20,187    39    3  

Hva syns dere om anbudstjenestene på nett?

 5,188     Østlandet     0
Nå viser det seg at anbudstjenesten "Mitt Oppdrag" sensurerer bort negative tilbakemeldinger fra kunder som har brukt tjenesten.

Hva syns dere om anbudstjenestene på nett generelt?

Kom gjerne med innspill på tjenesten "Mitt Oppdrag" også.

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Misfornoeyde-kunder-blir-sensurert-2497429.html
Signatur

Hva syns dere om anbudstjenestene på nett?

  • Veldig godt fornøyd
  • Har negativ erfaring
  • Litt fornøyd


   #2
 5,569     0
Dette føyer seg vel inn i rekken av firmaer som ikke forstår sosiale medier, men likevel skal bruke sosiale medier. Vi har vel sett det her på forumet et par ganger også...

Sosiale medier er fantastisk effektive hva gjelder markedsføring, både på godt og på vondt. Poenget er at de ikke kan kontrolleres. Snur opinionen seg mot deg, har du et problem.

Mitt Oppdrag har mistet all troverdighet gjennom en teit liten detalj som dette. Selv tror de sikkert at det bare er en liten bagatell, men jeg gir dem maksimalt et par måneder før de er borte. En slik tabbe er helt utilgivelig.

Brukerne vil assosiere Mitt Oppdrag som useriøst, det smitter over på de firmaer som bruker siden - som ganske snart vil rømme derfra. Ingen vil ha dårlig markedsføring...
   #3
 5,569     0
Til vedkommende som lager undersøkelse: Det burde finnes noen flere alternativer... Man trenger ikke ha "bare negative erfaringer" selv om man ikke er "veldig fornøyd".

Jeg har brukt slike tjenester, fungerte helt fint - fikk jobben gjort. Sameiet vårt har nettopp hyret inn anleggsgartnere basert på en annonse på mittanbud.no (mener jeg det var).
   #4
 14     Strømmen, Norge     0
Vi har brukt anbudstorget.no i flere anledninger. Det er ikke verdens mest fancy side, men tjenesten fungerer godt.

Vi har brukt en del jobb på å lage et godt anbud, for å kunne sammenligne tilbud på en ordentlig måte. I tillegg har vi sjekket referanser. Vi har hatt et par "bombesøk" med håndverkere som ikke leverte anbud som de skulle. Men de vi har valgt etter prosessen har utført arbeidet godt.

Vi har benyttet det til små og store prosjekter, fra drenering og etterisolering til litt elektrikerarbeid og rørleggerjobb.

Tillegg: Jeg har nå lest artikkelen som det er linket til i førsteinnlegget, og dette synes jeg lite om. Å sensurere/sile tilbakemeldinger på denne måten er i mine øyne ren forfalsking av informasjon.
Siste redigering: Monday, May 9, 2011 8:47:10 PM av Chem
   #5
 479     Eide på Nordmøre     0
Da jeg starta prosessen med tilbygget mitt i januar la jeg ut oppdragsbeskrivelse på Mitt anbud og Mitt oppdrag. I følge lista til Mitt Anbud ble anbudet sendt til 230 firma, 2 uker senere hadde 25 lest anbudet. 3 firma tok kontakt, INGEN ga meg noe anbud. Jeg ender opp med å bruke en tidligere kollega til jobben istedet.

Det er ikke noe direkte feil med tjenestene. Det er firmaene som ukritisk krysser av for alle typer jobber med hele landet som virkeområde som bør få seg et spark i rævva.
Signatur
   #6
 4,110     Akershus (Follo)     1
Krysser av hvaffornoe?

Vi har mottatt flere forespørsler om anbud på jobber som ikke ligger i nærheten av det vi driver med. De har kun gått etter firmanavnet som har kunnet antyde relevans. Og det har stemt geografisk.

Men! Vi har aldri bedt om å få slike anbudsforespørsler. De sender oss dem i håp om at det skulle få oss til å "melde oss inn". Da kunne de sjekket vår webside før de sender oss forespørselen. Men det gidder de vel ikke. Hadde de gjort det så hadde de sett at forespørselen var skivebom.

Disse putter jeg i samme sekk som kataloghaiene. Sosiale medier? Pfrrtt!  :P

Når jeg trenger slike tjenester lager jeg en mail med beskrivelse, sjekker bransjelister for området og mailer til dem jeg mener kan være aktuelle. Og skal jeg ha remontert fippeduttene på lufteforvaskerens kransfilter og ikke aner hvem som driver med slikt, så ville jeg spurt her på forumet.
Signatur
   #7
 110     Finnmark     0
Ikke rart de blir sensurert bort, firmaene betaler jo for den tjenesten...... Men har ikke den store troen på slikt.
Signatur

   #8
 10,486     Akershus     0
Så kjekt å kunne kjøpe seg beskyttelse mot dårlige tilbakemeldinger  ::)


dilemmaet med slike tilbakemeldinger er at ting ofte har flere sider, men det er bare den ene som blir hørt. Det kan være nok at en uheldig håndverker punkterer på tur ut til kunde og reservehjulet er flatt, derved "kan man aldri stole på jæ*** håndverkere som aldri møter opp i tide", kunden drar på jobb, og alle forsøk på forklaringer blir avvist.

Muligens satt litt å spissen, men det er ofte ikke så mye som skal til før det blir missnøye, og så har man det gående. Da er det fort gjort å legge inn en ufortjent dårlig tilbakemelding.
Signatur
  (trådstarter)
   #9
 5,188     Østlandet     0
Kan fortelle litt om min erfaring.

Jeg har lagt ut endel oppdrag på diverse slike tjenester. Valigvis er det liten respons tilbake, men jeg har fått endel henvendelser fra personer som ofte snakker gebrokkent engelsk, og ikke kan et eneste norsk ord. Disse er bestandig interessert i å ta jobben svart, men likevel tre ganger så dyrt som norske firmaer. Selvfølgelig går slike henvendelser rett i søpla.

De beste norske firmaene tar ikke kontakt, selv om man er tidlig ute, for de har fullt belegg i 3-4 år fremover.

Med andre ord blir det avtale via noen som kjenner noen eller telefonkatalogen.

Ang "Mitt Oppdrag": Hvis man ser at et firma kun får 5'ere og 6'ere i tilbakemelding skulle man tro dette var bra saker, men kanskje er det motsatt. Kanskje har de slurvet og rotet og fått mye negativ feedback som umiddelbart har blitt sensurert vekk?
Signatur
   #10
 896     Østfold     0

men jeg har fått endel henvendelser fra personer som ofte snakker gebrokkent engelsk, og ikke kan et eneste norsk ord. Disse er bestandig interessert i å ta jobben svart, men likevel tre ganger så dyrt som norske firmaer.


Jeg har lagt ut en jobb på denne måten èn gang og jeg sitter igjen med samme inntrykket. Endte opp med at jeg gjorde jobben selv.