruerte yttervegger, El-bil Peugeot Ion.
Sier ikke at dette er optimalt for alle, men selv synes jeg der er greiest med liten enkel henger i det daglige.
Det løser du ved å ha flere hengere. Jeg har/disponerer fem.
En til båt, en til gravemaskin (og større ting), en til lang last, en liten til smårusk og en som jeg hadde tenkt å sette høye lemmer på og bruke den til "såppelkasse".
Forresten, noen som har erfaring med de billige hengerene på Coop Bygg?
Eg vil ikkje seie at Tysse i dag er noko betre enn Brenderup, har hatt begge og liker dagens Brenderup hengere bedre enn Tysse sine, bla. demonterbare hjørnesøyler slik at ein kan kjøre med sidekarmer oppe og uten endekarmer. Surrekroker som går gjennom gulvet er også 10x bedre enn på Tysse som ruster fast kontunuerlig.... men de overpåliggende Brenderup surrekrokene (ein del modeller har disse ) ruster sikker like mykje som Tysse sine.
Eg har ein 3,2m Tysse boggihenger i dag.
Ja, og så er det så superdeilig å ut i trafikken med tilhenger der hverken lys, bremser eller dekk har vært ettersett siste 10 utleier, og dermed henger å slenger, drar skjevt, ikke virker eller er defekt på annet vis.
Jeg verdsetter min egen og andres sikkerhet så høyt at jeg stort sett unngår leiehengere så langt det er mulig
Har for tiden 3 hengere; en stor 2tonns Gaupenhenger, en liten 750kg Gaupenhenger
Siste er en 1000kg Brenderuphenger, den skal forresten selges:
Er man huseier, er det etter mitt syn totalt umulig å greie seg uten en skikkelig henger og ditto trekkbil. Alt for mye prakk om man er avhengig av å få TILKJØRT eller VEKKJØRT av andre ifbm alle mulige prosjekter...
PS - Brenderuphengeren du viser er veldig fin, men trenger du EGENTLIG tipp på en lavbygget henger ? Jeg har Boggieutgave av den samme kassa. og kjører jeg 2 biltema-ramper under hjula på bilen, tar baklemmen NESTEN i bakken, og da er det ikke høyt å løfte en sementblander eller noe som skal oppi planet...
Skulle jeg trenge noe stort så leier jeg dette, men synes det utrolig greit med en liten henger i daglig bruk i trang oppkjørsel. Lite vedlikehold blir det og uten bremser og nesehjul.
Dette har jeg brukererfaringer med:
Teknikktank,peisinnsats med vannkappe, l/v varmepumpe, veggvarme på badet, gulvvarme, råte i feilkonstruerte yttervegger, El-bil Peugeot Ion.
Vist henger vekt ink. last er over 300kr,80km/t vist vekten er under 300kr..
Sier ikke at dette er optimalt for alle, men selv synes jeg der er greiest med liten enkel henger i det daglige.
Dette har jeg brukererfaringer med:
Teknikktank,peisinnsats med vannkappe, l/v varmepumpe, veggvarme på badet, gulvvarme, råte i feilkonstruerte yttervegger, El-bil Peugeot Ion.
En til båt, en til gravemaskin (og større ting), en til lang last, en liten til smårusk og en som jeg hadde tenkt å sette høye lemmer på og bruke den til "såppelkasse".