Hvilken bil du kjører er en klassemarkør. Og ting endrer seg. Noen klasser ser på suv som det ultimate, mens for andre er det Prius som er det som gjelder. Vi kommer aldri til å komme dit at hele samfunnet har samme holdninger til hva som er inn og ut.
I visse kreative miljøer, arkitekter, er det Citroeng som er den rette bilen og de samme menneskene der foretrekker mac. I blandt siv.inger (litt unyansert men ikke så ille) er det Volvo XC90 og pc og android som gjelder. Det er likevel ingen av dem som har mer rett eller svaret på ting. Det er bare ulike miljøer med ulike preferanser.
Før ble røyking assossiert med stil og klasse. I dag er røyking fremdeles en klassemarkør, men i negativ forstand. Røyking er nå markør for arbeiderklasse og nedover.
Og Norge er jo et enormt marked for bilprodusenter.... :P
Nå er vel ikke dette bare et norsk fenomen. I deler av USA er det blir helt ut å kjøre SUV.
Hvor har du dette fra? Det er ikke mitt inntrykk. Amerikanere skal ha det stort, og er det ikke stort så bygger de det større. Om det er praktisk spiller ingen rolle, kan gjerne være likt det de bygde på 70-tallet bare det er stort.
Og Norge er jo et enormt marked for bilprodusenter.... :P
Nå er vel ikke dette bare et norsk fenomen. I deler av USA er det blir helt ut å kjøre SUV.
I deler av USA er det å kjøre store suv som HMMWWE.. rett og slett sosialt ekskluderende, men kommer du inn i midtvesten og opp i hillbillycontry så er det fremdeles en ettertraktet vare som gir status. Med rifla hengende i bakvinduet og bikkja/bikkjene med i bilen til enhver tid.
Og Norge er jo et enormt marked for bilprodusenter.... :P
Nå er vel ikke dette bare et norsk fenomen. I deler av USA er det blir helt ut å kjøre SUV.
I deler av USA er det å kjøre store suv som HMMWWE.. rett og slett sosialt ekskluderende, men kommer du inn i midtvesten og opp i hillbillycontry så er det fremdeles en ettertraktet vare som gir status. Med rifla hengende i bakvinduet og bikkja/bikkjene med i bilen til enhver tid.
Rifla i bakvinduet skal og ha et sørstatsflagg som bakteppe.
Are Kalvø-definisjon av harry: Noe som har vært dyrt og eksklusivt men har blitt billig og tilgjengelig for hvermannsen. Eksempelvis frossenpizza og sydenturer.
Hvorfor må man designe en bil som er så stygg for at den skal skille seg ut.
Noen klasser ser på suv som det ultimate, mens for andre er det Prius som er det som gjelder. Vi kommer aldri til å komme dit at hele samfunnet har samme holdninger til hva som er inn og ut.
I visse kreative miljøer, arkitekter, er det Citroeng som er den rette bilen og de samme menneskene der foretrekker mac. I blandt siv.inger (litt unyansert men ikke så ille) er det Volvo XC90 og pc og android som gjelder. Det er likevel ingen av dem som har mer rett eller svaret på ting. Det er bare ulike miljøer med ulike preferanser.
Før ble røyking assossiert med stil og klasse. I dag er røyking fremdeles en klassemarkør, men i negativ forstand. Røyking er nå markør for arbeiderklasse og nedover.
Hvor har du dette fra? Det er ikke mitt inntrykk. Amerikanere skal ha det stort, og er det ikke stort så bygger de det større. Om det er praktisk spiller ingen rolle, kan gjerne være likt det de bygde på 70-tallet bare det er stort.
I deler av USA er det å kjøre store suv som HMMWWE.. rett og slett sosialt ekskluderende, men kommer du inn i midtvesten og opp i hillbillycontry så er det fremdeles en ettertraktet vare som gir status. Med rifla hengende i bakvinduet og bikkja/bikkjene med i bilen til enhver tid.
Nice!
Lekehusbloggen min
Terassebyggebloggen
260m2 bta trehus etter TEK07, Thermia Optimum G2 8kw i serie med 200ltr OZO Super. 180m energihull. Roth vannbåren varme.
Are Kalvø-definisjon av harry: Noe som har vært dyrt og eksklusivt men har blitt billig og tilgjengelig for hvermannsen. Eksempelvis frossenpizza og sydenturer.