10,892    31    0  

Holder erfarne håndtverkere seg på kontoret?

 473     Sola     0

Administrator:
Denne tråden er skilt ut fra denne tråden om "Håndtverkerlønninger".



Det som slår meg er at det hovedsaklig er unge håndtverkere som er ute og jobber. De som har litt erfaring sitter ofte på kontorene og selger e.l.

Nå generaliserer jeg nok en del, men det slår meg at de mest erfarne elektrikerne og rørleggerne har klart å karre til seg jobber på kontoret, mens det er ungdommen og lærlingene som drar rundt og gjør arbeidet.

Jeg har i forbindelse med husbyggingen spurt spørsmål til håndtverkere og opplevd å få svaret "du må snakke med de på kontoret, det er de som har peiling". he he.

Men er det i håndverkerbransjen ansett som mer prestisje å sitte på kontoret, sammenlignet med å være ute og gjøre praktisk elektriker- og rørleggerarbeid?

Og hvis det viser seg at mange rørleggere higer etter en jobb på kontor, hvorfor da utdanne seg til rørlegger?

   #1
 1,292     Ålesund     0
Det er en stor fordel å ha folk som kan yrket på kontoret også-da kan de svare på spørsmål de får, og har et bedre grunnlag for å regne på anbud enn folk som bare har gått skole.. Det passer jo også bra med folk som går lei av yrket, og de som rett og slett er sliten etter mange år ute i felten...
   #2
 294     0
Dette stemmer til en viss grad ja.

Litt dumt men slik er det.


Men det er bedre at de svarer dette en at de finner på noe å si. For en 24 år gammel håndverker har ikke mye erfaring og er ofte ikke istand til å gi et tilfredsstillende svar.

Dette er også generelt. Det finnes unntak som med alt

Vi er 8 ute og 0,5 på kontoret, så vi kan ikke svare dette Wink
Signatur
   #3
 1,292     Ålesund     0
Dæven.. ikke verst svante.. Vi er 7,5 ut og 2 på kontoret vi...  ::)
  (trådstarter)
   #4
 473     Sola     0
Jøss. ble innlegget mitt utskilt til egen tråd. Da fikk det jo en litt annen mening. Nå høres det ut som om dette er noe jeg er veldig opptatt av, mens det egentlig bare var ment som en liten digresjon.

Det er veldig bra med en moderator som gjør jobben sin, men jeg synes også det er viktig å ha i tankene at et innlegg som ligger som første innlegg i en tråd ofte får en litt annen mening enn samme innlegg som svar i en tråd.
   #5
 2,172     Oslo     0

Det som slår meg er at det hovedsaklig er unge håndtverkere som er ute og jobber. De som har litt erfaring sitter ofte på kontorene og selger e.l.


Dette er en tanke som også har slått meg titt og ofte. Men, det er vel slik at det er mye mer behagelig å sitte på kontoret enn å løpe ute og montere kabler og rør ?

Spør du meg burde flere elektro og rørleggerbedrifter sørge for at det sitter "fagpersonell" trenet i kundebehandling/salg inne på kontoret. Alt for ofte har jeg møtt avdanka fagfolk uten serviceinnstilling. Er litt krass nå, men generellt synes jeg de som er "ute på gølvet" ofte yter den beste service overfor meg som kunde...



   #6
 1,292     Ålesund     0
Er jo de på kontoret som må ta 90% av alt maset og kjeften for det vi gjør ute i felten også.. så de kan jo bli litt lei innimellom..
Prøver ikke å unnskylde nå-bare å finne en grunn! Det er jo ikke sånn det skal være, selv om det fort kan bli slik..
   #7
 2,172     Oslo     0
Jo, men var de litt mer ute i felten så ville det kanskje ikke blir "så mange feil"  ;)

Hva skal komme først?  -  Høna eller egget?

   #8
 1,292     Ålesund     0
Nå tenkte jeg mere på "dustete kunder" som kjefter fordi de f.eks ikke har funnet bryteren som er på selve lampen på lyset under overskapet... Har fått noen sinte telefoner der altså...  Wink
  (trådstarter)
   #9
 473     Sola     0
Dustete kunder bare for at de spør et sånt spørsmål?!? Da er det vel heller dere som ikke har informert kunden godt nok. Normalt kommer jo lysene under overskapene på når man trykker på bryteren på veggen. Jeg skjønner godt at noen ikke tenker på at det er bryter på selve lampen også. Normalt på en lampe er det jo enten bryter på lampen eller på veggen.

Hvis det du sier representerer holdningen til kundebehandlerne hos håndtverkerbedrifter, så er jeg svært enig i at det bør inn folk som har peiling på kundebehandling på kontorene, og så får heller elektrikerne gjøre det de har utdannet seg til.

Makan altså. Jeg har selv flere ganger opplevd å få sure folk i telefonen når jeg har ringt til håndtverkerbedrifter, så din holdning er dessverre i tråd med mine erfaringer med grinete kundebehandlere.

Hva om du hadde ringt til skatteetaten og spurt et spørsmål som for en økonom er svært trivielt og svaret svært så logisk? Dersom du f.eks. hadde spurt om det lønner seg å overføre gjelden til kona for å spare på skatten. Hadde du funnet deg i at de kalte deg en dustete kunde som ikke vet at gjeldsfradrag aldri er verdt mer enn 28%?
   #10
 1,292     Ålesund     0
Slapp av nå! Det var ironisk ment! Derfor jeg skrev i hermetegn... Regnet med du skjønte det når du begynte med å skrive at vi gjør mye feil... Skal jeg hisse meg opp over det også eller??
Tok dette med lampen under overskap fordi det er et ganske vanlig spørsmål siden det sjelden er strøm på et hus før vi har reist derifra, og ikke får sjekket om bryteren er av eller på.. Jeg kan ikke svare for hva de svarer på kontoret, men har ikke inntrykk av at de er så hissig akkurat.. snarere tvert imot...